×

فرماندار انزلی: احیای تالاب باید در الویت برنامه های ملی قرار بگیرد

  • کد نوشته: 18286
  • ۱۳۹۶-۰۴-۲۷
  • 106 بازدید
  • ۰
  • فرماندار انزلی گفت: تالاب یک سرمایه ارزشمند ملی و متعلق به همه ایران است و احیای تالاب باید در برنامه های ملی در الویت قرار بگیرد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» میرشمس مومنی زاده در نشست بیست و یکمین کارگروه ملی ساماندهی سواحل،بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور که در […]

    فرماندار انزلی:  احیای تالاب باید در الویت برنامه های ملی قرار بگیرد
  • فرماندار انزلی گفت: تالاب یک سرمایه ارزشمند ملی و متعلق به همه ایران است و احیای تالاب باید در برنامه های ملی در الویت قرار بگیرد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» میرشمس مومنی زاده در نشست بیست و یکمین کارگروه ملی ساماندهی سواحل،بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور که در هتل سفید کنار انزلی برگزار شد گفت: تالاب یک سرمایه ارزشمند ملی و متعلق به همه ایران است و به نسلهای آینده نیز تعلق دارد که اگر به مسولیت خودمان خوب عمل نکنیم باید پاسخگوی نسلهای آینده باشیم

    وی ادامه داد: تا کنون بحث‌های تئوری زیادی مطرح شده ولی باید بیشتر عملیاتی شود، زیرا چیزی که از گذشته وجود داشته با آنچه که اکنون وجود دارد بسیا تفاوت دارد.

    مومنی زاده افزود: برای پیگیری مسایل مربوط به تالاب اولا نیاز به اراده ملی داریم و باید تلاش کنیم هرکدام از مسولان در هر سطح استانی و کشوری این اراده ملی را ایجاد کنیم.

    فرماندار انزلی اضافه کرد: باید در برنامه های ملی احیای تالاب و بحثهای مرتبط با آن در اولویت قرار گیرد.

    وی اضافه کرد: ما تجربه تلخی را درخصوص دریاچه ارومیه داشتیم و نباید کشور تجربه تلخ دیگری را تجربه کند و باید هم اراده ملی ایجاد شود و هم در اولویت ملی قرار گیرد.

    مومنی ادامه داد: آلودگی های وارده به تالاب بایدمتوقف شود و از نظر عملیاتی و اجرایی جلوی ورود آلودگی ها گرفته شود.

    وی تاکید کرد: در خصوص تصرفات تعدد مسولیت ها و وظایف و تداخل وظایف مشکل ساز شده و باید یک متولی معین در خصوص این مشکل ایجاد شود و چنانجه متولی فعال و مسولیت پذیر باشد تشکیلات قضایی شهرستان و استان آماده همکاری است .

    مومنی با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در سواحل گفت: ساخت و سازهای موجود در حاشیه و خود تالاب در طول حدود ۴۰ سال شکل گرفته اول باید این روند را متوقف کرده و بعد آن را ساماندهی کنیم و برای سازماندهی آن اولا باید براساس کنوانسیون رامسر بستر و حریم تالا مشخص شود.

    وی خاطرنشان کرد: بندر انزلی سه مشکل اساسی دارد و دریا در ارتباط با حریم و رقوم و تراز ،بحث های میراثی در شهر و حریم تالاب و اگر بخواهیم هرسه اینها را مد نطر قرار دهیم و عملیاتی نکنیم چالشهایی را برای ما در پی خواهد داشت/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=18286

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *