×

فرماندار تالش: تالش تولیدکننده ۵۰ درصد خاویار ایران است

  • کد نوشته: 49946
  • ۱۳۹۸-۰۶-۱۵
  • 120 بازدید
  • ۰
  • فرماندار تالش، از تولید ۵۰ درصد خاویار ایران در تالش خبر داد و اضافه کرد: پرورش ماهیان خاویاری در تالش جا افتاده و به زودی شهرک ماهیان خاویاری را به بهره برداری می رسانیم. به گزارش گیل و دیلم، سید عیسی مهدوی در کمیته برنامه ریزی شهرستان تالش، با اشاره به شرایط ویژه توپوگرافی این شهرستان، اظهار […]

    فرماندار تالش: تالش تولیدکننده ۵۰ درصد خاویار ایران است
  • فرماندار تالش، از تولید ۵۰ درصد خاویار ایران در تالش خبر داد و اضافه کرد: پرورش ماهیان خاویاری در تالش جا افتاده و به زودی شهرک ماهیان خاویاری را به بهره برداری می رسانیم.

    به گزارش گیل و دیلم، سید عیسی مهدوی در کمیته برنامه ریزی شهرستان تالش، با اشاره به شرایط ویژه توپوگرافی این شهرستان، اظهار کرد: تالش ۹۳ کیلومتر خط ساحلی دارد و ۲۵ درصد اراضی این شهرستان جلگه است.

    وی با بیان اینکه شهرستان تالش ۲۵۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد، افزود: جنگل های تالش هیرکانی است و رتبه اول در سطح استان را از حیث میزان اراضی جنگلی دارد.

    فرماندار تالش ظرفیت های نهفته این شهرستان را مناسب برای سرمایه گذاری دانست و تصریح کرد: کشاورزی تالش پررونق است و ۴۸ درصد جمعیت شهرستان در بخش کشاورزی به طور مستقیم مشغول هستند و ۷۵ درصد مشاغل آن با کشاورزی ارتباط دارد.

    مهدوی از تولید ۵۰ درصد خاویار ایران در تالش خبر داد و اضافه کرد: پرورش ماهیان خاویاری در تالش جا افتاده و به زودی شهرک ماهیان خاویاری را به بهره برداری می رسانیم.

    وی با اشاره به مرغوبیت برنج تولید شده در شالیزارهای تالش، گفت: سالانه حدود ۹۵ هزار تن برنج در شهرستان تالش تولید می شود و تولیدات باغی همچون گیلاس و کیوی نیز به همین مقدار است.

    فرماندار تالش جمعیت عشایری این شهرستان را حدود ۱۱ هزار نفر دانست و بیان کرد: می توانیم از تسهیلات کشوری ویژه اشتغال عشایر بهره مند شویم.

    این مقام مسئول با بیان اینکه هشت طرح عمرانی – گردشگری در سواحل تالش در دست اجراست، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹۳ سردهنه از ۱۱۰ سردهنه شهرستان آسیب دید لذا با اعتبار هشت میلیارد تومانی توانستیم این سردهنه ها را بازسازی کنیم و تحویل کشاورزان شهرستان دهیم. متاسفانه کشاورزی تالش هنوز سنتی است و باید سالانه سردهنه سازی کنیم.

    وی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی سد لاستیکی تالش، عنوان کرد: همچنین دو سد لاستیکی دیگر در شهرستان در دست مطالعه است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=49946

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *