×

فرماندار رشت: افزایش ظرفیت کود عالی در سراوان یکی از راه‌های حل مشکلات سراوان

  • کد نوشته: 24802
  • ۱۳۹۶-۰۸-۱۷
  • 208 بازدید
  • ۰
  • فرماندار رشت با اشاره به برنامه‌های فرمانداری برای حل مشکلات سراوان افزود: افزایش ظرفیت کود آلی در منطقه سراوان می‌تواند برای حل این مشکل خیلی مؤثر واقع شود و نیروگاه زباله‌سوزی را که قراردادش در سال ۹۲ بسته‌شده است هم خیلی می‌تواند برای حل این مشکل تأثیرگذار باشد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» […]

    فرماندار رشت: افزایش ظرفیت کود عالی در سراوان یکی از راه‌های حل مشکلات سراوان
  • فرماندار رشت با اشاره به برنامه‌های فرمانداری برای حل مشکلات سراوان افزود: افزایش ظرفیت کود آلی در منطقه سراوان می‌تواند برای حل این مشکل خیلی مؤثر واقع شود و نیروگاه زباله‌سوزی را که قراردادش در سال ۹۲ بسته‌شده است هم خیلی می‌تواند برای حل این مشکل تأثیرگذار باشد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» سیروس شفقی امروز در نشست خبری بابیان اینکه بالای ۳۰ سال است که زباله در منطقه سراوان تخلیه می‌شود اظهار کرد: درواقع اگر عزم جدی و هم‌افزایی وجود داشته باشد حل این مشکل نباید زیاد کار سختی باشد و شاید ما بتوانیم دو یا سه‌راه حل کوتاه‌مدت برای این مقوله میان‌مدت تعریف کنیم.

    وی با اشاره به برنامه‌های حل مشکلات سراوان افزود: اگر ما ظرفیت کود آلی را افزایش دهیم یقیناً می‌تواند برای حل این مشکل خیلی مؤثر واقع شود و نیروگاه زباله‌سوزی را که قراردادش در سال ۹۲ بسته‌شده است هم خیلی می‌تواند برای حل این مشکل تأثیرگذار باشد.

    فرماندار رشت بیان کرد: ما موارد و مشکلات مردم را از نزدیک دیدیم و خودم شرمنده و متأثر شدم و با دستگاه‌های مرتبط به‌طورجدی وارد این مقوله شدیم.

    وی بابیان اینکه ۲۳ مورد پیشنهاد برای حل مشکلات سراوان به ما رسیده است گفت: ما در تلاش هستیم که در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم این موارد را سامان دهیم ولی این لازمه هم‌افزایی و جدیت در دستگاه است و فرمانداری فقط هماهنگی و نظارت بین دستگاه‌ها انجام می‌دهد.

    شفقی تصریح کرد: در سراوان هرچقدر چاه آب حفر شود به جهت آهن و منگنز بالایی که دارد آب کیفیت لازم را نخواهد داشت.

    فرماندار رشت بیان کرد: در این راستا ما جلسات مشترکی داشتیم و چاه‌ها را شناسایی و بازدید میدانی کردیم و آب موجود روستا را بررسی کردیم.

    شفقی با اذعان به حضور ۵ ماه قبل در منطقه سروان بیان کرد: چاه‌های بالادست که آب تمیزی دارند ظرفیت آب دهی لازم را نداشتند.

    وی افزود: ما با تزریق اعتباراتی که امسال مصوب کردیم و آب شهری سالم به سراوان برسد و تقریباً ۱۷۸ لیتر آب مازاد کیفی را در آنجا به دست آوردیم و این پروژه باید سریعاً شروع شود.

    فرماندار رشت بیان کرد: عملیات شبکه گزاری به جهت اتصال این شبکه و تزریق آب به محدوده آب سراوان، احساس می‌شود که دیگر شاید زیاد نیازی به چاه‌های موجود نباشد و آن آب کیفی چاه‌های فلمن را بتوانیم به سراوان بدهیم/فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=24802

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *