×

فرماندار رشت: تحقق فرهنگ تفکیک زباله از مبدا هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

  • کد نوشته: 61533
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۵
  • 61 بازدید
  • ۰
  • فرماندار رشت گفت: تفکیک از مبدا یک فرهنگسازی بسیار خوب است که می‌تواند هم هزینه‌ها را کاهش دهد و هم در ایجاد درآمد به خانواده‌ها کمک کند که تحقق این امر مشارکت جمعی را می طلبد. به گزارش گیل و دیلم ،علی فتح‌اللهی در جلسه ساماندهی پسماند شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار […]

    فرماندار رشت: تحقق فرهنگ تفکیک زباله از مبدا هزینه‌ها را کاهش می‌دهد
  • فرماندار رشت گفت: تفکیک از مبدا یک فرهنگسازی بسیار خوب است که می‌تواند هم هزینه‌ها را کاهش دهد و هم در ایجاد درآمد به خانواده‌ها کمک کند که تحقق این امر مشارکت جمعی را می طلبد.

    به گزارش گیل و دیلم ،علی فتح‌اللهی در جلسه ساماندهی پسماند شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان رشت با هفت شهر و ۲۹۳ روستا در طول شبانه روز حدود ۱۰۰۰ تن تولید زباله دارد.

    فرماندار رشت افزود: سرانه تولید زباله در شهر با روستا متفاوت است، سرانه تولید زباله در شهر به ازای هر نفر ۸۰۰ گرم اما در روستاها به ازای هر نفر ۶۰۰ گرم است.

    وی گفت: حل معضل پسماند و زباله به تنهایی توسط یک نهاد حل نمی‌شود بلکه باید همه نهادها با مشارکت مردم در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

    فتح‌اللهی بیان کرد: تفکیک از مبدا یک فرهنگسازی بسیار خوب است که می‌تواند هم هزینه‌ها را کاهش دهد و هم در ایجاد درآمد به خانواده‌ها کمک کند، در راستای تحقق این فرهنگسازی اقدامات لازم انجام گرفته است.

    فرماندار رشت تصریح کرد: در سه ماهه گذشته یکی از محورهای ساماندهی پسماند در روستاها، هدف روستای بدون تولید زباله بوده است. در راستای این طرح تلاش داریم بتوانیم با آموزش و فرهنگسازی در هر بخش حداقل یک روستای بدون زباله داشته باشیم. اگر با برنامه و جدیت پیگیری کنیم به نتیجه خواهیم رسید.

    وی گفت: پیگیر هستیم تا در منطقه کودآلی، گسترش سایت برنامه ریزی شده و  در حال حاضر هم ۳۰۰ تن زباله را روزانه تحویل می‌گیریم، به دنبال آن هم تکمیل و تهیه زباله سوز را در برنامه داریم تا با جمیع اقدامات انشااله بتوانیم هم باعث کاهش سرانه تولید زباله شویم و هم بتوانیم با زباله سوز، زباله را به انرژی تبدیل کنیم.

    فتح‌اللهی با بیان اینکه اگر ما نتوانیم یک الگوی مناسب رقم بزنیم همچنان با چالش مواجه خواهیم بود، افزود: معضل زباله به  یکی از مسائل زیست محیطی و دغدغه اصلی شهرستان تبدیل شده است.

    فرماندار رشت با تاکید بر اینکه باید برنامه محور عمل کنیم، تصریح کرد: برای فائق آمدن بر معضل پسماند و زباله باید آموزش را جدی بگیریم و از تکنولوژی روز بهره بگیریم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=61533

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *