×

فرماندار رشت: طرح روستای بدون بیکار در رشت اجرا می‌شود

  • کد نوشته: 59526
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۱
  • 133 بازدید
  • ۰
  • فرماندار شهرستان رشت گفت: سیاست دولت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها است تا مردم را در روستاها ماندگار کند و ما در این راستا تلاش خود را به کار بسته‌ایم. به گزارش گیل و دیلم، علی فتح اللهی در جلسه اشتغال صندوق کارآفرینی امید و بنیاد برکت، گفت: بعضی از روستاهای گیلان و شهرستان رشت در […]

    فرماندار رشت: طرح روستای بدون بیکار در رشت اجرا می‌شود
  • فرماندار شهرستان رشت گفت: سیاست دولت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها است تا مردم را در روستاها ماندگار کند و ما در این راستا تلاش خود را به کار بسته‌ایم.

    به گزارش گیل و دیلم، علی فتح اللهی در جلسه اشتغال صندوق کارآفرینی امید و بنیاد برکت، گفت: بعضی از روستاهای گیلان و شهرستان رشت در کنار رودخانه و برخی دیگر در کنار مرداب بوده و هر یک پتانسیل و ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه گردشگری و اشتغال پایدار دارند.

    وی با بیان اینکه مهاجرت معکوس به روستاها افزایش یافته، خاطر نشان کرد: ایجاد خدمات زیربنایی و فاصله کم شهرها با روستا، انگیزه حضور مردم در روستاها را افزایش داده است.

    فتح اللهی از اجرای طرح روستای بدون بیکار خبرداد و گفت: این طرح کارشناسی شده و باید نسبت به اجرای آن در شهرستان رشت اهتمام شود.

    در ادامه این جلسه هانی عارف مدیر صندوق در استان مازندران در خصوص طرح ایجاد شغل در روستاها، با اعلام آمادگی برای بیمه کردن این عزیزان با پرداخت حداقلی حق بیمه، هدف از تشکیل این صندوق را گسترش چتر بیمه‌ای در میان کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور دانست و گفت: صندوق بیمه اجتماعی، سه خدمت اصلی بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت را به بیمه‌شدگان خود ارائه می‌کند و در حال حاضر ۱۰۳ هزار مستمری‌بگیر و ۶۰ هزار بازماندگان بیمه‌شده متوفی، از مستمری این صندوق بهره‌مند هستند.

    وی با اشاره به اصل پایداری و تعادل در صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی، گفت: دولت با پرداخت دوسوم حق بیمه هر فرد به این صندوق، به‌نوعی نقش کارفرمایی را برعهده‌گرفته و صندوق از این نظر با هیچ بیمه‌ای قابل قیاس نیست، لذا افرادی که به شغل کشاورزی اشتغال دارند فارغ از محل زندگی‌شان، روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر که مزدبگیر نیستند، می‌توانند خود را در این صندوق بیمه کنند و از مزایایی که دولت برای آنها در نظر گرفته، بهره‌مند شوند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=59526

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *