×

فرماندار رودبار: رودبار ۶۹ شعبه سیار انتخابات دارد

  • کد نوشته: 53959
  • ۱۳۹۸-۱۱-۰۹
  • 192 بازدید
  • ۰
  • فرماندار رودبار با بیان اینکه تمام شعبات اخذ رای پایش شده است، گفت: شهرستان رودبار با وجود تعدد مناطق صعب العبور، ۶۹ شعبه سیار انتخابات دارد که بیشترین شعبه سیار در استان گیلان است. به گزارش گیل و دیلم ،محمدصالح ضیایی عصر روز گذشته (هشتم بهمن ماه) در جلسه پیشگیری از وقوع جرائم انتخابات که در […]

    فرماندار رودبار: رودبار ۶۹ شعبه سیار انتخابات دارد
  • فرماندار رودبار با بیان اینکه تمام شعبات اخذ رای پایش شده است، گفت: شهرستان رودبار با وجود تعدد مناطق صعب العبور، ۶۹ شعبه سیار انتخابات دارد که بیشترین شعبه سیار در استان گیلان است.

    به گزارش گیل و دیلم ،محمدصالح ضیایی عصر روز گذشته (هشتم بهمن ماه) در جلسه پیشگیری از وقوع جرائم انتخابات که در دادگستری رودبار برگزار شد، اظهار کرد: امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در انتخابات برای ما مهم است و مشارکت بالا تضمین کننده امنیت خواهد بود.

    فرماندار رودبار افزود: مشارکت مردم رودبار در انتخابات زبانزد است و برای تداوم و تقویت این کار بزرگ امسال هفت همایش مشارکت حداکثری را پیش‌بینی کرده‌ایم.

    وی افزود: تاکنون هفت جلسه انتخابات برگزار کرده‌ایم و فرآیند کار به گونه‌ای پیش رفته است که برای برگزاری انتخابات سالم و خوب مهیا هستیم.

    فرماندار رودبار با بیان اینکه تمام شعبات اخذ رای پایش شده است، گفت: شهرستان رودبار با وجود تعدد مناطق صعب العبور، ۶۹ شعبه سیار انتخابات دارد که بیشترین شعبه سیار در استان گیلان است.

    ضیایی تاکید کرد: نامزدهای انتخابات مجلس قانون انتخابات را بخوانند و در تبلیغات له یا علیه نامزدی دیگر صحبت نکنند و به تبیین برنامه های‌شان بپردازند.

    در ادامه احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اظهار کرد: ۱۰۳ عنوان مجرمانه انتخابات در قانون انتخابات و مجازات اسلامی داریم؛ دستگاه قضایی در اجرای قانون با کسی تعارف ندارد و با هیچ مقامی مماشات نخواهد کرد.

    وی با اشاره به مصونیت تعقیب نامزدهای انتخابات مجلس گفت: این بالاترین امتیازی است که کسی در استان ندارد اما به معنای رفع مسئولیت نیست.

    آقایی گفت: انتخابات مجلس سه رکن دارد و نخستین رکن آن ناظرین و مجریان هستند که سلامت، امنیت، امکان رقابت و مشارکت را فراهم می‌کنند.

    وی افزود: دومین رکن انتخابات کاندیداها طرفداران آنها و سومین رکن رای و حق الناس است و با اجرایی شدن آن حماسه بزرگ خلق می‌شود.

    معاون دادگستری گیلان ادامه داد: بایدها و نبایدهای انتخابات را قانون انتخابات مشخص کرده است، مردم امروز تشنه اخلاق هستند، افرادی که اخلاق را مراعات کنند موفق هستند.

    آقایی افزود: اخلاق می‌گوید بستر نفوذ دشمنان را فراهم نکنیم، دیگران را تخریب نکنیم و در تبلیغات حرف‌های صادقانه و خالصانه بزنیم.

    حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن سیدمحمدی، امام جمعه رودبار هم گفت: نامزدهای انتخابات که در آینده به عنوان نماینده می‌خواهند قانون گذار باشند قانون شکن نباشند. وظیفه نماینده آسفالت، راه سازی، آب و برق رسانی و عزل و نصب نیست و از الان به فکر عوض کردن مسئولان نباشند. در پوسترهای تبلیغات از اسامی متبرکه استفاده نشود چون زیر دست و پا می‌ماند.

    نادر اکبری، رئیس دادگستری رودبار هم در این نشست گفت: نمایندگی مجلس جایگاه والایی دارد، قانون، دین و شرع تکلیف کرده است که اخلاق را مراعات کنیم.

    وی با بیان اینکه اخلاق محوری و اخلاق صحیح اسلامی را هنگام تبلیغات رعایت کنیم، افزود: آنهایی که بر مدار قانون حرکت می‌کنند از نظارت هیچ نگرانی ندارند. نامزدهای انتخابات هم در فضای مجازی و هم حقیقی مراعات کنند، دادگستری و دادستانی امور را رصد می‌کند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=53959

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *