×

فرماندار رودسر: رودسر بزرگ‌ترین تولید کننده فندق در کشور است

  • کد نوشته: 15755
  • ۱۳۹۶-۰۲-۱۴
  • 137 بازدید
  • ۰
  • فرماندار رودسر از وجود ۱۲ هزار هکتار سطح زیر کاشت فندق در این شهرستان خبر داد و گفت: رودسر بزرگترین تولیدکننده فندق و گل گاوزبان کشور است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» امیر جانبازی با اشاره به ظرفیت اقتصادی این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی و باغی اظهار کرد: رودسر شهرستانی کشاورزی بوده […]

    فرماندار رودسر: رودسر بزرگ‌ترین تولید کننده فندق در کشور است
  • فرماندار رودسر از وجود ۱۲ هزار هکتار سطح زیر کاشت فندق در این شهرستان خبر داد و گفت: رودسر بزرگترین تولیدکننده فندق و گل گاوزبان کشور است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» امیر جانبازی با اشاره به ظرفیت اقتصادی این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی و باغی اظهار کرد: رودسر شهرستانی کشاورزی بوده و اقتصاد آن حول محور تولیدات کشاورزی بنا شده است.

    وی رودسر را بزرگ‌ترین تولیدکننده فندق و گل گاوزبان کشور خواند و افزود: مساحت زیر کاشت فندق در رودسر بیش از ۱۲ هزار هکتار بوده که با اصلاح واریته‌های فندق تولید در هر هکتار از ۷۰۰ تن به یک هزار و ۲۰۰ تن رسیده است.

    فرماندار رودسر تولید گل گاوزبان را از دیگر مزیت‌های این شهرستان عنوان کرد و افزود: تلاش کردیم تا تولید این محصول از حالت سنتی خارج شود و برای این امر باید کارخانه‌های فرآوری گل گاوزبان و فندق در رودسر افزایش یابد و این شهرستان در تولید مرکبات، گیاهان دارویی، گل و گیاه و کیوی رتبه نخست گیلان را دارد.

    وی رودسر را شهرستانی دارای ۴۵ کیلومتر نوار ساحلی منحصر به‌فرد با چشم‌انداز بسیار زیبای جلگه به‌ویژه در فصل کشت برنج،کوهپایه و ارتفاعات خوب دانست و بیان کرد: در رودسر بیش از ۱۲۰ هتل، هتل آپارتمان، مسافرخانه و مسافر کاشانه وجود دارد و تلاش شده به منظور رفاه حال گردشگران و مسافران و ماندگاری آنها در شهرستان مسایل زیربنایی در بخش گردشگری انجام شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15755

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *