×

فرماندار رودسر: موضوع پدافند غیرعامل از قدمتی به اندازه تاریخ زندگی انسان برخوردار است

  • کد نوشته: 26396
  • ۱۳۹۶-۰۹-۲۷
  • 74 بازدید
  • ۰
  • فرماندار رودسر با تأکید بر آمادگی نهادهای شهرستان برای حوادث احتمالی گفت: اگر نهادها قبل از وقوع حوادث آمادگی‌ها را ایجاد کنند هزینه‌ها کم‌تر خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی فرمانداری رودسر ، جلسه شورای پدافند غیرعامل رودسر که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد […]

    فرماندار رودسر: موضوع پدافند غیرعامل از قدمتی به اندازه تاریخ زندگی انسان برخوردار است
  • فرماندار رودسر با تأکید بر آمادگی نهادهای شهرستان برای حوادث احتمالی گفت: اگر نهادها قبل از وقوع حوادث آمادگی‌ها را ایجاد کنند هزینه‌ها کم‌تر خواهد شد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی فرمانداری رودسر ، جلسه شورای پدافند غیرعامل رودسر که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد فرماندار رودسر اظهار داشت: استان گیلان دو سال پیاپی در کشور بواسطه برگزاری همایش های مهم استانی و ملی از جمله همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر ،رتبه اول پدافند غیر عامل را به دست آورده است.
    جانبازی باشاره به اینکه موضوع پدافند غیرعامل از قدمتی به اندازه تاریخ زندگی انسان برخوردار است افزود:با متمدن شدن جوامع بشری احساس نیاز به امنیت بیشتر شده است و وظیفه خطیر و حیاتی ما دد دنیای پرچالش مملو از منازعات و مناقشات ، مثون سازی کشور از طریق بالا بردن قدرت بازدارندگی ، ارتقا پایداری و آستانه مقاومت ملی ، مصون سازی و کاهش آسیب پذیری ، زیرساخت های حیانی ، حساس و مهم و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدات متبوع پیرامون فضای سرزمینی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد که اقدامات پدافتد غیرعامل در این راستا نقش و جایگاهی حیاتی در حفظ زیرساخت ها و امنیت کشور ایفا نموده و بعهده دارد .
    وی با تأکید بر آمادگی نهادهای شهرستان برای وقوع حوادث احتمالی افزود: اگر نهادها قبل از وقوع حوادث آمادگی‌ها را ایجاد کرده باشند هزینه‌ها بسیار پایین‌تر خواهد بود.

    فرماندار رودسر گفت: پدافند غیرعامل همیشه باید اولویت و دستور کار باشد و بعد از وقوع حوادث نمی‌توان در این خصوص برنامه‌ریزی کرد.
    وی با تاکید بر اهمیت پدافند عیرعامل در فرمایشات مقام معظم رهبری افزود : پدافند غیرعامل بحث امروز و حال نیست بلکه یک مبحث همیشگی است و در این راستا باید اولویت های ما فرهنگسازی، آموزش و فعالسازی ارگان ساختاری پدافند ،
    هماهنگی دستگاههای مختلف ، تمرین و امادگی با انجام رزمایش و نهادینه کردن الزامات پدافند غیر عامل است که می بایست با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی های موجود با تمام توان از آمادگی لازم در پیشگیری و مقابله با هرگونه حوادث و تهدیدات احتمالی برخوردار باشیم .
    جانبازی ادامه داد: حتی در بحث اقتصاد مقاومتی هم پدافند غیر عامل مطرح است و اگر این بحث لحاظ نشود در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی دچار مشکل خواهد شد.

    وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته شده در حوزه پدافند غیر عامل در رودسر اظهار کرد: مانور تأمین آب شرب در شرایط اضطراری، تأمین آرد و نان و کالاهای اساسی، مانور تأمین برق بیمارستان در شرایط اضطراری، مانور حمل‌ونقل شهری در ۵ شهر شهرستان و … از جمله اقدامات و برنامه‌های اجرا شده در حوزه پدافند غیرعامل در رودسر در یک سال گذشته بوده است.
    فرماندار رودسر با بیان اینکه از جمله موارد مهم قابل طرح در خصوص مشکلات شهرستان ارائه راهکارهای عملی جهت مبارزه با بیماری درختان شمشاد و مگس مدیترانه ای مرکبات است است افزود: تامین بودجه کافس جهت تکمیل پروژه های زیرساختی و حیاتی شهرستان _ اصلاح و بازسازی شبکه های سنتی فاضلاب و دیواره سازی و گابیون پل ها از مواردی است که می توان برای آن در جایگاه پدافند غیرعامل در شهرستان برنامه ریزی کرد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=26396

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *