×

فرماندار سیاهکل تاکید کرد: معرفی سیاهکل به عنوان پایلوت شهرستان هوشمند

  • کد نوشته: 25657
  • ۱۳۹۶-۰۹-۰۶
  • 155 بازدید
  • ۰
  • فرماندار سیاهکل، با بیان اینکه به دنبال ایجاد یک شهرستان هوشمند به عنوان شهرستان پایلوت هستیم، گفت: باید بتوانیم فیبر نوری را در طول مسیر ۴۵ کیلومتری بین بخش مرکزی و بخش دیلمان انتقال دهیم. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، رضا اسلامی در اولین نشست آشنایی با ظرفیت های شهرستان سیاهکل که با […]

    فرماندار سیاهکل تاکید کرد:  معرفی سیاهکل به عنوان پایلوت شهرستان هوشمند
  • فرماندار سیاهکل، با بیان اینکه به دنبال ایجاد یک شهرستان هوشمند به عنوان شهرستان پایلوت هستیم، گفت: باید بتوانیم فیبر نوری را در طول مسیر ۴۵ کیلومتری بین بخش مرکزی و بخش دیلمان انتقال دهیم.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، رضا اسلامی در اولین نشست آشنایی با ظرفیت های شهرستان سیاهکل که با هدف توسعه فناوری نوین در اقتصاد دانش بنیان برگزار شد، به زلزله اخیر کرمانشاه اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان و آسیبدیدگان این حادثه تلخ، اظهار کرد: ما باید با بهره گیری از علم و دانش روز، آسیب های نشات گرفته از حوادث طبیعی را به حداقل برسانیم و این امر شدنی است.

    فرماندار سیاهکل ادامه داد: امروزه ما شاهد هستیم کشورهای توسعه یافته با بهره گیری از دانش های نوین کمترین آسیب را از این دست حوادث طبیعی می بینند و در واقع حوادث طبیعی به عنوان بلایا در جهان توسعه یافته قلمداد نمی شود، بلکه بلایا آنجا حادث می شود که ما در جهت پیشگری و مقاوم سازی و عدم بهره گیری از علم و تکنولوژی های جدید، خود را مهیای این حوادث نمی کنیم و در نتیجه تبدیل به بلایا می شود.

    وی به پیروزی قاطع سربازان اسلام بر کفر و برچیده شدن شجره خبیثه داعش در منطقه با جانفشانی رزمندگان و سرداران بزرگ اسلام تحت راهبری های مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: نقش بهره گیری نظام جمهوری اسلامی از علم و تکنولوژی های به   روز بسیار اثرگذار است. موشک های نقطه زن ما که توانست با دقت بالا یکی از مقرهای مهم داعش را در کشور سوریه منهدم کند، خود حاوی پیام   های بسیار زیاد است و نقش علم و فناوری در جهت ایجاد امنیت نظام را نشان می دهد.

    این مقام مسئول تصریح کرد: در جهان امروز که متکی بودن به خود تا بدانجا حائز اهمیت است که دیدیم و برای ما قابل پیش بینی نیز بود که این حکومت های عربی که به اصطلاح برادران دینی ما نیز قلمداد می شوند چگونه وقیحانه به جای تشکر و قدردانی از جمهوری اسلامی که داعش را در منطقه نابود کرد، شورای اتحادیه عرب را علیه ایران برگزار کردند لذا ما با توجه به تاکیدات متعدد مقام معظم رهبری نباید به سازمان ملل و اینگونه شوراها چشم بدوزیم، بلکه باید روی پای خود بایستیم و تاکنون بدین شکل بوده و در آینده نیز خواهد بود.

    اسلامی، به پتانسیل های موجود شهرستان سیاهکل اشاره کرد و یادآور شد: این شهرستان دارای سه اقلیم متفاوت اعم از جلگه، جنگل های منحصر به فرد هیرکانی و مناطق کوهستانی بخش دیلمان می باشد که حداقل حدود ۱۵۰ نوع از گیاهان دارویی در اینجا به ثبت رسیده است

    فرماندار سیاهکل، همچنین ظرفیت نیروی انسانی و مستعد این شهرستان را مد نظر قرار داد و اضافه کرد: ما باید همواره فعل «می توانیم» را صرف کنیم. به عنوان مثال برخی زمانی می گفتند که ما در بحث سرشماری نفوس و مسکن نمی توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم، اما دیدیم با کمک همین نیروهای کارآمد شهرستان در سطح استان مقام اول و در سطح کشور مقام دوم را با کمترین امکانات و زیرساخت ها به دست آوردیم.

    وی افزود: در بحث ممنوعیت عرضه قلیان نیز، اهمیت این کار را بدون هیچگونه اجباری و فقط طی یک مدت کوتاه با فرهنگ سازی مناسب و روشنگری و اطلاع رسانی بین آحاد مردم شریف این شهرستان تببین کردیم.

    اسلامی تاکید کرد: این موضوع می تواند به عنوان یک شاخص و تجربه موفق نه تنها در استان بلکه در سطح کشور مطرح باشد.

    وی عنوان کرد: موفقیت ها را از این باب متذکر شدم که ما می توانیم در تمام عرصه ها خصوصا علم و فناوری های نوین که همیشه ایرانیان سرآمد این عرصه بودند، پیشرو باشیم لذا با توجه به اهمیت مقوله علم و فناوری آنچه در توان داریم، دریغ نخواهیم کرد، کما اینکه بسیار تلاش کرده ایم با یک حرکت جهادگونه عقب ماندگی های دوران قبل نسبت به شهرستان های مجاور را جبران کنیم.

    فرماندار سیاهکل، با بیان اینکه به دنبال ایجاد یک شهرستان هوشمند به عنوان شهرستان پایلوت هستیم، گفت: این بحث را با جدیت دنبال می کنیم تا بتوانیم فیبر نوری را در طول مسیر ۴۵ کیلومتری بین بخش مرکزی و بخش دیلمان انتقال دهیم و به تبع آن تمام شهرستان حتی دورترین نقاط را پوشش دهیم و این خود می تواند زیرساخت مناسبی جهت ایجاد اشتغال در حوزه فناوری های جدید همچون آی.تی باشد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=25657

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *