×

فرماندار سیاهکل: رسانه ها کالاهای داخلی را به مردم معرفی کنند

  • کد نوشته: 13875
  • ۱۳۹۶-۰۱-۰۳
  • 154 بازدید
  • ۰
  • فرماندار سیاهکل با بیان اینکه رسانه های کشور باید در راستای اقتصاد مقاومتی ایفای نقش کنند، گفت: رسانه ها کالاهای داخلی را به مردم معرفی کنند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» و به نقل از روابط عمومی فرمانداری سیاهکل، مهندس رضا اسلامی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت حمایت از تولید داخلی، […]

    فرماندار سیاهکل:  رسانه ها کالاهای داخلی را به مردم معرفی کنند
  • فرماندار سیاهکل با بیان اینکه رسانه های کشور باید در راستای اقتصاد مقاومتی ایفای نقش کنند، گفت: رسانه ها کالاهای داخلی را به مردم معرفی کنند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» و به نقل از روابط عمومی فرمانداری سیاهکل، مهندس رضا اسلامی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت حمایت از تولید داخلی، خواستار حمایت موسسه استاندارد یا سازمان صنعت، معدن و تجارت از محصولات با کیفیت داخل شد و گفت: وقتی کارخانه ای برند سازی می کند، محصولات خود را تنوع می دهد و سعی می کند کیفیت محصولات خود را بالا ببرد و مردم هم وقتی برندی را شناختند دیگر فریب افراد بدل کار را نخواهند خورد.

    فرماندار شهرستان سیاهکل خاطرنشان کرد: در حالی که ما در تولید فرش دستباف مقام اول دنیا را داریم و در دولت تدبیر و امید صنعت فرش ایران ثبت جهانی شده است اما دولت چین از این وضعیت سوء استفاده کرده و شهری را با نام کاشان در یکی از ایالات های خود احداث کرده و فرش کاشان را با برند کاشان به دنیا عرضه می کند.

    وی اظهار کرد: کشورهای بزرگ و افراد سوء استفاده گر به هر قیمتی سعی می کنند محصولات خود را به بازار مصرف برسانند و این کاری که کشور چین در مورد فرش ایران انجام داده یک نوع دزدی صنعتی بشمار می رود.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر ما کالای خود را برند سازی کنیم یک نوع پشتیبانی حقوقی پشت این کالاها باز می شود و دیگر کارخانه ای یا افراد سوء استفاده گر نمی توانند این برند را جعل کنند، متذکر شد: سازمان صنعت معدن و تجارت هم باید از تولیدات داخلی حمایت و صیانت کند تا مصرف کالاهای ایرانی در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال اثرگذار باشد.

    اسلامی تصریح کرد: تولید ناخالص ملی یک شاخص برای همه کشورهاست و بحث توسعه یافتگی را می رساند و ارتقای آن میسر نمی شود مگر اینکه ما بیاییم از تولیدات ملی خود استفاده کنیم.

    فرماندار سیاهکل خاطرنشان کرد: استفاده از کالای ایرانی یک نوع حمایت از کالای دست ساز هموطنان خود است که باعث ارتقای شغلی و ایجاد اشتغال در سطح کشور خواهد شد. چرا باید از کالاهای بی کیفیت خارجی مخصوصا چینی استفاده کنیم، در حالی که کالاهای خودمان خیلی بهتر از آنها هستند.

    وی ادامه داد: کالاهایی را که از شرکت های داخلی خریداری می کنیم دسترسی به این شرکت ها و پاسخگویی پشت آن است ولی در مورد کالاهای خارجی باید گفت در ایران نماینده ندارند و بیشتر آنها هم قاچاق هستند که در صورت هر اتفاقی آنها پاسخگو نخواهند بود.

    اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی تولید کننده داخلی جنس با کیفیتی تولید کرد و مردم از آن استفاده کردند باز هم به دنبال همان کالا و یا مشابه آن خواهند رفت.

    وی به نقش و جایگاه رسانه ها در میان مردم اشاره کرد و یادآور شد: رسانه های کشور باید در راستای اقتصاد مقاومتی ایفای نقش کنند و به تولید کنندگان داخلی کمک کرده و کالاهای داخلی را به مردم معرفی کنند و این خود یک نوع کمک به تولید ناخالص ملی است.
    منبع:ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=13875

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *