×

فرماندار سیاهکل: شرایط پرورش ۲ هزار نوع گیاه دارویی در سیاهکل و دیلمان وجود دارد

  • کد نوشته: 23572
  • ۱۳۹۶-۰۷-۲۳
  • 170 بازدید
  • ۰
  • فرماندار سیاهکل گفت: با توجه به داشتن سه اقلیم جلگه‌ای، جنگلی و کوهستانی در شهرستان سیاهکل و تفاوت بارش و باران در بخش مرکزی و دیلمان و پیرکوه؛ زمینه برای پرورش بیش از ۲ هزار نوع گیاه دارویی در شهرستان بخصوص بخش دیلمان وجود دارد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» ، رضا اسلامی […]

    فرماندار سیاهکل: شرایط پرورش ۲ هزار نوع گیاه دارویی در سیاهکل و دیلمان وجود دارد
  • فرماندار سیاهکل گفت: با توجه به داشتن سه اقلیم جلگه‌ای، جنگلی و کوهستانی در شهرستان سیاهکل و تفاوت بارش و باران در بخش مرکزی و دیلمان و پیرکوه؛ زمینه برای پرورش بیش از ۲ هزار نوع گیاه دارویی در شهرستان بخصوص بخش دیلمان وجود دارد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» ، رضا اسلامی در جمع دهیاران شهرستان سیاهکل در سالن هلال‌احمر دیلمان اظهار کرد: تمامی تلاش ما در جهت تأمین نیاز روستاها و توانمندی که در سطح شهرستان می‌بینیم بیشتر از ناحیه روستاها می‌باشد.

    وی بابیان اینکه روستاهای شهرستان سیاهکل کشاورزی محور و پس‌ازآن گردشگر محور می‌باشند، افزود: روستا مکانی است که خود یک شاخص الگویی برای پیشرفت توسعه‌یافتگی یا عدم توسعه‌یافتگی یک کشور می‌باشد و اگر کشوری بیش از ۷۰ درصد شهرنشین داشته باشد طبق تعریف سازمان ملل به بحران رسیده که خوشبختانه ما در شهرستان سیاهکل هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم و ضعیف ما ۴۵ درصد شهرنشین و ۵۵ درصد روستانشین می‌باشد و این‌یک توفیقی است که ما باید آن را حفظ کنیم.

    فرماندار شهرستان سیاهکل گفت: خوشبختانه بیشتر دهیاران از تحصیلات خوبی برخوردار هستند و حیف است که از این منابع انسانی درست استفاده نشود و از تجربیات خود در راستای حل مشکلات روستای خود استفاده کنید و اصل و مبنا را خدمت به مردم روستای خود بگذارید.

    اسلامی افزود: زمانی می‌شود موفق عمل کرد که مهاجرت از روستا به شهر وجود نداشته باشد، باید با کمک مسئولین اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده روستاها ایجاد کرد تا مهاجرت این قشر کم شود.
    وی خاطرنشان کرد: بعضی‌اوقات در روستاها پیش می‌آید که در بعضی روستاها تخلفات ساخت‌وساز زیاد است و اینجاست که دهیاران باید قوی عمل کنند.

    فرماندار سیاهکل بابیان اینکه دورانی که اعتبارات این شهرستان جذب نمی‌شد گذشت، گفت: امسال دولت اعتبارات خوبی را به استان‌ها اختصاص داده و البته ما شهرستان عشایری هم هستیم، در کارگروه اقتصادی در راستای پرداخت تسهیلات موانع رفع تولید ۴۷۰ میلیارد تومان امسال سهم استان گیلان است.

    اسلامی ابراز کرد: در بحث گسترش اشتغال روستایی ۳۰۰ میلیارد با سود ۸ درصد برای استان گیلان شده است و در مورد قرض‌الحسنه که برای کمیته امداد و بهزیستی است حدود ۱۴۰ میلیارد تومان برای گیلان گذاشته‌شده است.

    وی بابیان اینکه از مسئولین می‌خواهم دست کارآفرین‌ها را بگیرند، تصریح کرد: ۶۸ میلیارد تومان برای تسهیلات خوشه‌ای برای پرورش ماهی و البسه محلی و پوشاک در استان گذاشته‌شده است.
    فرماندار سیاهکل گفت: تا آخر امسال بالای ۹۵ درصد از روستاهای شهرستان سیاهکل را گازدار خواهیم کرد و این شهرستان را به‌عنوان شهرستان سبز معرفی می‌کنیم.

    اسلامی بیان کرد: با توجه به داشتن سه اقلیم جلگه‌ای، جنگلی و کوهستانی در شهرستان سیاهکل و تفاوت بارش و باران در بخش مرکزی و دیلمان و پیرکوه؛ زمینه برای پرورش بیش از ۲ هزار نوع گیاه دارویی در شهرستان بخصوص بخش دیلمان وجود دارد ضمن اینکه در حال حاضر حدود ۱۵۰ نوع گیاه دارویی در این منطقه پرورش می‌شود که با سرمایه‌گذاری در این بخش می‌شود اشتغال مناسبی ایجاد کرد.

    وی خطاب به مسئولین و دهیاران گفت: شخصی می‌تواند توانمند باشد که مردم را خوشحال کند و کاری برای مردم انجام داده و مشکلات آن‌ها را حل کند، وگرنه گریاندن مردم کار سختی نیست.
    نماینده عالی دولت در سیاهکل تصریح کرد: مجوز اداره ثبت‌احوال دیلمان گرفته‌شده و تابلوی آن را هم نصب‌کرده‌ایم و ازاین‌پس نیازی به رفتن به شهرهای دیگر برای شناسنامه گرفتن نیست.

    اسلامی در مورد سخنان اخیر ترامپ نیز گفت: ترامپ دیوانه نیست، بلکه بی‌تربیت و بی‌ادب است، عقل او خوب کار می‌کند و برای منافع کشورش در هر نقطه‌ای از جهان بحرانی را راه‌اندازی می‌کند که اخیراً موضوع قومیت‌ها را مطرح کرده که موضوعی بحران‌خیز است.

    وی افزود: آمریکا و شخص ترامپ با ایران هراسی یا کره و روسیه هراسی سعی می‌کند سرمایه‌گذاری در این مناطق را به چالش بکشد و سرمایه‌گذاران فقط آمریکا را برای سرمایه‌گذاری امن بدانند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=23572

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *