×

فرماندار سیاهکل: ۴۰ درصد جمعیت سیاهکل شهرنشین هستند

  • کد نوشته: 23509
  • ۱۳۹۶-۰۷-۲۱
  • 165 بازدید
  • ۰
  • فرماندار سیاهکل ۴۰ درصد جمعیت شهرستان سیاهکل را شهرنشین دانست و خاطرنشان کرد: باید امکانات رفاهی را هرچه بیشتر در روستاها فراهم کنیم تا شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا باشیم. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، رضا اسلامی در جمع خبرنگاران، با اشاره به وجود سه اقلیم جلگه، جنگل و کوهستان در […]

    فرماندار سیاهکل:  ۴۰ درصد جمعیت سیاهکل شهرنشین هستند
  • فرماندار سیاهکل ۴۰ درصد جمعیت شهرستان سیاهکل را شهرنشین دانست و خاطرنشان کرد: باید امکانات رفاهی را هرچه بیشتر در روستاها فراهم کنیم تا شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا باشیم.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، رضا اسلامی در جمع خبرنگاران، با اشاره به وجود سه اقلیم جلگه، جنگل و کوهستان در شهرستان سیاهکل و تفاوت بارش در بخش مرکزی و بخش دیلمان، اظهار کرد: در بخش مرکزی یک هزار و ۴۱۳ میلیمتر و در بخش دیلمان ۳۹۳ میلیمتر بارندگی داریم و این اختلاف بارندگی و تغییرات دمایی خود رویشگاه گیاهان دارویی مختلفی در شهرستان است.

    فرماندار سیاهکل خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۰ نوع گیاه دارویی در بخش دیلمان کشت می شود؛ ضمن اینکه تا ۲ هزار نوع گیاه دارویی را در این منطقه می توانیم پرورش دهیم لذا سرمایه گذاری در این بخش بسیار سودآور است .

    وی سرمایه گذاری را عامل رونق کسب و کار و نجات دهنده جوانان از بیکاری دانست و افزود: وقتی سرمایه وارد کاری می شود تولید رونق می یابد و به دنبال آن کسب و کار و رفع بیکاری شکل می گیرد.

    این مقام مسئول گفت: حدود ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان سیاهکل وجود دارد که ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار باغی و مابقی زراعی است.

    اسلامی تصریح کرد: در بحث تولید برنج حدود ۴ هزار و ۴۳۰ هکتار شالیزار در شهرستان داریم که امسال ۱۸ هزار و ۲۰۰ تن شلتوک از آن به دست آمد.

    وی اظهار کرد: در بخش دیلمان سطح زیر کشت گندم ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار است که قطعا برای فراوری و بسته بندی محصولات کشاورزی شهرستان و عرضه آن به مشتری نیازمند سرمایه گذاری و ایجاد تولیدی هستیم.

    فرماندار سیاهکل با بیان اینکه در دسترس بودن امکانات زیرساختی، تنوع دمایی، حجم نزولات آسمانی و نزدیکی به مرکز استان از مزیت های سرمایه گذاری در سیاهکل است، تاکید کرد: از مسئولان استان خواستاریم بدون فوت وقت و بوروکراسی اداری به سرمایه گذار در صورت داشتن طرح و هماهنگی آن با دستگاه های مربوطه کمک کنند.

    وی با ابراز ناخرسندی از کاهش بودجه شهرستان، گفت: در بودجه ریزی باید به چهار مولفه برودت، مساحت، جمعیت و محرومیت سیاهکل توجه شود.

    این مقام مسئول ۴۰ درصد جمعیت شهرستان سیاهکل را شهرنشین دانست و خاطرنشان کرد: باید امکانات رفاهی را هرچه بیشتر در روستاها فراهم کنیم تا شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا باشیم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=23509

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *