×

فرماندار لاهیجان: همکاری بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرائی، نظارت، بازرسی و انتظامی در برگزاری انتخابات

  • کد نوشته: 15358
  • ۱۳۹۶-۰۲-۰۲
  • 175 بازدید
  • ۰
  • نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان مجموع عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظاماتی را بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» به نقل از روابط عمومی فرمانداری لاهیجان؛ سید محمد احمدی گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران نمونه واضحی از مردم سالاری دینی است که هرچه […]

    فرماندار لاهیجان: همکاری بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرائی، نظارت، بازرسی و انتظامی در برگزاری انتخابات
  • نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان مجموع عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظاماتی را بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» به نقل از روابط عمومی فرمانداری لاهیجان؛ سید محمد احمدی گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران نمونه واضحی از مردم سالاری دینی است که هرچه موجبات حضور و مشارکت حداکثری را بهتر فراهم کنیم، منجر به افزایش مشروعیت ، مقبولیت ، اقتدار ، امنیت و اعتماد بیشتر برای نظام و مسئولین و کشور عزیزمان خواهد شد.

    وی با بیان اینکه شروع رسمی اانتخابات شوراهای شهر و روستای لاهیجان همزمان با سراسر کشور در تاریخ چهارشنبه ۲۵ /۱۲/۹۵ با دستور رسمی آغاز شده بود، اظهار داشت: البته تمهیدات لازم با تشکیل جلسات متعدد با اعضا و مرتبطین امر انتخابات مهیا و آماده شده بود.

    فرماندار لاهیجان افزود: از سی ام اسفند ۱۳۹۶ لغایت ۶/۱/۹۶ با آماده باش تمامی کارکنان ثبت نام از داوطلبین ورود به شوراهای شهر و روستا در سه مرکز فرمانداری، بخشداری مرکزی و بخشداری رودبنه انجام شد.

    وی افزود: در پایان ۷ روز ثبت نام نامزدهای ورود به شوراهای اسلامی شهر و روستا، در کل شهرستان ۱۲۲۸ نفر ثبت نام کردند که از این میزان خانم ها با ۴۷ نفر ( ۸/۳ % ) و آقایان با ۱۱۸۱ نفر ( ۲/۹۶% ) از آمار ثبت نام ها را به خود اختصاص دادند.

    نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: پس از پایان مدت مشخص برای پاسخ استعلامات چهارگانه در تاریخ ۱۶/۱/۹۶ بررسی هیات اجرایی بمدت ۶ روزکاری و جلسات متعدد صورت پذیرفت و در تاریخ۲۴/۱/۹۶ صورتجلسه مربوط به هیات اجرایی به نظارت شهرستان ارسال گردید، ملاک بررسی در حوزه شهری طبق قانون پاسخ استعلام های چهار گانه (نیروی انتظامی، اطلاعات، دادگستری و ثبت احوال ) مد نظر بود، تا جایی که اگر کاندیداها دارای محکومیت قطعی کیفری یا حقوقی مبنی بر محرومیت از حقوق اجتماعی نبودند، از حضورشان در این انتخابات حمایت کردیم.

    احمدی تصریح کرد: مراتب تایید یا رد صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر امروز پس از دریافت نظر هیات نظارت شهرستان ها از سوی فرمانداری لاهیجان به داوطلبین اعلام خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که در این مرحله رد صلاحیت شده اند می توانند از فردا ۳ اردیبهشت به مدت ۴ روز مراتب شکایت خود را به هیات نظارت استانها اعلام کنند.

    فرماندار لاهیجان اظهار داشت: بر این اساس هیات های نظارت استانها طبق تبصره ۳ ماده ۵۰ قانون از تاریخ ۷ الی ۱۶ اردیبهشت یعنی به مدت ۱۰ روز فرصت دارند به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده رسیدگی کنند.

    وی افزود: بنابراین نتیجه و اعلام نظر قطعی و نهایی هیات نظارت استان در خصوص شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده ۱۷ اردیبهشت از طریق فرمانداری ها اعلام می شود.

    احمدی گفت: اسامی نامزدهای نهایی انتخابات شوراهای شهر در مدت ۳ روز یعنی از ۱۸ الی ۲۰ اردیبهشت توسط فرمانداری ها منتشر خواهد شد.

    فرماندار لاهیجان در رابطه با تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای شهر، افزود: از ۲۱ اردیبهشت تبلیغات نامزدها آغاز و به مدت ۷ روز تا ۲۷ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

    نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان مجموع عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظاماتی را بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد.

    جمعیت شهرستان لاهیجان بر اساس آخرین آمار مربوط به سال ۱۳۹۵، ۱۶۷۵۴۴ نفر است که ساکنین شهر لاهیجان۱۰۱۰۷۳ نفر، شهر رودبنه۶۸۵۸ نفر، بخش رودبنه۱۶۳۹۴ نفر و بخش مرکزی۴۳۲۱۹ نفر می باشند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15358

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *