×

فرماندار لنگرود: جامعه باید ضرورت کتابخوانی را احساس کند

  • کد نوشته: 38629
  • ۱۳۹۷-۰۸-۲۱
  • 145 بازدید
  • ۰
  • فرماندار لنگرود، نقش خانواده و آموزش و پرورش را در ایجاد علاقمندی به کتاب اثرگذار دانست و عنوان کرد: جامعه باید احساس ضرورت نسبت به کتاب و کتابخوانی کند. به گزارش گیل و دیلم، سید رضا جوادپور در آیین تکریم مقام کتابداران، کتابخوانان و حامیان کتابخانه های عمومی استان گیلان که در سالن الغدیر استانداری برگزار […]

    فرماندار لنگرود: جامعه باید ضرورت کتابخوانی را احساس کند
  • فرماندار لنگرود، نقش خانواده و آموزش و پرورش را در ایجاد علاقمندی به کتاب اثرگذار دانست و عنوان کرد: جامعه باید احساس ضرورت نسبت به کتاب و کتابخوانی کند.

    به گزارش گیل و دیلم، سید رضا جوادپور در آیین تکریم مقام کتابداران، کتابخوانان و حامیان کتابخانه های عمومی استان گیلان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، کتاب را یک معلم ساده، صمیمی و بی تکلف دانست که همه داشته های خودش را بدون منت در اختیار ما قرار می دهد و اظهار کرد: کتاب زمینه ساز کسب دانایی و توانایی ما برای تشخیص راه درست از نادرست است.

    وی کتابخانه را به مثابه یک دانشگاه دانست و تصریح کرد: کتابخانه مانند قلب جامعه است و همه افراد به آن نیاز دارند.

    فرماندار شهرستان لنگرود، با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درخصوص سرانه فضای مطالعه و کتابخوانی، یادآور شد: کتاب معجزه پیامبر اسلام(ص) است و باید جایگاه کتاب در جامعه اسلامی ما بهتر از این باشد. متاسفانه پروژه های عمرانی کتابخانه ها سال های سال طول می کشد.

    این مقام مسئول، با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت بیش از دو دهه است که تکمیل نشده، خاطرنشان کرد: وظیفه داریم کتاب های خوب و ماندگار را به جامعه بشناسانیم و رسانه ها می توانند در حوزه معرفی کتاب های خوب نقش مهمی ایفا کنند تا جامعه کتاب خوب و سالم را از ناسالم تشخیص دهد.

    وی نقش خانواده و آموزش و پرورش را در ایجاد علاقمندی به کتاب اثرگذار دانست و عنوان کرد: جامعه باید احساس ضرورت نسبت به کتاب و کتابخوانی کند.

    جوادپور، سرانه فضای مطالعه در لنگرود را ۱.۲۳ مترمربع دانست و یادآور شد: پرداخت سهم نیم درصد شهرداری ها به شاداب سازی فضای درونی و بیرونی کتابخانه ها کمک می کند.

    یونس رنجکش، فرماندار شهرستان آستارا نیز، گیلان را یک استان فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: آستارا هم از جمله شهرستان هایی است که سابقه ایجاد کتابخانه در آن به سال ۱۳۰۲ برمی گردد که نشان می دهد در جای جای استان گیلان تعلق خاطر به آموختن وجود دارد.

    وی با تاکید بر لزوم مخاطب شناسی در حوزه کتابخوانی، گفت: به دلیل فراگیر شدن رسانه ها دسترسی به محتوا به آسانی صورت می گیرد لذا باید با خلاقیت و ابتکار فرهنگ کتابخوانی را گسترش دهیم.

    این مقام مسئول، تنگناهای مالی را موجب کندی روند احداث فضاهای کتابخوانی دانست و اضافه کرد: کتابخانه ها باید به سمت چندمنظوره شدن بروند تا ایجاد انگیزه مضاعف در مخاطبان کند. امروزه کتابخانه های ما بیشتر قرائت خانه هستند.

    فرماندار آستارا، خواستار مشارکت سازمان های مردم نهاد در امر کتابخوانی شد و تصریح کرد: در گذشته مردم کتابخانه ها را ایجاد می کردند، اما امروز به دولت واگذار شده لذا نیازمند توسعه مشارکت ها هستیم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=38629

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *