×

فرماندار لنگرود خبر داد: تقویت زیرساخت های گردشگری در لنگرود با احداث بندر چمخاله

  • کد نوشته: 35870
  • ۱۳۹۷-۰۶-۱۲
  • 221 بازدید
  • ۰
  • فرماندار لنگرود از تقویت زیرساخت های گردشگری با احداث بندر چمخاله خبر داد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، رضا جوادپور در خصوص مصوبه دولت برای احداث بندر چمخاله، گفت: این بندر با محوریت گردشگری در حال ساخت است و با تکمیل آن، زمینه های جذب سرمایه گذاری در بخش گردشگری این شهرستان فراهم […]

    فرماندار لنگرود خبر داد: تقویت زیرساخت های گردشگری در لنگرود با احداث بندر چمخاله
  • فرماندار لنگرود از تقویت زیرساخت های گردشگری با احداث بندر چمخاله خبر داد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، رضا جوادپور در خصوص مصوبه دولت برای احداث بندر چمخاله، گفت: این بندر با محوریت گردشگری در حال ساخت است و با تکمیل آن، زمینه های جذب سرمایه گذاری در بخش گردشگری این شهرستان فراهم می شود.

    وی افزود: حمایت از کسب و کارهای اشتغالزا یکی از سیاست‌هایی است که ما در شهرستان لنگرود به منظور بهبود وضع معیشت مردم دنبال می کنیم. همچنین در حوزه فرهنگی نیز برنامه های متعددی داریم که یکی از آن ها تقویت کتابخانه ها است. در حال حاضر کتابخانه‌هایی در چاف، چمخاله و اطاقور در حال ساخت داریم و احداث مجتمع فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد.

    جوادپور ادامه داد: از آنجاییکه پیشرفت کشور در چارچوب تعامل دولت و ملت اتفاق می‌افتد، باید حس اعتماد بین این دو تقویت شود.

    وی خاطرنشان کرد: در هفته دولت سال جاری نیز از نظر طرح‌هایی نظیر آبرسانی، گازرسانی، آسفالت راه‌ها و طرح هادی روستایی سال پرباری داشتیم.

    جوادپور در خصوص اینکه شهرستان لنگرود، حوزه بهداشت و درمان در شهرستان لنگرود چه وضعیتی دارد؟ چه پروژه هایی در دست اجرا دارید؟ گفت: هم اکنون طرح پزشک خانواده در تمامی روستاهای شهرستان لنگرود در حال اجراست و اکثر روستاها خانه بهداشت و مراکز درمانی دارند. یک بیمارستان ۱۳۲ تخت خوابی در دست احداث داریم که قرار است جایگزین بیمارستان شهید امینی لنگرود شود و سعی ما بر این است که حداکثر تا دهه فجر امسال به مرحله بهره برداری برسد. این پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    وی افزود: همچنین بیمارستان دیگری در شهر کومله در حال ساخت است که ۶۴ تختخوابی است و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این بیمارستان در حوزه تخصص چشم قادر است علاوه بر ارائه خدمات به کلیه بیماران تحت پوشش تامین اجتماعی در گیلان، می‌تواند نیاز غرب مازندران را نیز مرتفع کند.

    فرماندار لنگرود ادامه داد: عملیات احداث این بیمارستان به سرعت در حال پیشرفت است و مشکل تامین اعتبار ندارد. برای بیمارستان کومله بیش از یکصد میلیارد تومان اعتبار تامین شده است و امیدواریم طی دو سال آینده تکمیل و افتتاح شود.

    وی تصریح کرد: دانشکده پرستاری و پیراپزشکی نیز یکی از ظرفیتهای لنگرود در حوزه بهداشت و درمان محسوب می‌شود. اخیرا نیز امتیاز تاسیس دانشکده فناوریهای نوین علوم پزشکی اخذ شده است و همچنین یک آزمایشگاه مرجع در شهرستان راه اندازی شد.

    فرماندار لنگرود در خصوص وضعیت شهرستان لنگرود در زمینه‌های آب، برق و گاز  گفت: تمامی شهرهای لنگرود از انشعاب گاز برخوردار هستند و تا پایان امسال نیز تمامی روستاهای حتی زیر ۲۰ خانوار گازرسانی می‌شوند. در حال حاضر لنگرود جزء شهرستان های سبز گیلان محسوب می شود و برای امسال به ۱۲روستا گازرسانی رسمی خواهیم داشت.

    جواد پور ادامه داد: سال گذشته جهت تقویت ضعف برق در شهرستان لنگرود نزدیک به ۷۰۰ طرح با چهار میلیارد تومان هزینه اجرا شده است. هم اکنون وضعیت شهرستان در این زمینه بسیار خوب است.

    وی ادامه داد: در حوزه آب نیز طرح آبرسانی سردار شهید املاکی برای تامین آب شرب مطمئن ۵۰ روستای بخش اطاقور در حال اجراست و تاکنون نیمی از این روستاها آبرسانی شده اند و ما بقی نیز تا دهه فجر انجام می شود. با اجرای این طرح همه روستاهای این بخش درسال جاری به آب شرب سالم دسترسی پیدا خواهند کرد.

    فرماندار لنگرود با بیان اینکه همچنین عملیات اجرایی و کلنگ زنی طرح آبرسانی در ارتفاعات بخش اطاقور از چشمه وافه سه سال قبل توسط استاندار وقت آغاز شد و تاکنون ۲۰۰ روستا در این شهرستان آبرسانی شده است، افزود: در آبرسانی روستایی به بخش مرکزی نیز کمبودهایی وجود داشت که با پیگیری های مسئولان محلی و با تلاش و مساعدت استاندار گیلان رفع شد.

    نماینده عالی دولت در شهرستان لنگرود با بیان اینکه ۵۰درصد از روستاهای بخش مرکزی شهرستان لنگرود درگیر مشکل آب بودند که اکنون با تلاش شبانه روزی مسئولین شهرستان و حمایت مقامات استانی مرتفع شده است، گفت:در حوزه آب شهر نیز اتفاقات خوبی افتاده است و طی سه سال اخیر مخزن دوهزار مترمکعبی شهر افتتاح شد و آب شهر اطاقور به تصفیه خانه سنگر اتصال داده شد . 

    وی ادامه داد:دو سال قبل یک سوم از مردم شهر لنگرود به دسترسی به آب شرب سالم مشکل داشتند تا اینکه رینگ آبرسانی شهر در سه فاز طراحی شد که تا کنون دو فاز از آن اجرایی شده و توانسته بخش زیادی از مشکلات را حل کند.

    جوادپور افزود: از ۱۱سد لاستیکی مصوب سفر رییس جمهوری به استان گیلان، چهار سد در حوزه شهرستان لنگرود واقع شده است.

    وی خاطرنشان کرد: کلنگ احداث سومین سد نیز به زمین خورده است و قرار است سد چهارم امسال در اطاقور کلنگ زنی شود. با احداث این سدها آب کشاورزی دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی اطاقور و کومله تامین می شود . در اینجا باید اشاره ای نیز به طرح تجهیز اراضی کشاورزی داشته باشم. از دو هزار هکتار اراضی شالیزاری شهرستان لنگرود، کمتر از هزار هکتار هنوز تجهیز نشده که البته تامین اعتبار شده است و در دستور کار قرار دارد.

    فرماندار لنگرود در خصوص پروژه هایی در حوزه راهسازی در دست اجرا و یا در برنامه این شهرستان گفت:کنارگذر لنگرود از جمله پروژه هایی است که در دست اجرا داریم. لاین شمالی کنارگذر آسفالت شده و در لاین جنوبی دو کیلومتر از هشت کیلومتر باقی مانده است. مشکل تامین مصالح باعث ایجاد مقداری تاخیر در افتتاح این پروژه شد و بنا داریم دهه فجر به بهره برداری برسد.

    وی افزود:یک کنار گذرساحلی نیز در حال احداث است که در مسیر گرگان به آستارا قرار دارد و حدود چهار کیلومتر از آن در قسمت چمخاله در محدوده شهرستان لنگرود واقع است. این پروژه نیز آماده اجرای آسفالت است و پیمانکار در حال نصب پایه های پل است.

    جوادپور اظهار کرد:سال گذشته حدود ۱۰کیلومتر راه روستایی در لنگرود آسفالت شد و امسال نیز ۲۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی را در برنامه داریم. حتی خیلی از روستاهای ییلاقی سخت گذر نیز آسفالت شده اند.

    وی ادامه داد:همچنین۱۱ کیلومتر روکش آسفالت در راه های روستایی شهرستان لنگرود اجرا شده که تا دهه فجر ۲۰ کیلومتر به این میزان افزوده می شود.

    فرماندار لنگرود گفت:یکی از پروژه های بزرگی که هم اکنون در مرحله طراحی قرار دارد و مورد تصویب دولت نیز قرار گرفت، بندر چمخاله است. این بندر با محوریت گردشگری در حال ساخت است و مشاور خارجی دارد. با ساخت این بندر زمینه های جذب سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهرستان لنگرود فراهم می شود.

    وی اضافه کرد:یک طرح سالم سازی دریا نیز در منطقه ساحلی چاف آغاز شده است. برای این طرح که در منطقه، مدرن و جدید محسوب می شود، دولت چهار میلیارد تومان اعتبار تعیین کرده و یک میلیارد تومان هم گردشگری در نظر گرفته است یعنی مجموعا طرح سالم سازی چاف با پنج میلیارد تومان اعتبار شروع می شود و دو میلیارد تومان هم شهرداری در زمینه راه سازی هزینه می کند.

    جوادپور  تصریح کرد:در شهرهای چاف و چمخاله بیش از یکهزار میلیارد تومان برای ساخت هتل، طرح های گردشگری و مجتمع های توریستی هزینه شده است . در شهر لنگرود مشاور در حال مطالعه طرح گردشگری پارک فجر است که طرح مطالعاتی آن اگر تمام شود در تامین اعتبار به شهرداری کمک خواهیم کرد . 

    وی با بیان اینکه احداث سومین شهرک صنعتی لنگرود به نام یعقوبیه از دیگر برنامه های ما در آینده است،ادامه داد: درحال پیگیری برای احداث این شهرک به وسعت ۲۰۰ هکتار هستیم و هم اکنون ۳۰ هکتار خریداری شده و راه های دسترسی و زیرسازی نیز فراهم شده است .

    وی افزود:امسال تصمیم گرفته شد که در ۱۰روستا طرح هادی اجرا شود که در چهار روستا این امر محقق شد و شش روستای باقی مانده نیز تا دهه فجر از طرح هادی برخوردار شده و آسفالت می شوند.

    جوادپور سهم شهرستان لنگرود از تسهیلات اشتغال روستایی ۱۵میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون پرونده هایی به ارزش ۲۸ میلیارد تومان به بانک ها و کارگروه فنی استان ارسال شده است و فعلا دو میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان به افراد پرداخت شده است. تعدادی از طرح های اشتغال روستایی نیز فرآیند رسیدگی را در بانک و کارگروه اشتغال استان طی می کنند. 

    فرماندار لنگرود در ادامه با اشاره به اینکه نوغانداری نیز در لنگرود به کمک سیاست های حمایتی و صندوق کار آفرینی امید احیا شده است و هم اکنون نوغانداران درآمد خوبی دارند. به هر فردی که نسبت به احیای نوغان اقدام کند ۱۰میلیون تومان پرداخت می شود،گفت:شهرستان لنگرود یک هزار و ۲۰۰هکتار باغ هندوانه و همچنین یک هزار و ۲۰۰هکتار باغ مرکبات دارد که در وضعیت خوبی به سر می برند.

    وی افزود: بیش از چهارهزارهکتار باغ چای فعال و ۳۰ کارخانه تولید چای داریم و امسال رویکرد خوبی را از چایکاران دیدیم .وجود چای، مرکبات، برنج و ابریشم از امتیازات شهرستان لنگرود محسوب می شوند.

    منبع: ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=35870

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *