×

فرمانده نیروی قدس سپاه: محبت شهید «حسین پور» در قلوب مجاهدان منطقه ریشه دوانده است

  • کد نوشته: 21870
  • ۱۳۹۶-۰۶-۳۱
  • 461 بازدید
  • ۲ دیدگاه
  • فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به عوامل کشش جوانان ایرانی به عرصه دفاع از حرم، گفت: شهادت طلبی اولین و مهمترین عامل کشش جوانان به جبهه مقاومت و دفاع از حریم اهل بیت(ع) است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مراسم چهلمین روز شهادت شهید […]

    فرمانده نیروی قدس سپاه:  محبت شهید «حسین پور» در قلوب مجاهدان منطقه ریشه دوانده است
  • فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به عوامل کشش جوانان ایرانی به عرصه دفاع از حرم، گفت: شهادت طلبی اولین و مهمترین عامل کشش جوانان به جبهه مقاومت و دفاع از حریم اهل بیت(ع) است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مراسم چهلمین روز شهادت شهید سربلند مدافع حرم، مرتضی حسین پور که در گلزار شهدای شهر شلمان شهرستان لنگرود برگزار شد، با اشاره به عظمت امام حسین(ع)، اظهار کرد: امام حسین(ع) آن بزرگ مردی است که درس آزادگی، کرامت، جوانمردی و ایثار را به همه آزادگان و ایثارگران عالم داد و همه آزادگان و ایثارگران از زمان شهادت امام حسین(ع) تا آخر دنیا شاگرد مکتب عاشورا هستند.

    وی با بیان اینکه بسیاری از شخصیت های بزرگ جهان اعم از مسیحی و بودایی و نیز برادران اهل تسنن جملات زیبایی در وصف امام حسین(ع) گفته اند که برای من مانند مقتل و روضه است، عنوان کرد: ما از دوران کودکی با محبت امام حسین(ع) خو گرفته ایم، اما امام حسین(ع) فقط متعلق به شیعیان نیست.

    سردار سلیمانی با اشاره به ارزش و جایگاه والای شهدا در پیشگاه الهی، تصریح کرد: شهدا به دلیل اثراتی که بر جامعه دارند، تاثیرگذار هستند. محبت شهید مرتضی حسین پور که او را با نام «حسین قمی» می شناسیم، در قلوب مجاهدان منطقه و عالم ریشه دوانده است. این شهید بزرگوار با وجود اینکه سن کمی داشت اما تاثیرات فراوانی بر جای گذاشت و حماسه آفرینی کرد. شهید مرتضی حسین پور به حرمت حضرت معصومه(ع) و تبرک جستن برای پیروی از راه امام حسین(ع)، خود را «حسین قمی» نامید.

    فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران یکی از ویژگی های بارز شهید حسین پور را قدرت و شجاعت در سختی ها و مدیریت بحران ها دانست و گفت: عموما شخصیت افراد در بحران ها بیشتر نمایان می شود لذا شهید حسین پور هر چه بحران سخت تر می شد، احاطه اش بر آن بحران بیشتر می شد و هجمه و فشار دشمن هیچ تاثیری بر او نداشت. شهید شهر شما مایه افتخار همه ایران است.

    سردار سلیمانی با بیان اینکه شهید حسین پور در شب شهادتش چهار بار به شدت مجروح شد اما با مدیریتش جان ۱۰۰ نفر را نجات داد، خاطرنشان کرد: هم صلابت شهید حسین پور در میدان جنگ و هم ایستادگی و صلابت شهید محسن حججی در زیر تیغ تیز دشمن تابلوی زیبای معرفی جوان متدین شیعه و ولایی ایران است که برای همه الگو و قابل افتخار است.

    وی با اشاره به حضور داوطلبانه و ملتمسانه مدافعان حرم در جبهه سوریه بر خلاف جنگ تحمیلی، گفت: امروز همه کسانی که به عنوان مدافع حرم از عراق، افغانستان و پاکستان پذیرفته می شوند بدون استثنا داوطلبانه حضور دارند.

    سردار سلیمانی با بیان اینکه سه عامل باعث کشش جوانان ایران به عرصه دفاع از حرم شده است، اضافه کرد: شهدا انسان های تیزهوش و با ذکاوتی هستند و ذکاوت در چگونگی ثروت اندوزی و کسب جایگاه نیست بلکه ذکاوت در این است که انسان بین دنیا و آخرت پیروز آخرت شود و بین مرگ اختیاری و مرگ اجباری، مرگ اختیاری را انتخاب کند لذا مهمترین جاذبه ای که این جوانان را به سمت خود می کشاند، جاذبه شهادت و شهادت طلبی است و شهادت همان حیات ابدی است. شهدا حیات دنیایی را با رضایت الهی معامله کردند.

    فرمانده نیروی قدس در سپاه عامل دوم اشتیاق جوانان در سوریه و عراق را عامل وجدانی و انسانی دانست و گفت: امروز کشتار مسلمانان میانمار عاطفه انسانی را تحت تاثیر قرار می دهد. جوانان بصیر، مومن و انقلابی ما وقتی صحنه های مظلومیت مردم سوریه و عراق را می بینند که در هجمه وسیعی از کسانی قرار دارند که از گرگ بدسیرت تر هستند، نمی توانند تحمل کنند و از خود گذشتگی نشان می دهند.

    سردار سلیمانی با بیان اینکه جوانان ما با ذکاوت و درک درست خویش می دانند که وجود داعش تهدیدی برای خاک کشور و ناموسشان است، تصریح کرد: امروز جوانان فرهنگ مدافع حرم را با قلب و جان خود درک کرده اند و داوطلبانه به استقبال خطر می روند. یکی از خصوصیات شهید ترسیم راه، ایجاد تحرک عظیم، معنویت آفرینی و دگرگونی در جامعه به ویژه جوانان است. شهدای مدافع حرم این فرهنگ را اشاعه و ترویج دادند و همه جوانان ما آماده شهادت و دفاع از حرم هستند.

    وی با اشاره به چرایی حضور مدافعان حرم در سوریه و عراق، عنوان کرد: حل برخی از مسائل از راه دیپلماتیک غیر ممکن است، اما عده ای نادانسته سخن پراکنی می کنند. اگر می شد برخی از مسائل را با دیپلماسی حل کرد هیچ کسی مصلح تر از امام علی(ع) و امام حسین(ع) نبوده است. امام حسین با خون خود و فرزندانش از اسلام دفاع کرد زیرا وقتی در منطق دشمن از نظر دینی واجب القتل هستیم، امکان دیپلماسی وجود ندارد و جهاد می خواهد.

    فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعه فرمان جهاد را صادر کرد زیرا راهی جز جهاد وجود نداشت، گفت: امروز ولی فقیه و امام جامعه ما اصرار بر ایستادگی و حمایت از جبهه مقاومت برای خشکاندن ریشه این خبیثه خطرناک دارند، زیرا ۱۵۰۰ انتحاری طی هفت ماه در موصل عمل کرده تا ریشه دینی ما را نابود کند.

    سردار سلیمانی اعلام دولت اسلامی عراق و شام را پل اول برای رسیدن به ایران دانست و بیان کرد: هیچ انسان هوشمند، مسئول، مدیر و مدبری این را قبول نمی کند که منتظر بماند و شکست سوریه و عراق و قدرت گرفتن دشمن را ببیند. در دوران دفاع مقدس، هدف دشمن از بین بردن استقلال و تصرف کشور ما بود لذا بالغ بر ۲۰۰ هزار شهید متحمل شدیم زیرا راهی جز جان فشانی نداشتیم. امروز ملت فلسطین باید با جهاد و ایثار و فداکاری بر جغرافیای خودش مسلط شود و دشمن را بیرون کند و با دیپلماسی نمی توان فلسطین را به فلسطینیان برگرداند.

    وی ثروت را عامل مهم قوت و قدرت دانست و تصریح کرد: تاریخ بشر دیروز و امروز ثابت می کند که ثروت عامل پیروزی نیست بلکه عامل پیروزی دو عنصر مهم و ارزشمند رهبری و انسان های فداکار می باشد. اگر ملتی فاقد یک رهبری هوشمند، حکیم، بصیر، آگاه و متقی باشد آن ملت شکست می خورد. مردم مصر، لیبی و تونس به صحنه آمدند و بیداری اسلامی شکل گرفت اما نتوانست تبدیل به یک انقلاب اسلامی دیگر شود، زیرا توده ها فرسنگ ها جلوتر از رهبرانشان بودند و رهبر نداشتند.

    فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: دلیل شکست های آمریکا در منطقه نداشتن یک رهبری حکیمانه و حاکم بودن رهبران جاهل بر آنهاست. برجسته ترین عامل موفقیت ملت ما در طول ۴۰ ساله انقلاب و این پیشرفت عظیمی که ایران را به عنوان محور و قطب جهان اسلام تبدیل کرده، رهبری بوده است. همین ملت ۶۰ سال گذشته بدون حضور امام خمینی(ره) نتوانست به پیروزی برسد. امروز رهبر انقلاب دیده بانی و مراقبت می کنند، فریاد می زنند، ملت را بسیج می کنند و به مسئولان جهت می دهند.

    سردار سلیمانی انسان های فداکار را همراه رهبری دانست و خاطرنشان کرد: وجود انسان های فداکار بسیار عامل مهمی است و رهبر جامعه اگر امام معصوم باشد، نبود چنین انسان هایی حکومتش را دچار مشکل می کند.

    وی با بیان اینکه انسان باید غیرت دینی، غیرت انسانی یا غیرت ملی داشته باشد و نمی شود کسی نام انسان بر خود بگذارد و فاقد یکی از این سه عنصر غیرت باشد، خطاب به نخبگان، هنرمندان، نویسندگان، اساتید دانشگاهی و مسئولان کشوری، یادآور شد: براساس بیانات رهبر انقلاب، اگر این فرهنگ ایثار و فداکاری مورد تقدیر و تقدیس قرار نگیرد، در همه ابعاد دچار خسارت می شویم. همه ما باید ببینیم چه بذری در جامعه می کاریم و چه کسانی را تربیت می کنیم. اگر جامعه فردای ما فاقد چنین جوانان فداکار و غیرتمندی شد، این جامعه اگر بالاترین ثروت ها را داشته باشد، با هر هجوم و طمعی از بین خواهد رفت لذا باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنیم تا فردای این جامعه یک حاصل ارزشمند داشته باشد.

    فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه فرهنگ دفاع مقدس، اظهار کرد: این فرهنگ، فرهنگ نجات بخش کشور است و همه باید ایفای نقش کنیم تا بذرهای پاک و منزه کاشته شود. شهدا با دفاعشان اقتدار ایجاد کردند.

    وی با بیان اینکه قدرت بازدارندگی نظام با فداکاری حاصل می شود، افزود: اگر امروز دشمن جرات طمع و تجاوز به کشور را ندارد، دلیلش تجربه موفقی است که ملت ما در دوران دفاع مقدس و امروز در عراق و سوریه از خود نشان داده و بر خلاف تلاش دشمن در ایجاد جنگ طایفه ای، محبت بین مذاهب و قومیت ها ایجاد شده است. در واقع امروز بیش از هر زمان دیگری از تاریخ شیعه و سنی متحد هستیم، زیرا خون جوانان شیعه برای دفاع از نوامیس برادران اهل سنت ریخته شد؛ وگرنه امکان نداشت موصل از شر داعش رها گردد و اگر خون مدافعان حرم ایرانی، پاکستانی و افغانستانی به مدد مردم حلب نرفته بود، این شهر در زیر تیغ های آخته داعش ذبح می شد.

    سردار سلیمانی اعتماد به ایران و قدرت ملت را در طول تاریخ بی نظیر دانست و متذکر شد: ایران توانست ناجی ملت های مختلف شود و هیچ کشور استکباری و استثماری در دنیا نمی تواند در این پیروزی با ایران رقابت کند. پیروزی مان را مدیون رهبری عزیز و جوانان فداکار، سلحشور و پاک کشورمان و خانواده های بی ادعای آنان هستیم که عزیزترین ثمره های جان خودشان را برای سربلندی نظام تقدیم کردند.

    وی با اشاره به شهادت شهید محسن حججی، خاطرنشان کرد: وقتی شهید حججی به شهادت رسید پیامی صادر و در آن بر ریشه کن شدن داعش تا سه ماه دیگر تاکید کردم. اکنون دوباره می گویم که نابودی داعش، این شجره خبیثه و غده سرطانی ساخته شده بدست آمریکا و اسرائیل نزدیک است و به زودی نابودی داعش را در منطقه و جهان اعلام و کنار سوریه و عراق جشن اسلامی و ملی می گیریم و این پیروزی متعلق به ملت، دولت و رهبری ایران و ملت و دولت عراق و سوریه و جوانان مجاهدی است که در جبهه مقاومت حضور داشتند

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=21870

    نوشته های مشابه

    ۲ پاسخ به “فرمانده نیروی قدس سپاه: محبت شهید «حسین پور» در قلوب مجاهدان منطقه ریشه دوانده است”

    1. ج گفت:

      دارید خبر میزنید درست خبر بزنید . شلمان از سال ٧٢ شهر هستش .نه روستا

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *