×

افزایش ۱۵ درجه‌ای دمای هوای گیلان/ هوای بهاری درراه گیلان است

  • کد نوشته: 29705
  • ۱۳۹۶-۱۲-۱۲
  • 105 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به شرایط دمای هوا استان در روزی‌های آینده گفت: از صبح یک‌شنبه به‌تدریج شرایط برای وزش باد گرم، کاهش رطوبت نسبی و افزایش دما ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس تا ظهر دوشنبه در منطقه پیش‌بینی می‌شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،بهمن کمانگر دقایقی پیش با اشاره […]

    افزایش ۱۵ درجه‌ای دمای هوای گیلان/ هوای بهاری درراه گیلان است
  • مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به شرایط دمای هوا استان در روزی‌های آینده گفت: از صبح یک‌شنبه به‌تدریج شرایط برای وزش باد گرم، کاهش رطوبت نسبی و افزایش دما ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس تا ظهر دوشنبه در منطقه پیش‌بینی می‌شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،بهمن کمانگر دقایقی پیش با اشاره به شرایط جوی استان در ساعات پیش رو اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده جنوبی شدن جریانات سطح زمین از غروب شنبه در منطقه است.

    وی با اشاره به شرایط دمای هوا استان در روزی‌های آینده افزود: از صبح یک‌شنبه به‌تدریج شرایط برای وزش باد گرم، کاهش رطوبت نسبی و افزایش دما ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس تا ظهر دوشنبه در منطقه پیش‌بینی می‌شود.

    مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در عصر و شب یکشنبه و صبح دوشنبه به‌طور محسوس افزایش پیدا می‌کند گفت: وزش باد در بعضی نقاط به‌ویژه جلگه مرکزی و شرقی استان، ارتفاعات و دامنه‌ها خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود.

    کمانگر بابیان اینکه بیشینه سرعت باد ۵۰ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت است گفت: در این مدت در برخی مناطق جلگه‌ای، وجود منابع رطوبتی سبب افزایش رطوبت نسبی هوا شده و وقوع پدیده مه دور از انتظار نیست.

    وی بابیان اینکه به وزش باد شدید، ساکنان حاشیه جنگل‌ها و گردشگران از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی جدا خودداری کنند گفت: احتمال ذوب سریع برف‌ها در برخی از مناطق کوهستانی و افزایش سطح آب رودخانه‌ها نیز وجود دارد.

    مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها وجود دارد افزود: با توجه به افزایش دما، بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، مرغ داری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

    کمانگر بیان کرد: به‌تدریج از عصر دوشنبه با شمالی شدن جریانات سطح زمین، شرایط برای وزش باد شدید، بارندگی و کاهش نسبی دما مهیا خواهد شد.

    وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

    مدیرکل هواشناسی استان گیلان بابیان اینکه مسئولان تمهیدات لازم را به عمل بیاورند گفت: مسئولان مربوطه توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد/فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=29705

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *