×

فعالیت ۶۸۰ منجی غریق در نقاط خطرآفرین سواحل گیلان

  • کد نوشته: 103125
  • ۱۴۰۳-۰۳-۲۴
  • 8 بازدید
  • ۰
  • رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان گفت: ۶۸۰ منجی غریق در مناطق خطرآفرین در طرح ساماندهی سواحل گیلان مستقر می شوند.....
    فعالیت ۶۸۰ منجی غریق در نقاط خطرآفرین سواحل گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، هاشم اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: با وجود اینکه فصل شنا آغاز شده و تا هفته نخست مهر ماه سال جاری هم ادامه خواهد یافت، منجیان غریق در مناطق خطرآفرین در سواحل استان به مرور در قالب این طرح ها مستقر شده و می شوند.

    وی افزود: با توجه به اینکه سال گذشته ۳۰۰ نقطه خطرآفرین در سواحل استان شناسایی شده بود با هماهنگی فرمانداری‌ها، هلال‌احمر و سایر مسئولان ذیربط این نقاط بروز رسانی شد و هم اینک ۳۴۰ نقطه خطرآفرین برای شناکردن در سواحل شناسایی و اجرایی شده است.

    وی ادامه داد: در این راستا، ۲ منجی غریق در هر نقطه خطرآفرین تعیین شده در طول ۳۰۲ کیلومتر از سواحل استان مستقر می شوندو امیداست امسال تعداد غرق شدگان به حداقل کاهش یابد و شاهد غرق شدن هیچ یک از هموطنان نباشیم.

    رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان اضافه کرد: سال گذشته اتفاق بسیار بزرگی در خصوص کاهش تعداد غرق شدگان افتاده بود که با کاهش ۷۵ درصدی آمار غرق شدگان، تعداد فوتی ها به ۱۰ نفر رسید که البته هدف ما این است که این آمار برای سال جاری باز هم کاهش یابد.

    وی به طرح‌های سالم‌سازی دریا نیز اشاره و بیان کرد: سال گذشته ۲۲ طرح سالم‌سازی در سواحل گیلان فعال بود که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سال جاری افزایش یابد و بنا به درخواست مدیران هر طرح، یک یا چند منجی غریق در این طرح های سالم سازی دریا حضور خواهند یافت.

    مشکلی برای پرداخت حقوق وجود ندارد

    اسماعیلی به پرداخت بهنگام حقوق منجیان غریق در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته با تدبیر استانداری گیلان و هم افزایی دستگاهها، شاهد کاهش مغروقان بودیم، از سوی دیگر در پرداخت حقوق منجیان نیز مشکلی وجود ندارد؛ امسال هم این طرح ها در سطحی گسترده تر با پوشش دهی بهتر سواحل انجام شده و حقوق نجات غریق ها هم در زمان مقرر پرداخت خواهد شد.

    وی افزود: بخشی از تجهیزات مورد نیاز منجیان غریق در اختیار هیات‌های شهرستانها قرار گرفته و امسال نیز بخشی از تجهیزات مورد نیاز خریداری شده و در اختیار منجیان غریق قرار خواهدگرفت.

    رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان اظهار کرد: همه منجیان غریق، کلاس های آموزشی مربوطه را گذراندند و طبق تصمیم اتخاذ شده، همه کلاس‌های آموزشی در هر ۲ بخش تئوری و عملی در سواحل استان برگزار شد.

    اسماعیلی، یکی از راههای کاهش تعداد مغروقان را پیشگیری و آموزش عنوان کرد و گفت: یکی از بهترین روشهای کاهش مغروقان، بحث پیشگیری است زیرا برخی از مغروقان اطلاعات چندانی از شرایط دریای خزر ندارند و برخی نیز در مناطقی که منجیان غریق حضور ندارند، مبادرت به شنا می‌کنند که اقدامی خطرناک است.

    وی بیان کرد: به هر حال هیات نجات غریق و غواصی گیلان و سایر دستگاه‌های ذیربط تمام تلاش خود را بکار می بندد تا هر ساله شاهد کاهش آمار غرق شدگان در سواحل گیلان باشیم و بدین منظور نیازمند همکاری هموطنان هستیم تا به توصیه های منجیان غریق گوش دهند.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=103125

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *