×

قابل توجه دستگاه های نظارتی و رئیس ستاد انتخابات گیلان؛ آیا حضور بخشدار کومله در آستانه ی انتخابات مجلس در ملاقات مردمی نماینده فعلی لنگرود تخلف انتخاباتی محسوب نمی شود!؟ +تصویر / رئیس دستگاه قضاء: هر تخلف در هر زمانی که رخ داد باید همان موقع با آن برخورد شود! / معاون انتظامی و امنیتی وزیر کشور: باید به گونه‌ای عمل کرد تا همه بدانند که وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، بدون ملاحظه با تخلفات و جرایم انتخاباتی برابر قانون برخورد می‌کنند

  • کد نوشته: 52849
  • ۱۳۹۸-۱۰-۰۱
  • 79 بازدید
  • ۰
  • داوطلبان از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر با در دست داشتن مدارک مورد نیاز و با حضور در فرمانداری‌های سراسر کشور، وزارت کشور و دفاتر وزارت امور خارجه در دیگر کشورها برای نامزدی در این دوره از انتخابات ثبت نام کردند و هیات‌های اجرایی هم به استناد ماده ۳۱ قانون انتخابات به مدت ۶ […]

    قابل توجه دستگاه های نظارتی و رئیس ستاد انتخابات گیلان؛  آیا حضور بخشدار کومله در آستانه ی انتخابات مجلس در ملاقات مردمی نماینده فعلی لنگرود تخلف انتخاباتی محسوب نمی شود!؟ +تصویر / رئیس دستگاه قضاء: هر تخلف در هر زمانی که رخ داد باید همان موقع با آن برخورد شود! / معاون انتظامی و امنیتی وزیر کشور: باید به گونه‌ای عمل کرد تا همه بدانند که وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، بدون ملاحظه با تخلفات و جرایم انتخاباتی برابر قانون برخورد می‌کنند
  • داوطلبان از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر با در دست داشتن مدارک مورد نیاز و با حضور در فرمانداری‌های سراسر کشور، وزارت کشور و دفاتر وزارت امور خارجه در دیگر کشورها برای نامزدی در این دوره از انتخابات ثبت نام کردند و هیات‌های اجرایی هم به استناد ماده ۳۱ قانون انتخابات به مدت ۶ روز تشکیل شد.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از تابناک، روز یکشنبه دهم آذر ۹۸، انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی با آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات کلید خورد که این ثبت نام به مدت هفت روز یعنی تا روز شنبه ۱۶ آذر نیز ادامه داشت.

    داوطلبان از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر با در دست داشتن مدارک مورد نیاز و با حضور در فرمانداری‌های سراسر کشور، وزارت کشور و دفاتر وزارت امور خارجه در دیگر کشورها برای نامزدی در این دوره از انتخابات ثبت نام کردند و هیات‌های اجرایی هم به استناد ماده ۳۱ قانون انتخابات به مدت ۶ روز تشکیل شد.

    امسال قرار است ۲۹۰ نماینده از ۲۰۸ حوزه انتخابیه راهی بهارستان شوند و ۵ حوزه انتخابیه هم ۸ نماینده خبرگان رهبری به صورت میان دوره‌ای انتخاب و روانه مجلس خبرگان می‌شوند.

    اما آنچه که همواره دغدغه مسئولان عالی نظام خصوصا رهبر معظم انقلاب بوده, برگزاری انتخاباتی سالم و عادلانه است که بارها در سخنرانی های ایشان به این موضوع تاکید شده است.

    همین اخیرا بود که رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: در صورت تصویب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، تشدید مجازات متخلفان عرصه انتخابات تشدید می‌شود.

    محمدجواد کولیوند در گفتگویی در خصوص تشدید مجازات تخلفات انتخاباتی، اظهار داشت: اگر طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود و این قانون اصلاح نشود، نحوه برخورد با تخلفات انتخاباتی براساس قوانین قبلی انجام می‌شود.

    رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا زمانی که لایحه جامع قانون انتخابات را به نتیجه نرسانیم نحوه برخورد با تخلفات انتخاباتی به همان شیوه سابق خواهد بود.

    حساسیت و نگرانی ها از این موضوع به اندازه ای است که رئیس قوه قضائیه و حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نیز خواستار برخورد شدید با تخلفات انتخاباتی شده اند.

    رئیس قوه قضائیه؛

    رسیدگی به تخلفات انتخاباتی باید به موقع و متناسب باشد و اقدام در خصوص این تخلفات بعد از برگزاری انتخابات، فایده ای ندارد. هر تخلف در هر زمانی که رخ داد باید همان موقع با آن برخورد شود.

    حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در نوبت دوم روز نخست همایش فرمانداران سراسر کشور؛

    در بحث انتخابات از همین الان اعلام موضوع کنید و قاطعانه اعلام کنید که ما قانون را اعمال می‌کنیم. معاون انتظامی و امنیتی وزیر کشور تاکید کرد: باید به گونه‌ای اعلام موضع و عمل کرد تا همه بدانند که وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، بدون ملاحظه با تخلفات و جرایم انتخاباتی برابر قانون برخورد می‌کنند. ذوالفقاری افزود: دستورالعمل امنیت انتخابات برای فرمانداران فرستاده می‌شود، بومی سازی کنید و متناسب با اقتضائات شهرستان خود در دستور کار قرار دهید.

    متاسفانه در کنار این حساسیت ها و نگرانی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی, می بینیم که برخی از مجریان برگزاری انتخابات, دست به اقداماتی می زنند که شاید صراحتا در قانون, تخلف محسوب نشود اما می تواند زمینه ساز برخی از مشکلات امنیتی در آینده را فراهم سازد که لزوم رسیدگی فوری و برخورد متناسب با این امر توسط دستگاه های نظارتی و رئیس ستاد انتخابات را می طلبد.

    مثلا حضور خداجو, بخشدار کومله در آستانه ی انتخابات مجلس در ملاقات مردمی نماینده فعلی لنگرود چه توجیهی دارد!؟

     
     
    در پایان توجه فرمانداران, دستگاه های نظارتی و رئیس ستاد انتخابات استان را به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب جلب می کنیم؛

    ” عده ای کمین کرده اند که با حضور نیافتن مردم در انتخابات، با تحریم و یا سست کردن انتخابات، از نظام جمهوری اسلامی مچ گیری کنند؛ مسوولان باید همه تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم، کامل و بی عیب ونقص وبدون حاشیه بکار گیرند.”

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=52849

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *