×

قربانی مطرح کرد: کشاورزان گیلان تامین کننده کالاهای استراتژیک کشور

  • کد نوشته: 16154
  • ۱۳۹۶-۰۳-۰۲
  • 124 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه باید زمینه های حضور بخش خصوصی در جهت کمک به کشاورزان و تولید مهیا شود، گفت: برای توسعه و رونق کشاورزی مدرن نیازمند سرمایه گذاری در بخش های زیرساختی هستیم. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در […]

    قربانی مطرح کرد:  کشاورزان گیلان تامین کننده کالاهای استراتژیک کشور
  • نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه باید زمینه های حضور بخش خصوصی در جهت کمک به کشاورزان و تولید مهیا شود، گفت: برای توسعه و رونق کشاورزی مدرن نیازمند سرمایه گذاری در بخش های زیرساختی هستیم.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص ظرفیت ها و توانمندی های استان و حوزه انتخابیه برای تولید و اشتغال در کشور با بیان اینکه محور توسعه و چشم انداز فعالیت های استان گیلان بر اساس کشاورزی پایه ریزی شده است، اظهار کرد: کالاهای استراتژیک برنج، چای، زیتون و بادام زمینی از مهمترین تولیدات کشاورزان این خطه از شمال کشور به شمار می آید که تاثیر فراوانی بر زندگی مردم دارد.

    وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی نیز طی این مدت در استان صورت گرفته تا روند برنامه های کشاورزان و تولید رونق و مسیر بهتری را داشته باشد، افزود: خرید تضمینی برگ سبز چای و کنترل واردات برنج، باعث شده که کشاورزان اشتیاق و امیدواری بیشتری برای انجام کارها داشته باشند و این اقدامات وضعیت مناسبی را بوجود آورده است.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه توسعه تولید و کشاورزی با توجه خوب مسئولین رونق بهتر و بیشتری در جهت تولید و اشتغالزایی به خود گرفته است، گفت: باید به کشاورزان بهای بیشتری داده شود، دولت به سیاست های خود در حمایت از کشاورزان جدیت و دقت بیشتری به خرج دهد و این روند را ادامه دهد.

    قربانی با بیان اینکه البته مسائل و مشکلاتی وجود دارد که باعث دلخوری و نگرانی کشاورزان شده است،‌ افزود: کاهش تعرفه واردات برنج از ۴۰ به ۲۶ درصد، باعث نگرانی کشاورزان شده ‌چراکه این امر را باعث افزایش واردات و عدم استقبال مردم از تولید داخلی می دانند.

    وی ادامه داد: در زمینه چای هم قیمت متوسط با توجه به تورم موجود را در سالجاری ۷ درصد افزایش داده اند که این امر موجب نگرانی کشاورزان شده است و اگر این موضوع به ۱۰ درصد افزایش یابد شرایط کمی برای کشاورزان و تولید کنندگان بهتر خواهد بود و نگرانی ها را کاهش خواهد داد.

    نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئله دیگری که در زمینه حل مشکلات کشاورزان وجود داد، اینکه برای توسعه و رونق این عرصه نیازمند سرمایه گذاری در بخش های زیرساختی هستیم که این امر می تواند انگیزه و توان مالی را فراهم آورد.

    به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: باید کمک شود که زمینه های حضور بخش خصوصی در جهت کمک به کشاورزان و تولید در استان ها و شهرستان ها مهیا شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=16154

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *