×

قیمت برنج خارجی در استان گیلان افزایش یافت

  • کد نوشته: 29074
  • ۱۳۹۶-۱۱-۲۶
  • 174 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه به‌علت افزایش نرخ ارز قیمت برنج خارجی در استان گیلان افزایش یافت گفت: افزایش قیمت برنج خارجی در استان گیلان فرصت مطلوبی برای فروش برنج گیلانی است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، علیرضا شعبان‌نژاد عصر امروز در نشست خبری در رشت با اشاره […]

    قیمت برنج خارجی در استان گیلان افزایش یافت
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه به‌علت افزایش نرخ ارز قیمت برنج خارجی در استان گیلان افزایش یافت گفت: افزایش قیمت برنج خارجی در استان گیلان فرصت مطلوبی برای فروش برنج گیلانی است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، علیرضا شعبان‌نژاد عصر امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه استان گیلان از ابتدای امسال تا‌کنون ۶۰۰ تن سیب‌ قرمز و زرد را از استان آذربایجان غربی خریداری کرده است اظهار داشت: این میزان سیب خریداری شده در انبارهای استان گیلان ذخیره‌سازی شده است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه ۷۰۰ تن پرتقال از باغات استان گیلان خریداری و در انبارهای استان ذخیره‌سازی شده است گفت: امسال با توجه به فصل زراعی مطلوب برای باغات مرکبات استان گیلان قابلیت صادر کردن محصول پرتقال به استان‌های دیگر وجود دارد.

    رئیس ستاد تنظیم بازار استان گیلان از ذخیره‌سازی ۵ هزار و ۹۰۰ تن گندم به‌منظور مصارف دامی در استان گیلان خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۳۲۸ تن جو در انبارهای استان گیلان ذخیره‌سازی شده است.

    شعبان‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۱۵۰ تن مرغ منجمد در انبارهای استان گیلان موجود است تصریح کرد: استان گیلان روزانه ۳۰۰ تن گوشت مرغ تولید می‌کند و روزانه بیش از ۱۲۱ تن مرغ گرم و ۳۳ تن مرغ زنده را به استان تهران صادر می‌کند.

    وی مصرف روزانه گوشت مرغ در استان گیلان را ۶۰ تن عنوان کرد و با تاکید بر اینکه این استان ظرفیت ذخیره‌سازی ۲ هزار و ۱۵۰ تن مرغ را دارد افزود: قیمت برنج امروز در بازار گیلان بین ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار و ۷۰۰ تومان گزارش شده است و عمده فروش برنج در گیلان از رقم هاشمی است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه به‌دلیل افزایش نرخ ارز قیمت برنج خارجی در استان گیلان افزایش یافته است خاطرنشان کرد: افزایش قیمت برنج خارجی در استان گیلان فرصت مطلوبی برای فروش برنج گیلانی است.

    وی از وجود ۳۵۰ هزار تن برنج تولید سال در انبارهای استان گیلان خبر داد و با اشاره به اینکه این میزان برنج می‌تواند تا پایان فصل برداشت برنج بازار برنج گیلان را تنظیم کند گفت: در استان گیلان تنها یک مرغداری با ظرفیت ۳۶ هزار قطعه‌ای تخم‌مرغ تولید می‌کند.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه با توجه به بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشور ۱۴ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار در کشور معدوم شده است تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه فروش تخم مرغ، استان گیلان از بازار آرامی برخوردار است.

    وی با تاکید بر اینکه جوجه‌ریزی فصل آخر مرغداری‌ها در استان گیلان ۲۵ درصد افزایش یافته است خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرغداری‌های استان گیلان در جوجه‌ریزی فصل آخر ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی کردند تا بازارهای کشور را در حوزه تخم مرغ تنظیم کنند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=29074

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *