×

قیمت برنج ۶ درصد افزایش یافته است

  • کد نوشته: 28942
  • ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • 74 بازدید
  • ۰
  • در پاییز سال ١٣٩۶،در بخش غلات، متوسط قیمت برنج ۱۰هزار و ۴۶ تومان بوده که نسبت به فصل پاییز ٩۵ شش درصد افزایش داشته است . به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، بنا بر اعلام مرکز آمار در پاییز سال ١٣٩۶،در بخش غلات، متوسط قیمت ذرت دانه‌ای ۱۰۵۸ تومان و برنج ۱۰ هزار […]

    قیمت برنج ۶ درصد افزایش یافته است
  • در پاییز سال ١٣٩۶،در بخش غلات، متوسط قیمت برنج ۱۰هزار و ۴۶ تومان بوده که نسبت به فصل پاییز ٩۵ شش درصد افزایش داشته است .

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، بنا بر اعلام مرکز آمار در پاییز سال ١٣٩۶،در بخش غلات، متوسط قیمت ذرت دانه‌ای ۱۰۵۸ تومان و برنج ۱۰ هزار و ۶۴ تومان بوده که نسبت به فصل پاییز ۱۳۹۵به ترتیب ۴.۶ و ۶ درصد افزایش داشته است .

    در بخش حبوبات، متوسط قیمت لوبیا قرمز ۵۲۲۱ تومان و لوبیا چیتی ۷۹۱۱ تومان بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۳ و ۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد .

    در بخش محصولات جالیزی، متوسط قیمت هندوانه ۵۴۷، خربزه ۴.۶ و خیار ۱۲۵۸ تومان بوده که نسبت به فصل پاییز سال قبل، قیمت هندوانه ۲۳.۲ درصد افزایش، خربزه ٢٣.۴ درصد کاهش و خیار ١١.۶ درصد افزایش داشته است .

    در بخش سبزیجات، متوسط قیمت سیب زمینی ۶۱۵ و پیاز ۸۴۳ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۴۳.۶ و ۵٢.۵ درصد افزایش داشته است. به علاوه، متوسط قیمت گوجه فرنگی ۴۹۶ و بادمجان ۷۱۳ ریال بوده که به ترتیب ٣١.٣ و ٢۶.٠ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته است .

    در بخش محصولات علوفه‌ای،متوسط قیمت یونجه ۸۸۵ و ذرت علوفه‌ای ۱۸۱ ریال بوده که نسبت به پاییز ٩۵ به ترتیب ۲۴.۶ و ١۵.٨ درصد افزایش داشته است .

    در بخش میوه‌های هسته‌دار، متوسط قیمت انار ۱۹۸۲ بوده که نسبت به پاییز سال قبل ۲۲.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد .

    در بخش میوه‌های دانه‌دار،متوسط قیمت سیب درختی ١٣١٩۵ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴.۳ درصد کاهش داشته است و متوسط قیمت انگور ١٣٨١١ ریال بوده که نسبت به پاییز سال قبل ٢٢.١ درصد افزایش داشته است .

    در بخش دامداری سنتی،متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده ١۶ هزار و ۱۱ تومان و یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ۱۳ هزار و ۷۱۴ تومان بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۲۴.۷ و ١۵.١ درصد افزایش نشان می‌دهد .

    در بخش فرآورده‌های دامی سنتی، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ۲.۸۳ تومان و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ۱۱۸۰ تومان بوده که نسبت به فصل پاییز ٩۵ به ترتیب ۹.۳ و ۴.۴ درصد افزایش داشته است .

    در بخش هزینه خدمات ماشینی، هزینه شخم زمین زراعی آبی ۱۴۶ هزار و ۶۱۳ تومان و هزینه شخم زمین زراعی دیم ۱۰۹ هزار ‌ تومان بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۹.۱ و ٩.۵ درصد افزایش داشته است .

    در بخش دستمزد نیروی کار،دستمزد کارگر میوه‌چین مرد ۵۲ هزار و ۵۲۸ تومان و دستمزد میوه‌چین زن ۴۲ هزار و ۹۱۴ تومان بوده که نسبت به فصل پاییز سال ٩۵ به ترتیب ۳.۵ و ١٧.٩ درصد افزایش داشته است. و نیز، دستمزد کارگر تنک‌کار مرد ۴۷ هزار و ۲۵۹ ریال بوده که نسبت به پاییز سال قبل ٧.۴ درصد کاهش داشته و دستمزد تنک‌کار زن ۳۴ هزار و ۵۹۶ تومان بوده که نسبت به پاییز سال قبل ١٨.٢ درصد افزایش داشته است. اطلاعات بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=28942

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *