×

لاهوتی : احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ به جای قلع وقمع، محدود به اخذ جریمه شده است

  • کد نوشته: 8704
  • ۱۳۹۵-۱۰-۱۳
  • 61 بازدید
  • ۰
  • رئیس فراکسیون مدیریت شهری‌ و روستایی مجلس با انتقاد از عملکرد کمیسیون‌های ماده ۱۰۰، گفت: احکام صادره از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ به گونه ای است که به جای قلع وقمع ساخت وسازهای غیرمجاز اقدام به اخذ جریمه می‌کنند که قابل قبول نیست. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم مهرداد بائوج لاهوتی درباره انتقادات […]

    لاهوتی : احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ به جای قلع وقمع، محدود به اخذ جریمه شده است
  • رئیس فراکسیون مدیریت شهری‌ و روستایی مجلس با انتقاد از عملکرد کمیسیون‌های ماده ۱۰۰، گفت: احکام صادره از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ به گونه ای است که به جای قلع وقمع ساخت وسازهای غیرمجاز اقدام به اخذ جریمه می‌کنند که قابل قبول نیست.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم مهرداد بائوج لاهوتی درباره انتقادات وارده به اجرایی نشدن رای‌های صادره در کمیسیون ماده ۱۰۰، گفت: قانون مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ ایراد ندارد لذا نیازی به اصلاح این قانون نیست البته مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ که می‌بایست بازدارنده باشند، امروزه رافع هستند.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ در شرایطی که شهرداری‌ها منبع درآمد پایدار ندارند، رافع مشکلات شدند، تصریح کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ به عنوان یک منبع درآمد برای شهرداری ها محسوب می‌شود در حالیکه این موضوع بسیار خطرناک است.

    وی با بیان اینکه اخذ جریمه به جای قلع و قمع سبب شده تا این کمیسیون‌ها رافع مشکلات باشند، افزود: متاسفانه احکام صادره از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ به گونه ای است که به جای قلع وقمع ساخت وسازهای غیرمجاز اقدام به اخذ جریمه می‌کنند که قابل قبول نیست، در حقیقت برای برخی افراد انجام تخلف صرفه اقتصادی بیشتری دارد زیرا با پرداخت اندک جریمه‌ای می‌توانند به کار خود بپردازند.

    لاهوتی معتقد است: اگر رای‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ به درستی صادر شود، هیچ تخلفی صورت نمی‌گیرد البته به شرطی که همه رای‌ها منتج به تخریب و قلع و قمع شود، در این صورت از میزان پرونده‌های ثبتی در کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز کاسته خواهد شد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری قانون کمیسیون ماده ۱۰۰، تصریح کرد: در این قانون پیش‌بینی شده کسی می‌تواند جریمه شود که قوانین شهرسازی را رعایت کرده باشد، بنابراین متخلفی که پرونده اش به این کمیسیون ارجاع شده یعنی قوانین را رعایت نکرده و این خاطی نباید جریمه شود از این رو طبق قانون مورد تخلف آن باید قلع و قمع شود.

    رئیس فراکسیون مدیریت شهری وروستایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کاهش پرونده‌ها در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ اتفاق مثبتی است و نشان از بهبود وضعیت این کمیسیون‌ها دارد، با توجه به اینکه قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ مشکلی ندارد باید تمام شهرداری‌ها ملزم به اجرای قانون شوند./خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=8704

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *