×

لاهیجان قطب تولید چای صادراتی کشور

  • کد نوشته: 39795
  • ۱۳۹۷-۰۹-۱۹
  • 113 بازدید
  • ۰
  • رییس اتاق اصناف لاهیجان گفت: این شهرستان قطب تولید چای است که به کشورهای عراق، آذربایجان، امارات، ترکمنستان و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، محمدعلی حسین‌نیا در جلسه صنعت لاهیجان گفت: در شهرستان هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در قالب ۲۶ اتحادیه فعالیت می‌کنند که سالانه یک هزار و […]

    لاهیجان قطب تولید چای صادراتی کشور
  • رییس اتاق اصناف لاهیجان گفت: این شهرستان قطب تولید چای است که به کشورهای عراق، آذربایجان، امارات، ترکمنستان و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، محمدعلی حسین‌نیا در جلسه صنعت لاهیجان گفت: در شهرستان هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در قالب ۲۶ اتحادیه فعالیت می‌کنند که سالانه یک هزار و ۴۰۰پروانه کسب توسط این اتاق صادر می‌شود.

    وی افزود: ۳۵۰ واحد صنفی فاقد پروانه نیز در این شهرستان شناسایی شده که برای آنها مجوز صادر می‌شود.

    رییس اداره صنعت، معدن و تجارت لاهیجان خاطرنشان کرد: لاهیجان به عنوان قطب صنعتی استان به شمار می‌رود و در این بخش ۹۹ واحد صنعتی فعالیت دارند و تولید کیک، کلوچه و چای در لاهیجان به عنوان قطب تولید و صادرات است که به کشورهای عراق، آذربایجان، امارات، ترکمنستان و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: تاکنون هشت هزار و ۸۰۰ شغل توسط واحدهای صنفی لاهیجان ایجاد شده و یک هزار و ۳۸نفر در سال جاری در دوره‌های آموزشی این اداره شرکت کرده اند که دو نمایشگاه تخصصی عرضه کالا نیز در این شهرستان تشکیل شده است.

    حسین‌نیا تصریح کرد: ۱۱ هزار مورد بازرسی طی سال جاری در این شهرستان انجام و در این بازرسی‌ها ۸۵۰متخلف شناسایی شده که ۴۲مورد گشت مشترک با نیروی انتظامی‌و بهداشت نیز انجام شده است.

    شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=39795

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *