×

ماشین‌آلات حوزه راهداری گیلان فرسوده‌ هستند

  • کد نوشته: 39484
  • ۱۳۹۷-۰۹-۱۲
  • 179 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به اینکه ماشین‌آلات راهداری گیلان دچار فرسودگی هستند گفت:‌ فرسودگی این ماشین‌آلات در روند خدمات‌رسانی اختلال ایجاد می‌کند. به گزارش گیل و دیلم ،محمدرضا نازک‌کار در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ در حال حاضر سهم بسیار زیادی از ماشین‌آلات سنگین حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای […]

    ماشین‌آلات حوزه راهداری گیلان فرسوده‌ هستند
  • مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به اینکه ماشین‌آلات راهداری گیلان دچار فرسودگی هستند گفت:‌ فرسودگی این ماشین‌آلات در روند خدمات‌رسانی اختلال ایجاد می‌کند.

    به گزارش گیل و دیلم ،محمدرضا نازک‌کار در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ در حال حاضر سهم بسیار زیادی از ماشین‌آلات سنگین حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان دچار فرسودگی شدیدی هستند که این عامل باعث بروز اختلال جهت خدمات‌رسانی و واکنش سریع در مواقع اضطراری می‌شود.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه سطح توقعات و خواسته‌ها از این مجموعه افزایش پیدا کرده است ابراز داشت:‌ افزایش ترافیک جاده‌ها و محورهای مواصلاتی،‌ ایجاد تغییر اساسی در شکل و ماهیت آن و تقلیل کارکنان دولت در حوزه دستگاه‌های اجرایی از جمله مشکلات این حوزه است.

    نازک‌کار بحث فرسودگی ماشین‌آلات حوزه راهداری را از جمله محدودیت‌ها و مشکلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خواند و افزود: طبق نتایج بررسی‌ها هم‌اکنون بسیاری از ماشین‌آلات حوزه راهداری گیلان به ویژه ماشین‌آلات سنگین با طول عمر متوسط ۲۶ به مرز فرسودگی رسیده‌اند.

    وی فرسودگی ماشین‌آلات حوزه راهداری گیلان را عاملی در جهت اختلال در پروسه انجام عملیات اضطراری دانست و تصریح کرد: در بسیاری از مواقع که با بارش‌های شدید برف مواجه هستیم کار خدمات‌رسانی به مردم و پاکسازی محورها به علت فرسودگی ماشین‌آلات با کندی انجام می‌شود.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان سه عامل تعیین‌کننده در حوزه برف‌روبی سطح معابر و جاده‌ها را برشمرد و عنوان کرد:‌ ماشین‌آلات،‌ اپراتورها و عوامل محیطی سه عامل مهمی هستند که می‌توانند در سرعت انجام عملیات برف‌روبی و اجرای عملیات اضطراری مؤثر واقع شوند.

    نازک‌کار از وجود ۴۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک،‌ سنگین و نیمه سنگین در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان سخن گفت و بیان داشت: ۲۱۸ دستگاه از این ماشین‌ آلات در حال حاضر در قالب ۴۲ اکیپ راهداری گیلان برای انجام خدمات لازم در سطح محورها و جاده‌ها استقرار پیدا کرده‌اند.

    وی به تجربه بارش برف سنگین در سال ۸۳ در مرکز استان گیلان اشاره کرد و ابراز داشت:‌ طبق برنامه اداره کل راهداری‌ و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در صورت بارش برف در درجه نخست بازگشایی شریان‌های اصلی استان در اولویت قرار دارد و سپس بازگشایی راه‌های فرعی و روستایی آغاز می‌شود.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه در سال‌های گذشته از کمک رانندگان نیز در کنار رانندگان اصلی ماشین‌آلات سنگین استفاده می‌شد تصریح کرد:‌ با تغییر در رویکردهای سازمانی بحث به‌کارگیری نیروها و جایگزینی آنان با کاربران جدید از حالت سنتی خارج شده است.

    نازک‌کار با اشاره به اینکه در سنوات گذشته با بازنشستگی و خروج رانندگان ماشین‌آلات راهداری کمک راننده‌ها به سرعت به جای آنان جایگزین می‌شدند عنوان کرد: در سیستم سنتی استفاده از نیروها،‌ بلافاصله پس از خروج نیروی اصلی نیروهای جوان‌تر عهده‌دار انجام امور می‌شدند.

    وی استفاده از نیروهای دولتی دستگاه‌های اجرایی در زمان ایجاد بحران را لازم و ضروری اعلام کرد و بیان داشت: به اعتقاد بنده دولت می‌تواند در امور عمرانی از مشارکت بخش خصوصی استفاده کند اما در مواقع ایجاد بحران لزوماً روند انجام عملیات‌ باید توسط پرسنل دستگاه‌های دولتی به انجام برسد.

    منبع: تسنیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=39484

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *