×

ماشین‌آلات راهداری گیلان فرسوده است/ فعالیت ۱۶۵ تیم عملیات برق‌رسانی در گیلان

  • کد نوشته: 10758
  • ۱۳۹۵-۱۱-۱۷
  • 102 بازدید
  • ۰
  • به گزارش گیل و دیلم ، حجت شعبان‌پور ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد بحران استان با اشاره به وضعیت فعالیت ستاد بحران گیلان در زمینه برطرف کردن مشکلات ناشی از بحران برف اظهار کرد: برف متفاوتی را تجربه کردیم و ۱۲ ساعت ۷۵ سانتی متر برف در جلگه و ۱.۵ متر برف در ارتفاعات باریدن […]

    ماشین‌آلات راهداری گیلان فرسوده است/ فعالیت ۱۶۵ تیم عملیات برق‌رسانی در گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، حجت شعبان‌پور ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد بحران استان با اشاره به وضعیت فعالیت ستاد بحران گیلان در زمینه برطرف کردن مشکلات ناشی از بحران برف اظهار کرد: برف متفاوتی را تجربه کردیم و ۱۲ ساعت ۷۵ سانتی متر برف در جلگه و ۱.۵ متر برف در ارتفاعات باریدن گرفت و سرعت باد ۸۰ کیلومتر در ساعت بود.

    وی با بیان اینکه وزش باد شدید ۴۲ اصله درخت را در رشت از ریشه بیرون آورد، افزود: در شرایط بحرانی برف گاز و راه را حفظ کردیم و بیشترین نگرانی و مشکلات در حوزه برق بوده است.

    معاون امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه مسدود شدن محور فیروزکوه موجب افزایش تردد مسافران در مسیرهای گیلان شده است، تصریح کرد: خودروهای اردبیل و مازندران از گیلان عبور کردند و به همین منظور ترافیک و سد معبر در رشت و لاهیجان و دیگر مسیرها داشتیم.

    وی به مسدود بودن راه‌های روستایی در رشت، خمام، لاهیجان، سیاهکل، آستانه‌اشرفیه و… اشاره کرد و افزود: بیشترین میزان مسدود بودن راه‌ها در لاهیجان بوده و تمام اداره‌ها برای کمک به بازگشایی مسیرهای مسدود شده در میدان هستند.

    شعبان‌پور از فعالیت ۱۶۵ تیم عملیاتی برای برق‌دار کردن روستاهای بدون برق استان خبر داد و گفت: ۱۶۱ تیم عملیاتی گیلانی و بقیه از استان‌های همجوار مانند مازندران، اردبیل و… هستند و تا امشب برق تمام مشترکان روستایی گیلان وصل می‌شود.

    وی بیان کرد: از ۲۹۶ روستای رشت که برق آنها قطع شده بود اکنون ۲۳۸ روستا برق‌دار شدند و برقراری برق ۵۸ روستای دیگر در حال انجام است و در لاهیجان نیز از ۱۸۰ روستای قطعی برق تعداد ۱۳۰ روستا برق‌دار شدند و ۵۰ روستای دیگر این شهرستان بدون برق هستند.

    معاون امور عمرانی استاندار گیلان برق‌دار شدن روستاهایی که بدون هستند را اولویت دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت در شرایطی که ارتفاعات یک‌متر و ۷۰ سانتی‌متر برف دارد سخت بوده و ماشین‌آلات ما فرسوده هستند.

    وی عمر ماشین‌آلات راهداری گیلان را ۲۳ سال عنوان کرد و یادآور شد: از بحران برف سال ۸۳ ماشین‌آلات راهداری که آسیب دیدند ترمیم نشدند و بارها اعلام کرده‌ایم که شبکه‌های برق استان فرسوده هستند و باید بودجه‌ای برای در نظر گرفته شود.

    شعبان‌پور ضمن عذرخواهی از مردم گیلان به دلیل مشکلات ایجاد شده به‌ویژه قطع گسترده برق در این استان، متذکر شد: در تلاش هستیم تا امشب تمام نقاط قطعی برق ترمیم شوند و مردم قطع برق موردی را به ما اطلاع دهند.

     انتهای پیام/فارس/

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=10758

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *