×

نماینده مردم کرمان ؛
مالیات را باید از کسانی گرفت که بر شرکت‌های دولتی و خصولتی چنبره زده‌اند

  • کد نوشته: 103123
  • ۱۴۰۳-۰۳-۲۴
  • 8 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روش های مالیات ستانی در کشور، گفت: هر سال ۲۰۰ هزار چراغ اصناف به خاطر روش های غلط و بی عدالتی های مالیاتی خاموش می شود که باعث می شود به کسب و کارهای زیرزمینی که به صلاح کشور نیست روی بیاورند......
    مالیات را باید از کسانی گرفت که بر شرکت‌های دولتی و خصولتی چنبره زده‌اند
  • به گزارش گیل و دیلم ، شهبار حسن پور در گفت و گویی در رابطه با ضرورت اصلاح سیستم مالیاتی کشور، گفت: سیستم مالیاتی هنوز نتوانسته اهدافی که در برنامه تصویب شده را به صورت جامع و کامل عملی کند. در بحث مالیات، بی عدالتی محض در کشور وجود دارد. بیش از ۵ میلیون اتباع بیگانه در کشور به کارهای مختلف مشغول هستند و تجارت پسته، فرش و البسه انجام می دهند و بالاترین درآمد جمع آوری ضایعات در اختیار آنها است درحالیکه یک ریال مالیات پرداخت نمی کنند.

    هر سال ۲۰۰ هزار چراغ اصناف به دلیل بی عدالتی‌های مالیاتی خاموش می شود

    وی افزود: این در حالی است که قبل از پرداخت حقوق، ابتدا مالیات کارمندان را کسر می کنیم؛ هر سال ۲۰۰ هزار چراغ اصناف به خاطر روش های غلط و بی عدالتی های مالیاتی خاموش می شود که باعث می‌شود صاحبان کسب و کار به کسب و کارهای زیرزمینی که به صلاح کشور نیست روی بیاورند.

    مالیات را باید از کسانی گرفت که سال هاست فرار مالیاتی دارند

    نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مالیات ستانی باید همراه با عدالت باشد، گفت: مالیات را باید از کسانی گرفت که سالها است فرار مالیاتی دارند. مالیات را باید از کسانی گرفت که بر شرکت های دولتی و خصولتی چنبره زده‌اند و حاضر به واگذاری این اموال به بخش خصوصی نیستند. درحالی که برابر اصل ۴۴ قانون اساسی که یکی از اصول مترقی قانون اساسی کشور ما است حتما باید این شرکت ها به بخش خصوصی واگذار شوند.

    شرکت سودآور ده‌ها شرکت صوری در زیر مجموعه خود راه اندازی کردند

    آقای حسن پور تصریح کرد: ادبیات رهبر انقلاب در نامگذاری سال به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» به این معنا است که شرکت های خصولتی تعیین تکلیف شوند؛ ولی متاسفانه امروز شاهد هستیم هر شرکت سودآوری، ده ها شرکت صوری در زیر مجموعه اش راه اندازی کرده که با بخش خصوصی مقابله می کند اما مالیات را می‌خواهند از بخش خصوصی اخذ کنند.

    خصولتی ها و دولتی ها رقیب مردم شده اند

    وی بیان کرد: باید از اتباعی که در کشور فعالیت اقتصادی می کنند و همچنین شرکت های بزرگی که فرار مالیاتی دارند مالیات بگیریم. نکته دوم این است که شرکت های بزرگ دولتی و خصولتی را به مردم واگذار کنیم. امروز خصولتی ها و دولتی ها رقیب مردم شده اند و تا وقتی که اقتصاد رقیب مردم باشد، چنین وضعیتی را شاهد خواهیم بود. تنها یک راه پیش رو داریم که اقتصاد باید به صاحبان اصلی اش یعنی مردم واگذار شود.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=103123

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *