×

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛
ماندگاری هوای گرم و مرطوب در گیلان تا سه شنبه

  • کد نوشته: 104977
  • ۱۴۰۳-۰۵-۲۰
  • 13 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل هواشناسی گیلان، از ماندگاری هوای گرم و مرطوب در استان طی ۷۲ ساعت آینده خبر داد و گفت: ناپایداری‌ها تا پایان هفته ادامه دارد....
    ماندگاری هوای گرم و مرطوب در گیلان تا سه شنبه
  • به گزارش گیل و دیلم ، محمد دادرس در گفت وگویی ، آسمان گیلان را کمی ابری تا نیمه ابری دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دمای هوای استان بین ۱۶ و ۳۴ درجه سانتیگراد در نوسان است.

    وی نقشه‌های هواشناسی را نشان دهنده گذر جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه دانست و افزود: طی ۷۲ ساعت آینده، هوای گرم و مرطوب در استان مستقر است.

    مدیرکل هواشناسی گیلان، افزایش ابر و وزش باد و رگبار و رعد و برق را از دیگر پدیده‌های جوی مورد انتظار دانست و تصریح کرد: طی فردا و پس فردا شاهد فعالیت سامانه ناپایدار در منطقه خواهیم بود.

    دادرس از وقوع بارندگی شدید و مه آلود شدن هوا و بارش تگرگ در مناطق مستعد تا دوشنبه خبر داد و خاطرنشان کرد: احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب موقتی و برخورد صاعقه نیز وجود دارد.

    وی گفت: به تدریج از سه‌شنبه تا اواخر هفته به سبب تقویت جریانات همرفتی در منطقه، در بعضی ساعات شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق مهیاست؛ همچنین با توجه به فعالیت کانون های گرد و خاک در اطراف منطقه، احتمال انتقال آن به استان دور از انتظار نیست.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=104977

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *