×

محیط زیست اولویت تصمیم گیری در باب کارخانه بلیش لوشان است

  • کد نوشته: 46238
  • ۱۳۹۸-۰۳-۰۸
  • 210 بازدید
  • ۰
  • سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان در بازدید از کارخانه بازیافت بلیش لوشان گفت: اگر تولیدات این کارخانه بدون آسیب به محیط زیست و رعایت پسماند و برای استان مفید باشد قطعا از این کارخانه حمایت خواهیم کرد. به گزارش گیل و دیلم، علی اوسط اکبری مقدم در راستای صدور مجوز سازمان محیط زیست برای انتقال […]

    محیط زیست اولویت تصمیم گیری در باب کارخانه بلیش لوشان است
  • سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان در بازدید از کارخانه بازیافت بلیش لوشان گفت: اگر تولیدات این کارخانه بدون آسیب به محیط زیست و رعایت پسماند و برای استان مفید باشد قطعا از این کارخانه حمایت خواهیم کرد.

    به گزارش گیل و دیلم، علی اوسط اکبری مقدم در راستای صدور مجوز سازمان محیط زیست برای انتقال ۵ هزار تن پسماند کلره از واحد های پتروشیمی خوزستان به گیلان جهت بازیافت در کارخانه بازیافت بلیش که وابسته بخش خصوصی در لوشان، است بازدید به عمل آورد.

    وی در حاشیه بازدید از این کارخانه با اشاره به اینکه در هفته های اخیر، اخباری در رسانه ها مبنی بر مسائلی که تولیدات کارخانه بلیش بر محیط زیست دارد مطرح شد ادامه داد: به دستور استاندار گیلان مبنی بر بازدید از این کارخانه که با حضور اساتید مرتبط با این علم، سمن های مرتبط با محیط زیست ،اصحاب رسانه و کلیه مدیران مرتبط با این حوزه که در صدور مجوز نقش داشته اند حضور به عمل آوردند تا عملکرد این کارخانه از همه جوانب پرداخته شود.

    اکبری با بیان اینکه تصمیم گیری در این حوزه نیازمند اعلام نتایج افراد متخصص و افراد مرتبط با این علم باید صورت گیرد، افزود: بنا بر تاکید استاندار رسیدگی به این موضوع به صورت ریز بینانه و با در نظر گرفتن تمام جوانب باید صورت بگیرد.

    وی ادامه داد: اگر چناچه در بحث رونق اقتصادی و مشاغل استان تولیدات این کارخانه بدون آسیب به محیط زیست و رعایت پسماند و برای استان مفید باشد قطعا از این کارخانه حمایت خواهیم کرد و اگر چنانچه به هر دلیلی تولیدات آن به محیط زیست آسیب بزند قطعا برخورد جدی صورت می‌گیرد.

    اکبری هم چنین اظهار کرد: اندیشه ما بر این است که هرجا علم مربوط به آن حاکم است از آن علم و خرد استفاده کنیم تا مبنای اظهار نظر ما مبنای علمی داشته باشد.

    در ادامه این بازدید علیرضا حقگو مدیر عامل شرکت بلیش با بیان اینکه همه مواد اولیه این کارخانه از جنوب کشور تامین میشود گفت: خط تولید این کارخانه هیچ گونه آلایندگی ندارد و این مواد آنقدر ارزشمند است که یک گرم آن دور ریخته نمی‌شود‌.

    وی با اشاره به اینکه در این کارخانه مواد بازیافتی را براساس دانش فنی، نقطه جوش و کاتالیست های خاص استخراج می کنیم تاکید کرد: یک تا صد درصد مواد این کارخانه به مصارف صنعتی عودت داده می‌شود و ما نه تنها موادی را دفن نمی‌کنیم بلکه صد در صد آن را استفاده و تحویل صنعت می‌دهیم.

    حقگو اضافه کرد: ۹۵ درصد این مواد بازیافتی به حلال تبدیل می‌شود و پنج درصد آن که بیس سنگین است، با مواد افزودنی لازم و با توجه به اطلاعاتی که از کشور آلمان خریداری کردیم تحت حرارت ۲۵ الی۷۵ درجه سانتیگراد و افزودن چند ماده به چسب سخت لاستیکی و ماده‌ی اولیه برای پلاستیک‌های فشرده از آن استخراج می‌شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=46238

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *