×

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان: انرژی پاک اولویت شرکت توزیع برق است

  • کد نوشته: 21132
  • ۱۳۹۶-۰۶-۱۹
  • 47 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان گفت: سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک با استقبال خوبی مواجه شده و با توجه پتانسیلی که در استان و در منطقه منجیل از طریق انرژی بادی وجود دارد حدود بیش از ۳ هزار مگاوات پتانسیل انرژی بادی را در منطقه داریم. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، عظیم بلبل […]

    مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان: انرژی پاک اولویت شرکت توزیع برق است
  • مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان گفت: سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک با استقبال خوبی مواجه شده و با توجه پتانسیلی که در استان و در منطقه منجیل از طریق انرژی بادی وجود دارد حدود بیش از ۳ هزار مگاوات پتانسیل انرژی بادی را در منطقه داریم.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، عظیم بلبل آبادی امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه پتانسیل انرژی بادی خوبی در استان وجود دارد اظهار کرد: با توجه به رویکرد یکی دو سال اخیر، شیوه سرمایه‌ گذاری در انرژی‌های پاک با استقبال خوبی مواجه شده و با توجه پتانسیلی که در استان و در منطقه منجیل از طریق انرژی بادی وجود دارد حدود بیش از ۳ هزار مگاوات پتانسیل انرژی بادی را در منطقه داریم.

    وی افزود: طی یک سال اخیر با شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی چه داخلی و چه خارجی در حدود ۶۰۰ مگاوات مذاکرات خوبی شده که ۲۰۰ مگاوات آن به‌طورجدی در حال پیگیری است.

    مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان بابیان اینکه در جنوب استان در بخش انرژی خورشیدی مذاکرات خوبی صورت گرفته است گفت: در بحث انرژی خورشیدی در بخش جنوبی استان با مشارکتی به میزان ۵۱۰ مگاوات مذاکراتی صورت گرفت که از این میزان حدود ۶۰ مگاوات آن به‌طورجدی در حال پیگیری است.

    بلبل آبادی تأکید کرد: در بحث سوخت‌های فسیلی در نیروگاه‌های گازی، رویکرد مهم به‌کارگیری از انرژی‌های تجدید پذیر است و با توجه به فعالیت‌های اخیر ان‌شاءالله میزان بیشتری از این پتانسیل را در استان برخوردار شویم.

    مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اذعان به اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی در بحث تأمین مالی پروژه‌ها صورت گرفته است بیان کرد: در ارتباط با تأمین منابع مالی پروژه‌های زیرساخت شبکه‌های انتقال و فوق توزیع استان گیلان، تمهیدات بسیار مناسبی را شرکت برق منطقه‌ای گیلان مدنظر قرار داده که این مورد هم از حدود ۱۰ ماه پیش کلید خورد و بحث استفاده از تسهیلات بانکی بانک توسعه زیرساخت آسیا معادل ۱۱۳ میلیون یورو در دستور کار خود قراردادیم.

    وی افزود: مجوزهای اولیه از طریق شرکت توانیر صادرشده و مکاتبات لازم از طریق وزارت نیرو با سازمان سرمایه‌گذاری‌های کمک‌های فنی و اقتصادی ایران انجام‌شده و تقریباً در مراحل اخذ مجوزهای از شورای محترم اقتصاد هستیم و امیدواریم با فعالیت‌های انجام‌شده موفق شویم در نوبت سال ۲۰۱۸ اخذ این تسهیلات بانکی قرار بگیرم.

    بلبل آبادی بیان کرد: به‌موازات این طرح تمهیداتی جهت استفاده از فاینانس خارجی معادل ۵۶ میلیون یورو در دستور کار شرکت برق منطقه‌ای گیلان است.

    مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با تأکید بر اینکه در طی روزهای جاری در حال ارزیابی کیفی پیشنهاددهندگان طرح‌ها هستیم بیان کرد: اوراق مشارکت هم از آیتم‌های است که برای تأمین منابع مالی پروژه‌ای استان گیلان مدنظر است.

    وی افزود: در بخش استفاده از تسهیلات بانک توسعه زیرساخت درمجموع برآورد شرکت برق منطقه‌ای گیلان حدوداً ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های گیلان تعریف خواهد شد که این میزان پروژه می‌تواند برای شبکه انتقال و فوق توزیع استان تحولات بسیار اساسی و مهمی را به دنبال داشته باشد/فارس

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=21132

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *