×

مدیرعامل آبفار گیلان خبر داد: تامین آب شرب ۷۶۴ روستای گیلان

  • کد نوشته: 9322
  • ۱۳۹۵-۱۰-۲۵
  • 110 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از تامین آب شرب و بازسازی شبکه آبرسانی ۷۶۴ روستای گیلان تا پایان برنامه ششم توسعه کشور خبر داد و گفت:از مجموع این روستاها تعداد ۳۹۵ روستا فاقد تاسیسات آبرسانی است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم محمدعلی فرامینی از تامین آب شرب و بازسازی شبکه آبرسانی […]

    مدیرعامل آبفار گیلان خبر داد:  تامین آب شرب ۷۶۴ روستای گیلان
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از تامین آب شرب و بازسازی شبکه آبرسانی ۷۶۴ روستای گیلان تا پایان برنامه ششم توسعه کشور خبر داد و گفت:از مجموع این روستاها تعداد ۳۹۵ روستا فاقد تاسیسات آبرسانی است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم محمدعلی فرامینی از تامین آب شرب و بازسازی شبکه آبرسانی ۷۶۴ روستای گیلان تا پایان برنامه ششم توسعه کشور خبر داد و اظهار کرد:از مجموع این روستاها تعداد ۳۹۵ روستا فاقد تاسیسات آبرسانی است و ۳۶۹ روستا از شبکه های آبرسانی قدیمی برخوردار می باشد.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان افزود:به منظور تامین آب شرب و بازسازی شبکه آبرسانی همه این روستاها به بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

    وی شاخص برخورداری روستاهای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی را ۷۳.۹۲ درصد دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون از این روستاها،عملیات اجرایی آبرسانی به بیش از ۲۴۸ هزار نفر در ۳۳۲ روستا در دست اجراست که تعدادی از آنها تا پایان سال جاری از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

    این مقام مسئول با بیان اینکه هزینه اجرای طرح های تامین آب شرب در روستاهای گیلان ۳ برابر میانگین کشوری است، تصریح کرد:برای آبرسانی به هر خانوار روستایی این استان به طور متوسط ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار نیاز است.

    فرامینی با بیان اینکه آب شرب روستاهای این استان توسط ۸۲۱ دهنه چشمه و ۴۵۰ حلقه چاه در حال تامین است،گفت:به دلیل تراکم بالای جمعیت و موقعیت جغرافیایی این استان،میزان لوله گذاری برای آبرسانی به هر خانوار روستایی بیش از ۵ برابر متوسط کشوری است.

    وی گیلان را دارای ۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار دانست که هم اکنون یک هزار و ۷۶۲ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند و متذکر شد:به منظور تامین آب شرب هر خانوار روستایی در گیلان به ۷۵ متر لوله گذاری نیاز است؛ در حالی که این عدد در میانگین کشوری برابر با ۱۴ متر می باشد.

    مدیرعامل آبفار گیلان با بیان اینکه جمعیت روستایی گیلان ۳.۴ درصد جمعیت روستایی کشور است،خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و تراکم جمعیتی آن ۱۷۷ نفر در واحد سطح است؛در حالی که متوسط تراکم کشوری ۴۷ نفر می باشد/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=9322

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *