×

مدیرعامل آبفار گیلان عنوان کرد: آبرسانی سالانه به ۶۰ روستای گیلان در دولت یازدهم

  • کد نوشته: 15544
  • ۱۳۹۶-۰۲-۰۷
  • 113 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی را موتور محرک طرح های آبرسانی روستایی گیلان دانست و گفت: در دولت یازدهم به طور متوسط سالانه به ۶۰ روستای استان آبرسانی شده است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محبعلی رنج ور از بهره برداری از مجتمع آبرسانی روستایی رودکنار […]

    مدیرعامل آبفار گیلان عنوان کرد:  آبرسانی سالانه به ۶۰ روستای گیلان در دولت یازدهم
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی را موتور محرک طرح های آبرسانی روستایی گیلان دانست و گفت: در دولت یازدهم به طور متوسط سالانه به ۶۰ روستای استان آبرسانی شده است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محبعلی رنج ور از بهره برداری از مجتمع آبرسانی روستایی رودکنار شهرستان رضوانشهر خبر داد و اظهار کرد: ۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای احداث مجتمع آبرسانی رودکنار هزینه شده است.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان با بیان اینکه مجتمع مذکور در راستای تکمیل طرح جامع آبرسانی به یک هزار روستای استان احداث شده، افزود: بیش از ۴ هزار و ۹۳۰ نفر در ۱۵ روستای شهرستان رضوانشهر تحت پوشش این مجتمع آبرسانی قرار گرفتند.

    وی حجم عملیاتی مجتمع آبرسانی رودکنار را شامل اجرای ۱۰۰ کیلومتر لوله گذاری، احداث ۲ باب مخزن زمینی و هوایی در مجموع به حجم ۶۰۰ مترمکعب، حفر و راه اندازی یک حلقه چاه عمیق و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ ذکر کرد و گفت: با تامین آب شرب این ۱۵ روستا، شاخص بهره مندی شهرستان رضوانشهر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به ۸۰ درصد ارتقا یافت.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه در طول فعالیت دولت یازدهم، تحول چشمگیری در حوزه آب شرب روستایی استان اتفاق افتاد، اظهار کرد: تا قبل از فعالیت دولت تدبیر و امید شاخص بهره مندی روستاهای گیلان از آب شرب سالم و بهداشتی ۶۴ درصد بود که با عنایت ویژه دولت یازدهم به حوزه آب آشامیدنی روستایی، هم اکنون این شاخص در گیلان به ۷۶ درصد رسیده است.

    رنج ور تصریح کرد: در طول چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید اعتباری بالغ بر ۲۶۹ میلیارد تومان جهت تامین و تقویت آب شرب روستاهای استان اختصاص یافت.

    مدیرعامل آبفار گیلان تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی را موتور محرک طرح های آبرسانی روستایی گیلان دانست و خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم به طور متوسط سالانه به ۶۰ روستای استان آبرسانی شده است.

    رنج ور با بیان اینکه در ابتدای دولت یک هزار و ۵۱۹ روستای استان از آب شرب آشامیدنی بهره مند بودند، گفت: این تعداد در پایان سال ۹۵ به یک هزار و ۷۷۶ روستا رسید. تا پایان سال جاری نیز حداقل به ۷۰ روستای دیگر گیلان آبرسانی می شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15544

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *