×

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان: ذخیره سازی بارش ها در گرو لایه روبی آب بندان ها

  • کد نوشته: 51603
  • ۱۳۹۸-۰۸-۱۴
  • 79 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: علاوه بر ذخیره آب بارش ها، امکان آبزی پروری و توسعه گردشگری از مزایای آب بندان ها است. به گزارش گیل و دیلم ،وحید خرمی در جلسه آب منطقه ای گیلان، گفت: علی رغم اینکه استان گیلان یک استان پرباران است؛ اما در تأمین آب کشاورزی مشکل داریم و یکی از راه‌های برون رفت از این […]

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان: ذخیره سازی بارش ها در گرو لایه روبی آب بندان ها
  • مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: علاوه بر ذخیره آب بارش ها، امکان آبزی پروری و توسعه گردشگری از مزایای آب بندان ها است.

    به گزارش گیل و دیلم ،وحید خرمی در جلسه آب منطقه ای گیلان، گفت: علی رغم اینکه استان گیلان یک استان پرباران است؛ اما در تأمین آب کشاورزی مشکل داریم و یکی از راه‌های برون رفت از این مشکل استفاده از آب بندانها است.

    وی افزود: حدود ۸۸۰ پهنه با افزون بر ۹ هزار هکتار آب بندان در استان می تواند نقش خوبی در تأمین آب زراعی شالیزارها ایفا کند.

    خرمی با اشاره به اینکه آب بندان های استان نیازمند لایروبی هستند، افزود: در گذشته از آب بندان ها برای تامین آب کشاورزی استفاده می شد که با احداث سد سفیدرود این امر کمرنگ تر شده و بخش هایی از آب بندان ها خشک شدند.

    وی تصریح کرد: در سال های اخیر به آب بندانها توجه ویژه شده و برای احیای آنها برنامه ریزی کرده ایم که در همین زمینه سال گذشته دستورالعمل ساماندهی آب بندان ها توسط استاندار گیلان ابلاغ شد.

    مدیرعامل آب منطقه ای گیلان اضافه کرد: از منابع استانی و ملی نیز برای تحقق احیای آب بندان ها و استفاه بهینه از آن ها در حوزه آب کشاورزی و اقتصادی بودجه ای به جهاد کشاورزی اختصاص یافته است.

    خرمی خاطرنشان  کرد: مبلغ ۱۱ میلیارد تومان نیز برای لایروبی و سردهنه سازی رودخانه های استان توسط آب منطقه ای گیلان از سوی سازمان و مدیریت و برنامه ریزی استان در نظر گرفته شده که بزودی ابلاغ می شود.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به ذخیره سازی بارش ها در آب بندان ها اشاره و تصریح کرد: با وجود آب بندان ها، پهنه آبی آسانتر در دسترس کشاورزان قرار می گیرد و در مواقعی که از سد سفیدرود، آب دیرتر به کشاورزان برسد، می توانند به سهولت برای آبیاری شالیزارهای شان از آن استفاده کنند.

    وی گفت: علاوه بر تأمین بخشی از آب مورد نیاز در کشاورزی، امکان آبزی پروری، مهار آبهای سطحی در مواقع سیلاب و گردشگری از جمله مزایای دیگر آب بندان ها است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=51603

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *