×

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان: منابع تولید آب شرب گیلان با ظرفیت کامل در مدار بهره برداری قرار دارند

  • کد نوشته: 68716
  • ۱۴۰۰-۰۳-۱۸
  • 150 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: منابع تولید آب شرب استان با ظرفیت کامل در مدار بهره برداری قرار دارند. به گزارش گیل و دیلم، سید محسن حسینی با اعلام این خبر افزود: تصفیه خانه بزرگ آب گیلان واقع در منطقه سنگر با تولید ۵ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه، سهم عمده‌ای در […]

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان: منابع تولید آب شرب گیلان با ظرفیت کامل در مدار بهره برداری قرار دارند
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: منابع تولید آب شرب استان با ظرفیت کامل در مدار بهره برداری قرار دارند.

    به گزارش گیل و دیلم، سید محسن حسینی با اعلام این خبر افزود: تصفیه خانه بزرگ آب گیلان واقع در منطقه سنگر با تولید ۵ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه، سهم عمده‌ای در تولید آب استان دارد که ۴ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه از سد آیت الله بهجت (ره) که از منابع با کیفیت استان است، تأمین می شود.

    وی تصریح کرد: در مجموع از ۸ هزار لیتر بر ثانیه تولید آب استان، حدود ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه معادل ۷۰ درصد توسط تصفیه خانه های آب و حدود ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه معادل ۳۰ درصد توسط منابع آب زیرزمینی شامل ۶۴۸ حلقه چاه و ۵۸۰ دهنه چشمه در حال تامین است.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان به اقدامات انجام شده در سال گذشته جهت ارتقاء و پایداری تولید، انتقال و توزیع آب شرب ۴۰۰ روستای استان اشاره کرد و گفت: حفر، تجهیز و راه اندازی ۲۵ حلقه چاه، بهسازی ۵۱ حلقه چاه و ۹ دهنه چشمه، اصلاح و توسعه ۲۱۸ کیلومتر شبکه آب و استاندارد سازی ۱۱۷۷ فقره انشعاب از جمله پروژه هایی بود که در همین راستا طی سال ۹۹ اجرا شد. 

    حسینی افزود: به رغم اقدامات انجام شده در سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاهش بارندگی در کشور به ویژه در سطح استان گیلان و تأثیر آن بر کاهش دبی چشمه‌ها و چاه‌های منطقه، تعداد روستاهای دارای تنش آبی در سال ۱۴۰۰ به ۳۱۳ روستا برسد.

    وی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده جهت مدیریت تنش آبی در تابستان امسال گفت: تشکیل هفتگی جلسات ستاد پایش تنش آبی، حفر ۸ حلقه چاه، بهسازی ۱۰۲ دهنه چشمه و ۳۰ حلقه چاه، تأمین برق اضطراری با استفاده از ۳۰ دستگاه دیزل ژنراتور، اصلاح و توسعه ۳۰ کیلومتر از خطوط آبرسان، خرید تانکر آبرسانی ثابت و سیار و دستگاه بسته بندی آب جهت استقرار در مناطق شرق و غرب دور استان از مهم ترین اقدامات برنامه ریزی شده برای گذر از تنش آبی پیش رو است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=68716

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *