×

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان: استان گیلان تنها استانی است که از داشتن استخر شنای فرهنگیان محروم است

  • کد نوشته: 51865
  • ۱۳۹۸-۰۸-۲۲
  • 81 بازدید
  • ۰
  • تأکید بر ارائه راهکار مناسب برای رونق نماز در مدارس، لزوم ایجاد یک مکان دائمی برای ارائه دست سازه‌های دانش‌آموزان و گیلان چهارمین استان باسواد کشور ازجمله مباحث مطرح‌شده در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان گیلان بود. به گزارش گیل و دیلم،مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان عصر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان گیلان در سالن اجتماعات […]

    مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان: استان گیلان تنها استانی است که از داشتن استخر شنای فرهنگیان محروم است
  • تأکید بر ارائه راهکار مناسب برای رونق نماز در مدارس، لزوم ایجاد یک مکان دائمی برای ارائه دست سازه‌های دانش‌آموزان و گیلان چهارمین استان باسواد کشور ازجمله مباحث مطرح‌شده در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان گیلان بود.

    به گزارش گیل و دیلم،مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان عصر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان گیلان در سالن اجتماعات استانداری با اشاره به شعار سال تحصیلی “مدرسه محل زیست تحصیلی پرنشاط و شرافتمندانه ” است، اظهار کرد: با توجه به نقش مهم آموزش‌وپرورش،توجه به محل زیست و تحصیلی پرنشاط و شرافتمندانه برای دانش‌آموزان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

    وی با بیان اینکه استان گیلان تنها استانی است که از داشتن استخر شنای فرهنگیان محروم است، گفت: در امر آموزش و فضای آموزشی،باید از مشارکت خوب خیرین و خیرخواهان مدرسه‌ساز در زمینه ساخت‌وسازهای مربوط به مدارس تقدیر و تشکر کرد.

    نادر جهان‌آرای از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی و تربیتی رشد در استان گیلان خبر داد و افزود: برگزاری این جشنواره موجب می‌شود که دانش‌آموزان به مفاهیم انتزاعی کمتر توجه کرده و تجارب واقعی و حقیقی را تجربه کنند.

    تأکید بر ارائه راهکار مناسب برای رونق نماز در مدارس
    معاون پرورشی آموزش‌وپرورش استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برنامه‌های راهیان نور در سطح دانش‌آموزی اظهار کرد: دو اعزام راهیان نور اقشار و دانش‌آموزی در سطح کشور استان انجام می‌شود و شایسته است به سبب نقش پرورشی و تربیتی آن، به اعزام راهیان نور دانش‌آموزی بیشتر توجه شود.

    جمیل عباسی غریب با بیان اینکه سال‌به‌سال اعتبار اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور کاهش‌یافته است، خاطرنشان کرد: در سال ۹۳، ۹۴ بیش از ۱۷ هزار نفر اعزام، ۹۵ بیش از ۹ هزار نفر به سبب   اعتبارات خوب سال ۹۴، اعزام دانش‌آموزی به مناطق دانش‌آموزی صورت گرفت.

    وی با اشاره به کم بودن اعتبار برای راهیان نور علی‌رغم حمایت‌های معنوی از این اردوی معنوی گفت: تقاضا می‌شود به‌اندازه اقشار برای اعزام دانش‌آموزی حمایت اعتباری صورت گیرد چراکه این سفر معنوی، نقش تربیتی و پرنقشی برای آینده‌سازان این مرزوبوم دارد.

    معاون پرورشی آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به اجرای پیش اجلاس نماز در استان در راستای برگزاری بیست و هشتمین اجلاس نماز کشور تصریح کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم نظام مبنی بر مقوله “نماز و مدرسه ” آموزش‌وپرورش متولی اجلاس نماز کشور انتخاب‌شده است.

    غریب با تأکید بر لزوم ارائه راهکار مناسب برای رونق نماز در مدارس بیان کرد: ارائه راهکارهای خلاقانه برای رونق فریضه مهم نماز می‌تواند در مقوله تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان حائز اهمیت باشد.

    لزوم ایجاد یک مکان دائمی برای ارائه دست سازه‌های دانش‌آموزان
    معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان گیلان نیز با اشاره به اهمیت توانمندی دانش‌آموزان در  کسب‌وکار اظهار کرد: مهارت‌آموزی و آگاهی از حِرَف و مهارت‌های کسب‌وکار در مدارس به‌خصوص هنرستان‌ها به جهت آشنایی دانش‌آموزان از کسب‌وکار و ترویج کارآفرینی در فضای آموزشی صورت می‌گیرد.

    جابر اخلاقی با تأکید بر لزوم ایجاد یک مکان دائمی برای ارائه دست سازه‌های دانش‌آموزان، بیان کرد: باوجود مهارت‌های مختلف دانش‌آموزان و دست سازه‌های مختلف آنان، مکان مناسب و دائمی برای ارائه این دست سازه‌ها در استان وجود ندارد که شایسته است برای ترویج فرهنگ مهارت افزایی و نمایش گذاشتن دست‌سازهای دانش‌آموزان، تلاش مجدانه‌ای صورت بگیرد.

    وی با بیان اینکه سه هنرستان کشاورزی در استان با پیشرفت‌های قابل‌توجه در تولید باغی،دامی و کشاورزی مشغول به فعالیت است، تصریح کرد: در اکثر هنرستان‌های دخترانه، تولید پوشاک صورت می‌گیرد اما این ظرفیت مهارتی تنها در مدارس باقی‌مانده و به دلیل عدم وجود مکان مناسب به معرض نمایش گذاشته نمی‌شود.

    نقش طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای برای کشف استعدادهای ورزشی استان
    معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش گیلان نیز با بیان اینکه اجرای طرح “حیات پویا ” در مدارس با شکل‌هایی که در حیات مدرسه ایجاد می‌شود، ایجاد تحرک در دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: در کف حیات این مدارس، اشکال هندسی وجود دارد که دانش‌آموزان را به تحرک و فعالیت ترغیب می‌کند.

    امیر سراجی با بیان اینکه سرانه وزشی مدارس کم بوده و با ابلاغ اعتبار در فضای خالی و بلااستفاده، کلاسِ درسِ تربیت‌بدنی در مدارس ایجاد شد، گفت: بزرگ‌ترین کلاس درس ورزش در استان، هفته آینده دریکی از مدارس گیلان افتتاح می‌شود.

    وی با تأکید بر لزوم شناسایی استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان بیان کرد: طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، در کشف استعدادهای ورزشی استان نقش به سزایی خواهد داشت.

    تخصیص جایگاه ویژه به گیلان به سبب برگزاری هم‌زمانی فیلم رشد استان با کشور
    معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به نقش آموزش‌وپرورش در چگونگی تفهیم مسائل پرورشی اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با بیش از نیم‌قرن سابقه برگزاری، به‌عنوان قدیمی‌ترین جشنواره فیلم در ایران و جشنواره تخصصی در گیلان هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

    محمد امجدی با بیان اینکه برگزاری هم‌زمانی فیلم رشد گیلان موجب کسب جایگاه ویژه گیلان در کشور شده است، افزود: استان گیلان رتبه‌های بالایی در سطح کشور در راستای برگزاری جشنواره رشد به دست آورده است.

    وی با اشاره به اهمیت تأثیر جشنواره فیلم رشد بر امر آموزش بیان کرد: بهره‌گیری از صنعت سینما در امر آموزش، تربیت و تنوع بخشیدن در امر روزمره آموزشِ معلم محور، از اهداف برگزاری چهل و نهمین جشنواره فیلم رشد خواهد بود.

    لزوم پوشش رسانه‌ای بازارهای هفتگی دست سازه‌های دانش‌آموزان
    مدیرکل صداوسیما استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه آموزش‌وپرورش در جامعه بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: درصدد هستیم که هر آنچه در آموزش‌وپرورش صورت می‌گیرد به بهترین نحو، در رسانه و حوزه‌های خبری به اطلاع مردم برسانیم.

    محمدباقر باقرزاده با اشاره به پخش فیلم طنز پرمخاطب شبکه باران که به سمت سوادآموزی کشیده خواهد شد، بیان کرد: در اعزام راهیان نور، بلااستثنا همه اعزام‌ها در همه شهرستان‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرد.

    وی با تأکید بر لزوم سناریوسازی درست در رسانه‌ای کردن بازارهای هفتگی دست سازه‌های دانش‌آموزان گفت: برخی از المپیادهای ورزشی در سطح ملی به‌صورت زنده پخش شد.

    مدیرکل صداوسیما مرکز گیلان با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم رشد جنبه‌های تربیتی را پررنگ خواهد کرد، افزود: آموزش‌وپرورش استان در بسیاری از حوزه‌ها درخشیده و رسانه نیز در رسانه‌ای شدن این درخشش‌ها تلاش خواهد کرد.

    حل مسئله استخر فرهنگیان با پیمانکاران
    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس  استان گیلان نیز با اشاره به موضوع استخر فرهنگیان اظهار کرد: این موضوع باید توسط پیمانکار مربوط به این پروژه به سرانجام برسد.

    علی دقیق با بیان اینکه طرح‌هایی مانند “حیات پویا ” به اداره نوسازی معرفی‌شده تا در ساخت مدارس جدید از آن استفاده شود، گفت: در ۱۴۴ پروژه مدرسه، گازرسانی انجام‌شده و هر روستایی که دارای نعمت گاز بودند مدارس آن روستا نیز گازدار هستند و بخاری‌های نفتی جمع‌آوری شد.

    گیلان چهارمین استان باسواد کشور

    سرپرست معاونت سوادآموزی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه استان گیلان با ۹۶/۹ درصد باسوادی جزء چهار استان باسواد کشور است، اظهار کرد: شهرستان شفت با ۱/۹ درصد دارای بیشترین رشد باسوادی است و پس‌ازآن شهرستان‌های آستارا و تالش دارای بیشترین رشد سوادآموزی است.

    سیروس محمدی با اشاره به برخی از مشکلات حوزه سواد‌آموزی استان گیلان گفت: رجعت بی‌سوادی در نو سوادان و کم‌سوادان، عدم احساس نیاز در افراد بی‌سواد برای باسواد شدن و عدم مشارکت برخی نهادها ازجمله مشکلات حوزه سواد‌آموزی استان گیلان است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=51865

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *