×

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان بیان کرد: حذف دوره پیش‌دانشگاهی در سال تحصیلی جدید

  • کد نوشته: 36543
  • ۱۳۹۷-۰۶-۳۱
  • 91 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گیلان گفت: پیش‌دانشگاهی از دوره آموزشی حذف‌شده و پایه دوازدهم جایگزین آن شده است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، نادر جهان‌آرای در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه  با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی جدید با ایام […]

    مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان بیان کرد:  حذف دوره پیش‌دانشگاهی در سال تحصیلی جدید
  • مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گیلان گفت: پیش‌دانشگاهی از دوره آموزشی حذف‌شده و پایه دوازدهم جایگزین آن شده است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، نادر جهان‌آرای در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه  با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی جدید با ایام سوگواری امام حسین (ع) مصادف شده و دانش‌آموزان سال تحصیلی خود را با ارادت به ساحت این امام همام آغاز می‌کنند.

    وی با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش گیلان با کمبودهایی در خدمت‌رسانی آموزشی مواجه است تصریح کرد:  ادارات ۳۴ گانه مناطق استان از فرمانداران، بخشداران و خیرین مساعدت کرده و اقدام به برطرف کردن کمبودهای تجهیزات وسایل آموزشی در استان کردند.

    مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به اینکه شنبه نخستین روز غیر رسمی شروع سال تحصیلی جدید محسوب می‌شود افزود:  پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای به نیروی انسانی آن مرتبط بوده و سنگ بنای اولیه مدارس تربیت نیروی انسانی است.

    وی گفت: اگر در تربیت نیروی انسانی آینده کشور مراقبت جدی نکنیم و آمادگی جدی در ارائه خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نداشته باشیم آینده مطلوبی در انتظار فرزندان ایران اسلامی نخواهد بود.

    جهان‌آرای با بیان اینکه سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در استان با بیش از پنج هزار و ۲۶۵ مدرسه، ۲۰ هزار و ۷۰ کلاس درس و ۳۷۵ هزار دانش‌آموز در ۳۴ منطقه مختلف استان گیلان آماده شروع سال تحصیلی جدید هستند خاطرنشان کرد: سال تحصیلی پیش رو، با سال‌های گذشته آموزش‌وپرورش از یک تفاوت اصلی برخوردار است.

    مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گیلان با بیان اینکه پیش‌دانشگاهی از دوره آموزشی حذف‌شده و پایه دوازدهم جایگزین آن شده است تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید یک‌پایه نیز در هنرستان‌ها اضافه‌شده است، در مقوله تعداد کلاس درس و تجهیزات آموزشی در هنرستان‌ها با یکسری مشکلات و کمبودهایی مواجه بودیم که با همکاری خیران استان گیلان، مجموعه نوسازی مدارس استان و اولیای دانش‌آموزان به رفع آن اقدام شد.

    جهان‌آرای به شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: از مدیران آموزش‌ و پرورش استان، مدارس دولتی و خصوصی انتظار می‌رود که در زمینه فراهم آوردن تجهیزات موردنیاز مدارس از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

    منبع: فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=36543

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *