×

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان: مفهوم تئاتر در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد

  • کد نوشته: 19411
  • ۱۳۹۶-۰۵-۲۲
  • 60 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تئاتر ارزشمندترین ابزار هنری جهت انتقال مفاهیم و مشکلات است، گفت: ۳۱۰ اثر به هشتمین جشنواره ملی تئاتر شهروند در لاهیجان ارسال شده است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» فیروز فاضلی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نشست خبری رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره […]

    مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان: مفهوم تئاتر در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد
  • مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تئاتر ارزشمندترین ابزار هنری جهت انتقال مفاهیم و مشکلات است، گفت: ۳۱۰ اثر به هشتمین جشنواره ملی تئاتر شهروند در لاهیجان ارسال شده است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» فیروز فاضلی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نشست خبری رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر شهروند در لاهیجان اظهار کرد: هنر بهترین ابزار انتقال پیام است.

    وی با بیان اینکه اجرای تئاتر یکی از راهکارهای در گیر کردن افکار شهروندان به حقوق شهروندی است گفت: با اجرای تئاتر در معابر عمومی تماشاگران خود جزو صحنه خواهند شد.

    فاضلی تصریح کرد: مدیر و مدیریت کردن در عرصه هنر معنایی ندارد چرا که هنرمند خود ابزار مدیریت افکار جامعه را برعهده داشته و در این راستا تلاش می کند.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد: گفتمان از مقوله های مهم و مورد توجه در تئاتر شمرده می شود.

    وی به سه مقوله مهم در گفتمان اشاره و اضافه کرد: اندیشه انسان به کنش زبان تبدیل شده و کنش زبان به مرور زمان به رفتار تبدیل می شود و این سه موارد به نوعی وابسته یکدیگر بوده و این روند به صورت مداوم، فرهنگ جامعه را تشکیل خواهد داد.

    این مسئول فرهنگی به تئاتر شهروند لاهیجان اشاره و خاطرنشان کرد: با تلاش و کوشش مسئولان لاهیجان چندین سال متوالی تئاتر شهروند در این شهرستان اجرا شده و خواهد شد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در هشتمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان از ۲۵ استان ۳۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد گفت: پس از ارزیابی های صورت گرفته در این جشنواره ۱۵ اثر نمایشی در بخش مسابقه و ۵ اثر نمایشی در بخش کودک برگزیده و اجرا خواهد شد.

    وی با تاکید بر اینکه مفهوم تئاتر در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد یادآور شد: با نهادینه کردن فرهنگ تئاتر شهروند می توان از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد/ایسنا

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=19411

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *