×

مدیرکل امور مالیاتی گیلان خبر داد: واریز بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری های گیلان

  • کد نوشته: 23659
  • ۱۳۹۶-۰۷-۲۴
  • 271 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت: عوارض ناشی از مالیات در برنامه ششم براساس سرانه جمعیت هر استان و شهرستان محاسبه می شود. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» جواد انوری با تشریح جزئیات مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: در حال حاضر از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۵ درصد آن مربوط به […]

    مدیرکل امور مالیاتی گیلان خبر داد: واریز بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری های گیلان
  • مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت: عوارض ناشی از مالیات در برنامه ششم براساس سرانه جمعیت هر استان و شهرستان محاسبه می شود.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» جواد انوری با تشریح جزئیات مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: در حال حاضر از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۵ درصد آن مربوط به مالیات، یک درصد مربوط به حوزه سلامت و ۳ درصد آن عوارض می باشد.

    مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان افزود: بخش عوارض مالیات بر ارزش افزوده هر ماه با توجه به برنامه ششم توسعه و براساس سرانه برای همه شهرداری ها و دهیاری ها واریز و بخشی نیز برای روستاهای فاقد دهیاری به فرمانداری ها داده می شود.

    وی با بیان اینکه در برنامه پنجم برای واریز این عوارض به صورت شهرستانی عمل می شد، تاکید کرد: عوارض ناشی از مالیات در برنامه ششم براساس سرانه جمعیت هر استان و شهرستان محاسبه می شود.

    این مقام مسئول یادآور شد: از ابتدای راه اندازی مالیات بر ارزش افزوده در سال ۸۷ تا پایان سال گذشته، مبلغ ۵ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال و در ۶ ماهه نخست امسال، مبلغ ۴۵۹ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده است.

    انوری احترام به مودیان، اعتمادآفرینی، تحقق درآمدهای مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی را از جمله مهمترین اهداف و برنامه های سازمان امور مالیاتی دانست و گفت: در اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم، کاهش نرخ مالیاتی و گسترش پایه های مالیاتی بدون فشار مالی بر مردم پیش بینی شده و شیوه های کارآمد جایگزین وضع موجود گردیده است.

    مدیرکل امور مالیاتی گیلان طرح جامع مالیاتی را یک طرح مدرن دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای کامل این طرح، شفاف سازی مالیاتی صورت خواهد گرفت و جلوی فرار مالیاتی تا حد زیادی گرفته خواهد شد لذا تلاش ما این است که وصول مالیات براساس عدالت صورت پذیرد/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=23659

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *