×

مدیرکل امور مالیاتی گیلان: مالیات بر ارزش افزوده سبب سرعت بخشیدن به توسعه پایدار شهری است

  • کد نوشته: 14896
  • ۱۳۹۶-۰۱-۲۴
  • 202 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل امور مالیاتی گیلان عوارض مالیات ارزش افزوده را از مهمترین درآمدهای پایدار شهرداری ها و دهیاری ها برشمرد و عنوان کرد: مالیات بر ارزش افزوده سبب سرعت بخشیدن به توسعه پایدار شهری است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم،جواد انوری با بیان اینکه نظام مالیات بر ارزش افزوده از سال۸۷ اجرایی گردیده و […]

    مدیرکل امور مالیاتی گیلان:  مالیات بر ارزش افزوده سبب سرعت بخشیدن به توسعه پایدار شهری است
  • مدیرکل امور مالیاتی گیلان عوارض مالیات ارزش افزوده را از مهمترین درآمدهای پایدار شهرداری ها و دهیاری ها برشمرد و عنوان کرد: مالیات بر ارزش افزوده سبب سرعت بخشیدن به توسعه پایدار شهری است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم،جواد انوری با بیان اینکه نظام مالیات بر ارزش افزوده از سال۸۷ اجرایی گردیده و به عنوان یکی از مکمل های نظام مالیاتی است، اظهار کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده در جهت شفاف سازی سیستم مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی است و امکان تشخیص و وصول بخش بیشتری از ظرفیت های بالقوه مالیاتی کشور را فراهم می کند.

    مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان با بیان اینکه از نرخ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۳ درصد آن تحت عنوان عوارض ارزش افزوده و یک درصد آن تحت عنوان مالیات سلامت می باشد، گفت: از ابتدای اجرایی شدن طرح مالیات بر ارزش افزوده از مهرماه سال ۸۷ تاکنون، ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده است.

    وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز گردیده که این مبالغ نشانگر میزان مشارکت مودیان مالیات بر ارزش افزوده در توسعه خدمات شهری و روستایی است.

    این مقام مسئول عوارض مالیات ارزش افزوده را از مهمترین درآمدهای پایدار شهرداری ها و دهیاری ها برشمرد و عنوان کرد: مالیات بر ارزش افزوده سبب سرعت بخشیدن به توسعه و عمران محدوده های شهری و توسعه پایدار شهری است.

    انوری بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌ های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مالیاتی را جهت تحقق درآمدهای پایدار مالیاتی ضروری دانست و افزود: بی شک یکی از عوامل تاثیرگذار در ایجاد اعتماد افکار عمومی، معرفی مصادیق عینی صرف مالیات و مشاهده آثار آن بطور ملموس می باشد و مطمئنا تعاملات میان شهرداری ها و سازمان امور مالیاتی با ایجاد بسترهای مناسب فرهنگ سازی پرداخت مالیات در بین آحاد جامعه می تواند نقش بسزایی در افزایش در آمدهای مالیاتی ایفا نماید.

    مدیرکل امور مالیاتی گیلان خاطرنشان کرد: نامگذاری برخی از بوستان ها و یا سایر اماکن شهری توسط شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها به نام «مالیات» می تواند یکی از مصادیق فرهنگ سازی مالیاتی محسوب شود.

    وی همچنین درخصوص مهلت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان سال ۱۳۹۵، متذکر شد: مطابق بخشنامه رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره زمستان ۱۳۹۵ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۶ تمدید شده است و بر این اساس، مودیان مالیات بر ارزش افزوده می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی www.evat.ir نسبت به ارایه اظهارنامه و پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده حداکثر تا پایان فروردین اقدام کنند.

    منبع؛ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=14896

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *