×

مدیرکل بازرسی گیلان: حواسمان نسبت به اقدامات برخی از اعضای شورا جمع است/ طرح بایوجمی تالاب انزلی ابهام دارد/ استدلال مخالفان این طرح منطقی و علمی است/ به اعتراضات کارگران رسیدگی می کنیم/ اعضای شورا حق دخالت در امور اجرایی و عزل و نصب ها را ندارند

  • کد نوشته: 48529
  • ۱۳۹۸-۰۵-۰۷
  • 224 بازدید
  • ۰
  • مدیر کل بازرسی گیلان با بیان اینکه حواسمان نسبت به برخی از اقدامات اعضای شورا که به فکر منافع شخصی خود هستند جمع است، گفت: ۱۱ ماه عده ای این شهر را بلاتکلیف گذاشتند و اجازه انتخاب شهردار را ندادند. به گزارش گیل و دیلم به نقل از ۸ دی ، سیف الله مسرور مدیر […]

    مدیرکل بازرسی گیلان:  حواسمان نسبت به اقدامات برخی از اعضای شورا جمع است/ طرح بایوجمی تالاب انزلی ابهام دارد/ استدلال مخالفان این طرح منطقی و علمی است/ به اعتراضات کارگران رسیدگی می کنیم/ اعضای شورا حق دخالت در امور اجرایی و عزل و نصب ها را ندارند
  • مدیر کل بازرسی گیلان با بیان اینکه حواسمان نسبت به برخی از اقدامات اعضای شورا که به فکر منافع شخصی خود هستند جمع است، گفت: ۱۱ ماه عده ای این شهر را بلاتکلیف گذاشتند و اجازه انتخاب شهردار را ندادند.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ۸ دی ، سیف الله مسرور مدیر کل سازمان بازرسی کل گیلان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه سازمان بازرسی باید مشکلات را به دستگاه های ذیربط انتقال دهد اظهار کرد: جرم یک پدیده انسانی است و هرجا که انسان باشد جرم نیز وجود دارد و وظیفه سازمان بازرسی در طی بازرسی از دستگاه ها قبل از محاکمه تذکر و ارائه پیشنهادات را ارائه است.

    وی ناکافی بودن مقررات و ابهام و اجمال قوانین و مقررات را از دلایل انجام جرم، و نظارت و بازرسی را از وظایف سازمان بازرسی خواند و بیان کرد: نقش نظارتی سازمان بازرسی پیشگیرانه و از طریق ارائه گزارش های هشداری به دستگاه های مختلف است.

    مدیرکل بازرسی گیلان در ادامه تصریح کرد: وجود دستگاه های نظارتی در عدم انجام جرم یا کاهش سرعت وقوع جرم مفید است اما یکی از معضلات کنونی تعدد قانون است که در برخی مواقع دچار مشکل می شود.

    مسرور با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷ هشدار از سمت سازمان بازرسی داده شده است گفت: این هشدار را در حوزه بهداشت و درمان، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، دریافت شهریه اضافی در مدارس، مدیریت پسماند و دفع زباله، نحوه اجرای نظام سلامت در بیمارستان دولتی یا … داده شده است.

    وی با اشاره به شرکت سازمان بازرسی در ۲۰کمیسیون کمیته کارگروهی که وظایف مختلف دارند گفت: علیرغم‌ کمبود نیروی شدید وظیفه خود می دانیم که در کمیسیون های مختلف به ویژه در جلسه های مرتبط با طرح های هادی یا تغییر کاربری و سایر موضوعات منابع ملی شرکت کنیم.

    ** ارائه ضعف ها و وظایف ۷ دستگاه مرتبط با پسماند توسط سازمان بازرسی

    مدیر کل بازرسی گیلان تحقیق و بررسی وضعیت پسماند در گیلان را از دیگر اقدامات پیشگیرانه این سازمان خواند و بیان کرد: تاکنون سیاست و تدابیر لازم برای این ساخته دست بشر وجود نداشته، سازمان بازرسی ضعف ها و وظایف ۷دستگاه مرتبط با پسماند را به همراه پیشنهادات اصلاحی ارائه کرده که اگر این پیشنهادات مورد استفاده نگیرد با خاطیان و متخلفان برخورد می شود.

    وی با بیان اینکه وضعیت آمادگی دستگاه های اجرایی گیلان از لحاظ مواجه با حوادث طبیعی مورد بررسی قرار گرفته است ابراز کرد: در حال حاضر دستگاه های اجرایی ما توانایی کافی و کامل برای برخورد با حوادث را ندارند زیرا وضعیت سدها و برخی روستاها بسیار نامناسب است.

     

    ** ماشین آلات فرسوده گیلان در زمان حادثه بحران ایجاد می کنند

    مسرور با تاکید بر اینکه ماشین آلات لازم برای بازگشایی جاده ها در مواقع بحران در گیلان وجود ندارد گفت: ماشین آلات فرسوده گیلان در مواقع خاص خود تبدیل به بحران می شوند و ستاد بحران نیز برنامه مدونی برای مقابله با حوادث را ندارد.

    مدیرکل بازرسی گیلان در رابطه با اراضی کشاورزی و تغییر زمین ها به سمت ویلا سازی با بیان اینکه طرح هادی خیلی جامع نبود و ایراداتی داشت افزود: تاکنون ۵۳۰ طرح هادی بازنگری شده و ۵۰هزار زمین از این طرح خارج شد و به چرخه کشاورزی بازگشت.

    وی با بیان اینکه باید به سمت اصلاح مقررات و قوانین حرکت کنیم ابراز کرد: در طول سال ۹۷ در حین بازرسی به علت بازگشت وجه یا موانع پرداخت بالغ بر ۲۱میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداختی شدیم.

    مسرور با بیان اینکه گیلان دارای ۲۰بازرس است که در سال ۹۷ به ۴۳ دستگاه ورود کرده و ۱۱۵گزارش اصلی و ۴۷۵ پیشنهاد اجرایی تهیه شده است، گفت: ۹۶نفر در قالب ۳۶پرونده کیفری، و ۲۱۹نفر در قالب ۸۳پرونده تخلفات اداری به مراجع قضایی ارجاع شده است اما با معرفی این نفرات به مراجع قانونی مشکل فساد را حل نمی شود.

    بازرس کل گیلان با بیان اینکه در سال ۹۷ برای ۷۹نفر رأی صادر شده که ۷۰نفر محکوم و ۹ نفر تبرئه شدند افزود: در سال ۹۷ از سوی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی برای ۲۱۵ نفر رای صادر شده که از این تعداد ۱۵۸ نفر محکوم و ۵۷ نفر برائت حاصل کردند.

    وی با بیان اینکه در سال ۹۸ تا روز قبل ۳ گزارش اختصاصی کیفری و ۱۶ پرونده تخلفاتی به مراجع قانونی ارائه شده است گفت: برای ۱۶ نفر رای صادر شده که ۱۳نفر محکوم و ۳نفر تبرئه شدند همچنین از سوی هئیت های رسیدگی به تخلفات اداری نیز برای ۷۱نفر رای صادر شده که نفر ۵۳محکوم و ۱۸نفر برائت گرفتند.

     

    ** طرح بایوجمی بندرانزلی ابهام دارد/ استدلال مخالفان این طرح منطقی و علمی است

    مسرور در رابطه با طرح بایوجمی بندر انزلی با بیان اینکه اجرای این طرح با ابهامات بسیاری مواجه است گفت: چون طرح بایوجمی سابقه اجرایی ندارد اجرای آن در انزلی یک ریسک بالا برای آبزیان، مردم و محیط زیست است و تا زمانی که بی خطر بودن این طرح اثبات نشود اقدامات باید متوقف شود.

    بازرس کل گیلان با بیان اینکه این طرح در استخر مصنوعی اجرا شده که تشابهی با شاخص های تالاب ندارد ادامه داد: استدلال مخالفان این طرح منطقی و علمی است و ما نیز از اقدامات مراجع قضایی حمایت می کنیم.

     

    ** برخی تحصن ها جریانات پشت پرده دارد/ به اعتراضات کارگران رسیدگی می کنیم

    وی در رابطه با تحصن کارگران و پاکبانان در رشت با بیان اینکه تحصن ها طبیعی نیست و در پشت پرده جریاناتی رخ می دهد افزود: از همین جا به تمام کسانی که قصد بر هم زدن آرامش مردم را دارند تذکر می دهم.

     

    ** حواسمان به برخی از اعضای شورا است/ عده ای ۱۱ماه اجازه انتخاب شهردار را ندادند

    مسرور با بیان اینکه حواسمان درباره برخی از اعضای شورا که به فکر منافع شخصی خود هستند جمع است ادامه داد: ۱۱ ماه عده ای این شهر را بلاتکلیف گذاشتند اجازه انتخاب شهردار را ندادند و مردم رشت را از جهت انجام اقدامات زیربنایی و دراز مدت متضرر کردند.

    بازرس کل گیلان با اشاره به اینکه علیرغم همه سختگیری ها و اقدامات ما اتفاقی برای رودخانه گوهررود و زرجوب نمی افتد تصریح‌ کرد: تا زمانی که مدیران و مسئولان و شهردار بر محور قانون عمل کنند سازمان بازرسی حمایت کننده آن‌ها است.

    ** اعضای شورا حق دخالت در امور اجرایی و عزل و نصب ها را ندارند

    وی با تاکید بر اینکه اعضای شورا حق دخالت در امور اجرایی و عزل و نصب ها را ندارند و نباید خلاف شئونات عمل کنند ادامه داد: اگر تخلفی صورت گیرد سخت مقابله می کنیم‌ و آمادگی رسیدگی به اعتراضات کارگران را داریم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=48529

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *