×

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان عنوان کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی با درصد بالا توسط هیئت های مذهبی گیلان

  • کد نوشته: 70338
  • ۱۴۰۰-۰۵-۲۷
  • 173 بازدید
  • ۰
  • امدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: درصد بالایی از هیئت های مذهبی و تشکل های دینی گیلان دستورالعمل های بهداشتی مراسم عزاداری امام حسین(ع) را رعایت کردند. به گزارش گیل و دیلم ،حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه خوشبختانه به همت بسیاری از هیئت‌های مذهبی و مساجد شهری و روستایی در زمینه رعایت دستورالعمل‌های […]

    مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان عنوان کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی با درصد بالا توسط هیئت های مذهبی گیلان
  • امدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: درصد بالایی از هیئت های مذهبی و تشکل های دینی گیلان دستورالعمل های بهداشتی مراسم عزاداری امام حسین(ع) را رعایت کردند.

    به گزارش گیل و دیلم ،حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه خوشبختانه به همت بسیاری از هیئت‌های مذهبی و مساجد شهری و روستایی در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بالاترین سطح هستیم، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی باز نشان دادند که باورهای دینی نه تنها مخل سلامت و بهداشت جامعه نیست، بلکه برای بالا رفتن درصد مراعات بهداشتی در بین آحاد مردم که اخیرا به جهت طولانی شدن شرایط و ساده انگاری فضای عمومی جامعه به کمتر از ۴۰ درصد رسیده بود نیز کمک کار هستند.

    وی با بیان اینکه درصد بالایی از مجموعه‌های دینی و هیئت‌های مذهبی دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های ابلاغی از سوی ستاد مدیریت کرونا را رعایت کردند، گفت: حتی این مجموعه‌ها در عرصه تبلیغ و ترویج رعایت موارد بهداشتی به عنوان یک مبلغ و فرهنگ ساز نیز اقدام کردند.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به فضاسازی رسانه‌ای شبکه‌های معاند غربی و برخی غرب زدگان داخلی، اضافه کرد: کسانی بودند که اندک موارد عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی برخی مجموعه‌ها را در راستای تخریب و تعطیلی مجالس امام حسین(ع) سیاهنمایی و بزرگنمایی کردند.

    وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات به این مجموعه‌ها که شیوه نامه‌ها را در روزهای ابتدایی محرم کمتر رعایت کرده بودند تذکر داده است، گفت: تعداد محدودی از مجموعه‌های مردمی اقدام به راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع چای و شربت کرده بودند که به محض اطلاع به آنها تذکر داده و ایستگاه‌ها صلواتی به ایستگاه‌های سلامت تبدیل شد.

    حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: برخی نیز از توزیع چای و شربت خودداری کرده و بسته‌هایی همانند بیسکویت، آب معدنی و شیر به صورت بسته بندی آماده و در بین عزاداران توزیع کردند.

    وی به برگزاری جلسات متعدد توجیهی با واعظان، مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی قبل از محرم اشاره کرد و متذکر شد: به پیشنهاد آنها پویش‌های مختلفی در عرصه خدمات اجتماعی همانند تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای اقشار آسیب دیده از کرونا و یا طرح تهیه کپسول اکسیژن برای کمک به نظام سلامت پیش بینی و اجرایی شده است.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین اضافه کرد: برخی مجموعه‌ها نیز با کمک خیران پویشی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به راه انداخته و از این روزها و ظرفیت عزاداران برای کمک و مواسات استفاده می‌کنند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=70338

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *