×

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان: برای اجرای برنامه توسعه از تکنولوژی و تکنیکهای کاربردی سازگار با محیط زیست استفاده کنیم

  • کد نوشته: 20813
  • ۱۳۹۶-۰۶-۱۶
  • 93 بازدید
  • ۰
  • دکترمحمد پور گفت: تعیین جایگاه ونحوه عملکرد حفاظت محیط زیست در برنامه ریزی ملی و توسعه ضروریست و محیط زیست باید فعالانه مداخله داشته باشد و شروع برنامه ریزی پس از خاتمه مطالعات زیست محیطی و فرایند ارزیابی زیست محیطی باید صورت گیرد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط […]

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان: برای اجرای برنامه توسعه از تکنولوژی و تکنیکهای کاربردی سازگار با محیط زیست استفاده کنیم
  • دکترمحمد پور گفت: تعیین جایگاه ونحوه عملکرد حفاظت محیط زیست در برنامه ریزی ملی و توسعه ضروریست و محیط زیست باید فعالانه مداخله داشته باشد و شروع برنامه ریزی پس از خاتمه مطالعات زیست محیطی و فرایند ارزیابی زیست محیطی باید صورت گیرد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان تعیین جایگاه ونحوه عملکرد حفاظت محیط زیست در برنامه ریزی ملی و توسعه را امری ضروری خواند و گفت: شروع برنامه ریزی پس از خاتمه مطالعات زیست محیطی و فرایند ارزیابی زیست محیطی باید صورت گیرد.

    محمدپور در خصوص فائق آمدن ریشه ای بر مشکلات محیط زیست گفت: برنامه های حفاظت از محیط زیست وقتی می تواند به نحوی ریشه ای بر مشکلات زیست محیطی فائق آید که از بروز مسائل آینده پیشگیری و به عنوان نیروی محرکه توسعه ملی عملکردی موفقیت آمیز داشته باشد که در سطوح مختلف برنامه ریزی از بدو شروع فعالانه در جریان فرایند توسعه قرار گیرد.

    وی افزود: تعیین استراتژی، سیاست و تهیه الگوی مناسب توسعه شهری و روستایی، شبکه راهها، سیستم حمل نقل، تکنولوژی مناسب وبسیاری دیگر از چنین مواردی که در دستور کار قرار دارد؛ تصمیم گیری در این زمینه ها بدون توجه به جنبه های زیست محیطی ممتنع خواهد بود و باید برای اجرای برنامه توسعه از تکنولوژی و تکنیکهای کاربردی سازگار با محیط زیست استفاده کنیم.

    مدیرکل محیط زیست استان گیلان در خصوص ارکان اولیه توسعه و برنامه ریزی ملی گفت: برنامه ریزی ملی و توسعه باید واقع بینانه و فعال باشد و ثبات و امنیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از ارکان اولیه آن باشد.

    قربانعلی محمدپور افزود: برای برنامه ریزی صحیح ملی و توسعه، حفاظت محیط زیست باید در طراحی استراتژی و سیاستهای مربوط به بخشهای برنامه ریزی شهری، صنعت، کشاورزی، حمل نقل، انرژی و انتخاب تکنولوژی نیز فعالانه مداخله داشته باشد و شروع برنامه ریزی پس از خاتمه مطالعات زیست محیطی و فرایند ارزیابی زیست محیطی باید صورت گیرد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=20813

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *