×

مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان مطرح کرد: لزوم اختصاص اعتبار برای مطالعه گسل‌های گیلان

  • کد نوشته: 51842
  • ۱۳۹۸-۰۸-۲۱
  • 79 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان اعلام کرد: برای مطالعه دقیق گسل‌های فعال استان تاکنون بودجه‌ای اختصاص نیافته است. به گزارش گیل و دیلم ، پانته آ گیاهچی مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان در خصوص فعال و جوان بودن گسل‌های استان هشدار داد و اظهار کرد: برای مطالعه دقیق گسل‌های فعال استان به […]

    مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان مطرح کرد: لزوم اختصاص اعتبار برای مطالعه گسل‌های گیلان
  • مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان اعلام کرد: برای مطالعه دقیق گسل‌های فعال استان تاکنون بودجه‌ای اختصاص نیافته است.

    به گزارش گیل و دیلم ، پانته آ گیاهچی مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان در خصوص فعال و جوان بودن گسل‌های استان هشدار داد و اظهار کرد: برای مطالعه دقیق گسل‌های فعال استان به حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

    گیاهچی با اشاره به وجود ۸ گسل اصلی فعال در گیلان افزود: گسل‌های آستارا، خزر، لاهیجان، رودبار، کلیشوم، جیرنده، منجیل و نور از گسل‌های مهم و جوان گیلان است.

    مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان گفت:با توجه به اینکه گیلان در محدوده مناطق زلزله و سیل خیز قرار دارد بررسی گسل‌های فعال گیلان الزامی است.

    وی با بیان اینکه گسل آستارا به طول حدود ۴۰۰ کیلومتر و گسل خزر حدود ۵۵۰ کیلومتر از اصلی‌ترین و مهم‌ترین گسل‌های فعال استان است تصریح کرد: محل تلاقی این ۲ گسل در نزدیکی شهر لاهیجان است که فعالیت آن‌ها بر گیلان اثرگذار خواهد بود

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=51842

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *