×

مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان: گیلان چهارمین استان پرتردد کشور است

  • کد نوشته: 11516
  • ۱۳۹۵-۱۱-۲۷
  • 80 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان این استان را سومین استان در تراکم راه دانست و افزود: از نظر نرخ جریان تردد نیز چهارمین استان پرتردد کشور هستیم. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» ناصر آل محمدی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان […]

    مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان:  گیلان چهارمین استان پرتردد کشور است
  • مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان این استان را سومین استان در تراکم راه دانست و افزود: از نظر نرخ جریان تردد نیز چهارمین استان پرتردد کشور هستیم.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» ناصر آل محمدی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، با اشاره به مساحت ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع و جمعیت حدود ۲.۵ میلیون نفر گیلان، اظهار کرد: استان گیلان دارای ۵۶ کیلومتر آزادراه، ۴۲۰ کیلومتر بزرگراه، ۳۲۲ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۷۰ کیلومتر راه فرعی، ۸ هزار و ۹۵۰ کیلومتر راه روستایی و در مجموع ۱۰ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه است.

    مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه گیلان با برخورداری از ۷۴ کیلومتر در ۱۰۰ کیلومترمربع سومین استان در تراکم راه است، افزود: از نظر نرخ جریان تردد نیز چهارمین استان پرتردد کشور هستیم. از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۷۳ میلیون و ۶۰۰ رکورد تردد در ۴۶۰ کیلومتر از جاده های گیلان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ رشد ۳۸.۲ درصدی دارد.

    وی با اشاره به عبور ۲۲ میلیون مسافر از گیلان در تابستان امسال، تصریح کرد: استان گیلان قطب گردشگری کشور است.

    آل محمدی از فعالیت ۱۶۷ شرکت حمل بار، ۱۱۴ شرکت و موسسه حمل مسافر، ۲ شرکت حمل کالای بین المللی و ۶۰ نمایندگی کالای بین المللی در استان خبر داد و گفت: گیلان ۴ پایانه حمل بار و کالا در رشت، انزلی، آستارا و لوشان و ۹ پایانه مسافربری در شهرها دارد. در طی ۲ سال اخیر، ۱۰.۵ میلیارد تومان بابت بهسازی و محوطه سازی پایانه های بار استان هزینه شده است.

    وی با بیان اینکه ناوگان گیلان دارای ۸ هزار و ۷۵۶ دستگاه اعم از ۵ هزار و ۷۱۸ دستگاه در حوزه کالا و ۳ هزار و ۳۸ دستگاه در حوزه مسافر است، متذکر شد: ۱۲ هزار و ۲۲۲ نفر راننده دارای کارت فعال و هوشمند هستند. همچنین سن متوسط کامیون ۲۰ سال، اتوبوس ۸.۵ سال، سواری ۱۰ سال و مینی بوس ۲۹ سال می باشد.

    مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از رشد ۱۷.۵ درصدی جابجایی کالا و مسافر در ۱۰ ماهه نخست سال خبر داد و گفت: ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن حمل و ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مسافر جابجا شده اند.

    وی با اشاره به صادرات ۳۹۳ هزار تن و واردات ۱۷۲ هزار تن در مرز آستارا طی همین مدت، خاطرنشان کرد: ۱۲ مجتمع خدمات رفاهی فعال، ۱۱ مجتمع در حال ساخت و ۸ مجتمع در حال استعلام داریم.

    آل محمدی از نصب ۲۲ دستگاه پل عابر پیاده و فعالیت ۳۷ سامانه ترددشمار و ۲۴ سامانه ثبت تخلف خبر داد و عنوان کرد: ۳۷ سامانه ثبت تخلف تا پایان سال عمرانی احداث خواهد شود. همچنین ۲۲ سامانه نظارت تصویری فعال و یک سامانه توزین در حال حرکت داریم و سامانه آنلاین صدور بار نیز راه اندازی شده است. ۱۵ باسکول ثابت، سیار و محورکش نیز داریم.

    وی با بیان اینکه اقدامات ایمنی در ۳ حوزه حمل و نقل عمومی بار و مسافر، عابرین، موتورسواران و ادوات کشاورزی و کنترل دروازه ای تمرکز دارد، متذکر شد: سالانه حدود ۶ هزار تخلف اضافه تناژ وسائل نقلیه باری به ثبت رسیده است.

    مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد وانت بارها در یک هزار و ۱۰۰ دستگاه، تصریح کرد: همچنین طرح های ارتقای ایمنی عابرین و موتورسواران سالانه در ۱۰۰ روستای استان و اهدای ۲ هزار کلاه ایمنی، برنامه های آموزش ایمنی مدارس حاشیه راه ها در ۱۰۰ مدرسه و جمع آوری یک هزار و ۱۰۰ تبلوی غیر مجاز اجرایی شده است.

    وی اهشام سرگردان را یکی از معضلات استان دانست که موجب فوت ۲۸ نفر شده است و افزود: از ۹ ماهه سال ۹۲ تا ۹ ماهه امسال، مجموعا ۳ درصد از تلفات جاده ای کاسته شده است.

    آل محمدی با اشاره به انتقال ۷۰۳ نیرو و ۳۷۹ دستگاه ماشین آلات راهداری به اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان، خاطرنشان کرد: ۳۷ اکیپ راهداری در راهدارخانه ها و گردنه های استان مستقر هستند و تا آخر آذرماه امسال ۵.۵ میلیون مترمکعب برفروبی طی ۶ مرحله انجام دادند. در جریان برف ۱۴ بهمن امسال نیز در مجموع ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب برفروبی در ۱۲ هزار و ۳۷۴ کیلومتر/باند انجام شد و حدود ۱۰۰ دستگاه درگیر بودند که متاسفانه ۳۸ دستگاه بازدهی نداشت و از کار افتاد. خوشبختانه توانستیم محور رشت به تهران را باز نگه داریم، اما محور رشت – لاهیجان با تاخیر ۷ ساعته بازگشایی شد.
    منبع:ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=11516

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *