×

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان: ارتقای سواد رسانه ای برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی از ضروریات است

  • کد نوشته: 34174
  • ۱۳۹۷-۰۵-۰۴
  • 84 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با تاکید بر لزوم ارتقای سواد رسانه ای آحاد جامعه برای مقابله با تهدیدات و استفاده از فرصت های فضای مجازی، یادآور شد: باید با سواد رسانه ای خودمان را آماده کنیم و فرصت دشمن را برای ضربه زدن به نظام بگیریم. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، حسن ظهیری، در همایش […]

    مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان: ارتقای سواد رسانه ای برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی از ضروریات است
  • مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با تاکید بر لزوم ارتقای سواد رسانه ای آحاد جامعه برای مقابله با تهدیدات و استفاده از فرصت های فضای مجازی، یادآور شد: باید با سواد رسانه ای خودمان را آماده کنیم و فرصت دشمن را برای ضربه زدن به نظام بگیریم.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، حسن ظهیری، در همایش «بررسی فرصت ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی» که در سالن اجتماعات کارگاه هنر سروش رشت برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه سخت افزار فضای مجازی قافیه را واگذار کرده ایم، گفت: امروز تکنولوژی سخت افزاری کل جهان در آمریکا متمرکز شده است.

    وی به بررسی میزان درآمد اقتصادی شرکت های بزرگ دنیا پرداخت و افزود: پنج شرکت مبتنی بر فناوری اطلاعات بیشترین درآمد اقتصادی را دارند و همه آمریکایی هستند. همچنین آمریکا تولیدکننده موتورهای جست وجوست.

    این مقام مسئول، با بیان اینکه ۶۱ درصد تبلیغات جهان توسط فیس بوک و گوگل انجام می شود، تصریح کرد: ۹۹ درصد سی.پی.یو های جهان در شرکت های آمریکایی تولید می شود و سیستم های عامل برتر دنیا ios و اندروید می باشند که هر دو آمریکایی است.

    ظهیری خاطرنشان کرد: همه زیرساخت های فضای مجازی به دست کشوری تولید، هدایت و مدیریت می شود که ما در تقابل جدی با آن هستیم. براین اساس، در عرصه زیرساختی نمی توانیم حضور جدی داشته باشیم و لذا باید در زمینه محتوا فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی را نشر دهیم. البته تقابل ما با آمریکا در همین بخش است و آنان با محتوای انقلاب و نظام مشکل دارند.

    مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره برنامه ریزی دشمن برای نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق فضای مجازی، عنوان کرد: اغتشاشات دی ماه ۹۶توسط تلگرام مدیریت و هدایت شد لذا رهبر انقلاب توطئه دشمن برای دهه فجر ۹۷ و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را متذکر شدند.

    وی با تاکید بر لزوم ارتقای سواد رسانه ای آحاد جامعه برای مقابله با تهدیدات و استفاده از فرصت های فضای مجازی، یادآور شد: باید با سواد رسانه ای خودمان را آماده کنیم و فرصت دشمن را برای ضربه زدن به نظام بگیریم.

    منبع: ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=34174

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *