×

مدیرکل صمت گیلان خبر داد: صادرات ۷۴۰ میلیون دلاری گیلان در سال گذشته

  • کد نوشته: 90263
  • ۱۴۰۲-۰۴-۰۷
  • 64 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل صمت گیلان، با بیان اینکه سال گذشته ۷۴۰ میلیون دلار صادرات از گیلان داشتیم، گفت: ۱۰۰ برند تولید محصولات با کیفیت در استان داریم و لذا امیدواریم تولیدکنندگان نقش خوبی در صادرات داشته باشند. به گزارش گیل و دیلم ، تیمور پورحیدری، با اشاره به نقش آفرینی اصناف در تحولات اقتصادی، اظهار کرد: سهم […]

    مدیرکل صمت گیلان خبر داد: صادرات ۷۴۰ میلیون دلاری گیلان در سال گذشته
  • مدیرکل صمت گیلان، با بیان اینکه سال گذشته ۷۴۰ میلیون دلار صادرات از گیلان داشتیم، گفت: ۱۰۰ برند تولید محصولات با کیفیت در استان داریم و لذا امیدواریم تولیدکنندگان نقش خوبی در صادرات داشته باشند.

    به گزارش گیل و دیلم ، تیمور پورحیدری، با اشاره به نقش آفرینی اصناف در تحولات اقتصادی، اظهار کرد: سهم اصناف در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست و حدود هشت میلیون اشتغال در سطح کشور ایجاد کرده و در گیلان بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در حوزه اصناف اشتغال دارند.

    وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۳۰ هزار واحد صنفی فعال داریم، گفت: ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور در حوزه اصناف است و در بخش صنعت و معدن نیز این سهم به ۴۰ درصد می رسد.

    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با اشاره به فعال بودن سه بندر آستارا، انزلی و کاسپین در استان، عنوان کرد: مزیت های خوب حمل و نقل شامل ریلی و هوایی و دریایی داریم که فرصت ویژه ای برای صادرات است.

    پورحیدری، با بیان اینکه به کمک اتاق بازرگانی برای توسعه صادرات غیر نفتی برنامه ریزی کردیم، گفت: سال گذشته ۷۴۰ میلیون دلار صادرات از گیلان داشتیم که پیش بینی می شود امسال بیشتر شود؛ همچنین ۱۰۰ برند تولید محصولات با کیفیت در استان داریم و لذا امیدواریم تولیدکنندگان نقش خوبی در صادرات داشته باشند.

    وی با اشاره به همسایگی گیلان با کشورهای اوراسیا و حوزه «CIS»، اضافه کرد: موانع و مزیت های صادراتی استان و منطقه را شناسایی کردیم و صادرکنندگان ما با بیش از ۷۰ کشور در ارتباط هستند و باید گیلان را در حوزه صادرات به عنوان استان پیشرو معرفی کنیم.

    مدیرکل صمت گیلان محصولات این استان را صادرات محور دانست و بیان کرد: با اعزام و پذیرش تورهای تجاری در راستای توسعه صادرات غیر نفتی گام برمی داریم.

    وی یکی از اهداف اصلی حوزه صنعت، معدن و تجارت را احیای واحدهای راکد در راستای تحقق شعار سال دانست و گفت: سال گذشته ۵۶ واحد صنعتی راکد را احیا کردیم و جزو استان های برتر کشور بودیم و امسال نیز همین روند ادامه دارد.

    پورحیدری، ۹۱ واحد راکد را تحت تملک بانک ها دانست و متذکر شد: برابر قانون رفع موانع تولید، بانک ها نمی توانند واحدهای تولیدی را تملک کنند و لذا به دنبال رفع مشکلات این واحدها هستیم.

    مدیرکل صمت با بیان اینکه گیلان از حیث جغرافیایی و اقلیمی جزو استان های معدن خیز نیست، اضافه کرد: ۴۷ معدن فعال دارای پروانه در حوزه شن و ماسه داریم که ۲۰ درصد نیاز استان به مصالح را تامین می کند و مابقی از سایر استان ها وارد می شود که یک چالش است.

    وی خاطرنشان کرد: ۷۱ محدوده معدنی را شناسایی کردیم و با رعایت اصول علمی و زیست محیطی و از طریق مزایده به دنبال راه اندازی آنها هستیم تا سهم گیلان در حوزه معدن نیز بالا رود و تولید مصالح را افزایش دهیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=90263

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *