×

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی گیلان خبر داد: پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه تالار مرکزی رشت/ گیلان رتبه دوم در پایگاه‌های خبری در کشور را دارد

  • کد نوشته: 20534
  • ۱۳۹۶-۰۶-۱۰
  • 146 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی گیلان بابیان اینکه در هنگام حضور من این پروژه ۶۳ درصد پیشرفت کار داشت گفت: در حال حاضر این تالار بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشته است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، فیروز فاضلی امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه مشکلات زیرساختی در استان گیلان وجود دارد اظهار […]

    مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی گیلان خبر داد: پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه تالار مرکزی رشت/ گیلان رتبه دوم در پایگاه‌های خبری در کشور را دارد
  • مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی گیلان بابیان اینکه در هنگام حضور من این پروژه ۶۳ درصد پیشرفت کار داشت گفت: در حال حاضر این تالار بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، فیروز فاضلی امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه مشکلات زیرساختی در استان گیلان وجود دارد اظهار کرد: با توجه به این مشکلات، کارهای فرهنگی استان باقدرت در جریان است و در حال حاضر گیلان رتبه دوم پایگاه‌های خبری در کشور را دارد و در بسیاری از مسائل فرهنگی استان گیلان فعال است.

    وی بابیان اینکه ۱۲ پروژه نیمه‌تمام در استان گیلان داریم گفت: با توجه به اینکه استاندار گیلان تأکید داشتند پروژه‌های جدید را کلنگ نزنیم به همین دلیل فقط یک پروژه را در پره سر کلنگ زدیم و دیگر پروژه‌ها برای قبل هستند و این ۱۲ پروژه ۴۷ درصد پیشرفت کار داشتند.

    مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به مشکلات تالار مرکزی شهر رشت افزود: در پروژه‌های ملی مدیرکل استانی نقشی ندارد مگر اینکه تکلیفی برای آن مشخص شود و ما این پروژه را به‌عنوان یک دغدغه اصلی وزارت خانه‌داریم.

    وی بابیان اینکه در هنگام حضور من این پروژه ۶۳ درصد پیشرفت کار داشت افزود: در حال حاضر این تالار بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشته که ۱۲ هزار متر زیربنا هست و اگر این پروژه افتتاح شود بر شاخص فرهنگی استان افزوده می‌شود.

    فاضلی بابیان اینکه این پروژه دو پیمانکار دارد گفت: یکی پیمانکار حوزه هنری و دیگری پیمانکار سازه است و تا این لحظه برای این پروژه ۳۹ میلیارد هزینه شده و ۱۱ میلیارد دیگر اعتبارات نیاز دارد.

    مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی گیلان با اذعان به اینکه جلسات متعددی با مسئولان مختلف استان و کشور داشتیم بیان کرد: استاندار همراه با معاونان بازدیدی از این پروژه داشتند که فردای آن روز معاون وزارت فرهنگ ارشاد کشور آمد و بازهم جلسه‌ای گذاشتیم و پیگیری‌ها در حال انجام است و ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک نتیجه خواهد داد.

    وی با اشاره به تعمیق ارزش‌های دینی افزود: یکی از حوزه‌های وزارت ارشاد بحث دین است و حمایت از مؤسسات قرآنی جزء برنامه‌های ما است و درهمین راستا فیلم‌نامه‌نویسی آیات را در کشور برگزار کردیم که خدا را شکر بازتاب خوبی داشت.

    فاضلی بابیان اینکه در بحث کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برنامه‌ریزی خوبی شد گفت: کانون فرهنگی هنری مساجد هم یک توسعه بیشتری در دولت پیدا کردند و کارهای بیشتری به آن‌ها سپرده‌شده است.

    مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی گیلان افزود: فرهنگ بدون جمعی شدن معنا ندارد و بیشتر کارهای ما برای جمعی شدن است.

    وی بابیان اینکه دولت بحث تصدی‌گری را می‌خواهد کنار بگذارد گفت: دولت می‌خواهد راهبردی برخورد کند و بِه همین دلیل خانه دیجیتال را ایجاد کرد که این خانه‌ها را در استان در چند نقطه‌داریم که برای بازی‌های رایانه‌ای زحمت می‌کشند و مؤسساتی هستند که ما مکان را برای آن‌ها تهیه کردیم.

    فاضلی بابیان اینکه نحوه مطالعه مردم دگرگون‌شده است گفت: نحوه مطالعه مردم تغییر کرده و باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم و همه نهادی فرهنگی باید تلاش کنند و جهت‌دهی مناسب به فضای مجازی بدهند.

    وی با اشاره به مشکلات بیمه‌ای معیشتی و رفاهی هنرمندان افزود: در گیلان پنج نفر ارتقا درجه‌یک هنری پیدا کردند و برنامه طرح تکریم را برای کسانی که درجه هنری دارند داریم.

    مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی گیلان افزود: سال گذشته ۸۵ نفر و امسال ۱۲۰ نفر بیمه پایه‌ای و ۱۳۰۰ نفر هم بیمه تکمیلی شدند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=20534

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *