×

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: استاد پوررضا صدای مخملی گیلان است | رونمایی از تندیس پوررضا ۱۰ سال پس از ساخت

  • کد نوشته: 61151
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۲
  • 109 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت: استاد پوررضا را یکی از محققین نمونه موسیقی فولکلور ایران و گیلان دانست و گفت: استاد پوررضا صدای مخملی استان گیلان است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، فیروز فاضلی در آیین رونمایی از سردیس استاد فریدون پورضا که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، از استاد پوررضا به عنوان […]

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: استاد پوررضا صدای مخملی گیلان است | رونمایی از تندیس پوررضا ۱۰ سال پس از ساخت
  • مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت: استاد پوررضا را یکی از محققین نمونه موسیقی فولکلور ایران و گیلان دانست و گفت: استاد پوررضا صدای مخملی استان گیلان است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، فیروز فاضلی در آیین رونمایی از سردیس استاد فریدون پورضا که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، از استاد پوررضا به عنوان صدای مخملی استان گیلان یاد کرد و گفت: این عنوان برای همیشه تاریخ گیلان به استاد پوررضا تعلق دارد.

    وی با اشاره به تفاوت صدای استاد پوررضا با دیگر خوانندگان، افزود: این صدای مخملی نصیب استاد پوررضا شد، زیرا ایشان در محضر اساتید بزرگی حضور یافت و جوانان باید از این ویژگی الگو بگیرند.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، معروف شدن در فضای مجازی را همراه با هیاهو دانست که ماندگاری ندارد و تصریح کرد: استاد بنان به صدای نرم و مخملی در جهان مشهور است و استاد پوررضا در محضر ایشان بود و اکنون صدای این بزرگواران با هم همراهی می کند.

    فاضلی، با بیان اینکه صدای استاد پوررضا «آن» داشت، اضافه کرد: این آن به آواز استاد ملاحت و دلنشینی خاصی می بخشید. در واقع زیبا نواختن و زیبا خواندن باید با آن جمع شود تا ماندگار شود.

    وی تحقیق مبتنی بر مردم شناسی را لازمه دستیابی به آن دانست و خاطرنشان کرد: موسیقی زبان مردم است و مردم داشته های فرهنگی خودشان را با موسیقی عجین و فرهنگشان را در قالب تعزیه و سرود ملی و… حفظ کرده اند.

    مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، استاد پوررضا را یکی از محققین نمونه موسیقی فولکلور ایران و گیلان دانست و یادآور شد: تحقیق زمانی ارزشمند است که برای محقق درونی شده باشد و لذا تحقیق های میدانی استاد پوررضا برای او درونی شده بود و وقتی آواز می خواند، صدای او همراه او بود.

    فاضلی، با بیان اینکه کتابخوان زیاد داریم، اما کتابخوانی که اندیشه کند و بسازد کم است، گفت: موسیقی دان هم زیاد داریم، اما یک موسیقی دان باید بیاندیشد و با موسیقی خودش زندگی کند و جامعه را بسازد.

    وی با اشاره به توانایی استاد پوررضا در تحریر و تصنیف، اضافه کرد: کم هستند افرادی که هم تصنیفشان خوب باشد و هم تحریرشان و خارج نخوانند، اما استاد در تحریر و تصنیف خوب بود.

    مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه سردیس استاد پوررضا ۱۰ سال گذشته ساخته شد و مورد تایید ایشان قرار گرفت، متذکر شد: این سردیس در تالار مرکزی رشت نصب شده و این مکان از فردا فعالیت خود را آغاز می کند.

    وی ضمن قدردانی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان جهت تامین اعتبار نگهداری از تالار مرکزی رشت، اظهار کرد: از شورای شهر و شهرداری رشت نیز می خواهیم به این مکان فرهنگی توجه ویژه داشته باشند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=61151

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *