×

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خبر داد: احیای مناطق جنگلی تخریب شده در گیلان

  • کد نوشته: 15306
  • ۱۳۹۶-۰۲-۰۱
  • 188 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از احیای مناطق جنگلی تخریب شده و توسعه سطح جنگل‌های استان با جنگل‌کاری در این مناطق خبر داد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»محسن یوسف‌پور امروز با اشاره به وجود ۵۶۴ هزار هکتار جنگل در گیلان اظهار کرد: به منظور احیای مناطق جنگلی تخریب شده و توسعه سطح […]

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خبر داد: احیای مناطق جنگلی تخریب شده در گیلان
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از احیای مناطق جنگلی تخریب شده و توسعه سطح جنگل‌های استان با جنگل‌کاری در این مناطق خبر داد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»محسن یوسف‌پور امروز با اشاره به وجود ۵۶۴ هزار هکتار جنگل در گیلان اظهار کرد: به منظور احیای مناطق جنگلی تخریب شده و توسعه سطح جنگل و تولید فرآورده‌های چوبی طرح جنگل‌کاری را اجرا می‌کنیم.

    وی، ایجاد تفرجگاه‌ها و پارک‌های جنگلی را از اهداف جنگل‌کاری در مناطق مختلف گیلان عنوان کرد و افزود: طرح جنگل‌کاری توسط بخش دولتی و مجریان طرح‌های جنگل‌داری اجرا می‌شود و در این راستا مراقبت از جنگل‌کاری‌های سنواتی و احداث، تجهیز و نگه‌داری پارک‌های جنگلی از برنامه‌ها است.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه سیاست‌های توسعه جنگل‌کاری، احیای منابع جنگلی تخریب شده، تولید فرآورده‌های چوبی و افزایش جنگل از اهداف اجرای طرح مذکور است، تصریح کرد: وجود عوامل تخریب قطع درختان و بوته کنی، شرایط سخت اقلیمی و بهره‌برداری بی‌رویه دلیل تخریب منابع طبیعی است.

    یوسف‌پور در پایان متذکر شد: کمبود منابع ملی، فرسایش خاک و تغییر کاربری ملی به دلیل نبود برنامه تفصیلی از دیگر موارد تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی گیلان محسوب می‌شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15306

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *