×

مدیرکل منابع طبیعی گیلان: برداشت چوب از جنگل های گیلان به صفر خواهد رسید

  • کد نوشته: 16936
  • ۱۳۹۶-۰۳-۲۸
  • 57 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از عملیاتی شدن توقف بهره برداری از جنگل خبر داد و گفت: گیلان کمترین میزان برداشت چوب را داشته است که از این پس این رقم به صفر خواهد رسید. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محسن یوسف پور در دیدار نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس […]

    مدیرکل منابع طبیعی گیلان: برداشت چوب از جنگل های گیلان به صفر خواهد رسید
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از عملیاتی شدن توقف بهره برداری از جنگل خبر داد و گفت: گیلان کمترین میزان برداشت چوب را داشته است که از این پس این رقم به صفر خواهد رسید.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محسن یوسف پور در دیدار نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و تاکید دولت درخصوص حفظ و صیانت از منابع طبیعی کشور و در راستای اجرای طرح توفق برداشت و بهره برداری چوبی از جنگل، رویکرد سازمانی پاسداران منابع طبیعی بر این است که با تمام قوا در حفظ و نگهداشت منابع موجود تلاش کنند و از این پس اجازه هیچگونه برداشت چوب از جنگل را نخواهیم داد.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از عملیاتی شدن توقف بهره برداری از جنگل خبر داد و افزود: نگرانی هایی که برای بیکار شدن برخی افراد در راستای اجرای طرح توقف بهره برداری از جنگل وجود داشت مرتفع شده است.

    وی تصریح کرد: گیلان به عنوان یک استان پیشگام در اجرای این طرح چند سالی است که با قطع درختان جنگلی مخالفت نموده و کمترین میزان برداشت چوب را داشته است که از این پس این رقم به صفر خواهد رسید.

    این مقام مسئول منابع طبیعی را بستر و زیرساخت عمران و توسعه دانست و عنوان کرد: بدون در نظر گرفتن مفاهیم و نقش منابع طبیعی نمی توان هیبچ اقدام پایداری را متصور شد.

    یوسف پور به ممنوعیت قطع درختان جنگلی و برداشت چوب آلات جنگلی حتی درختان خشکیده و ریشه کن شده اشاره کرد و گفت: تمامی شرکت های بهره برداری که تاکنون فعالیت می کردند اجازه نخواهند داشت هیچ گونه بهره برداری چوبی از جنگل های طبیعی انجام دهند.

    مدیرکل منابع طبیعی گیلان خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن اعتبارات مناسب تخصیص یافته، راهکارهای خوبی برای جلوگیری از بیکاری بهره برداران از جنگل تصویب شده است و تمامی تلاشگران این عرصه به جای برداشت از جنگل فقط به حفاظت و احیای این نعمت های خداوندی اهتمام نموده و انجام وظایف حفاظتی و نگهداری از عرصه های منابع طبیعی را عهده دار خواهند بود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=16936

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *